Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å prøve seg på en opptatt jente..


Gjest Forumsgjesten.

Anbefalte innlegg

Hva definerer du som å "prøve seg"?

Du er forelska, selvsagt har du lov å fortelle henne dette, det kan ingen dømme deg for.

I forhold til om det skjer noe videre ligger brorparten av det moralske ansvaret åpenbart hos henne.

 

Scenario:

Du forteller henne hva du føler. Dette får henne til å tenke, og dette kombinert med at forholdet ikke fungerte særlig bra likevel, fører til at hun gjør det slutt med typen etter en måned. Dere har jevnlig kontakt, og etter to måneder er dere kjærester.

 

I dette scenarioet startet du forsåvidt det hele ved å fortelle henne ståa. Men har du gjort noe forkastelig? Ikke i mine øyne. Hadde du kysset henne, ligget med henne e.l. før det ble slutt med typen derimot, det er forkastelig.

 

Så lenge man bare prater, bare er ærlig, og ikke pusher, er det fine by me, også om det var min dame. Alle har godt av å få slikt ut, det må være lov. Minst to ganger var noen åpent forelsket i exen min mens vi var sammen. Jeg kan da søren ikke klandre dem for det, jeg var jo forelska i henne selv! Skjønner dem jo godt. Så så lenge de ikke trør over streken, er det helt greit for meg at de er åpne og ærlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en liten grense mellom og fortelle det og å faktisk prøve seg, hva som kan bli oppfatta er gangske forskjellig.

 

Vet ivertfall med meg sjøl at vis noen hadde prøvd seg på dama mi, ville jeg blitt sur. Tenker da på flørting, og vis noen har behov for å si at han liker henne, kan han godt si det til meg. Feigt å gå utenom typen, for å få det man vil ha.

 

Tilbake til saken, det der er sleipt, samme hva du føler, alt kan ikke handle om deg. Om du tror hun blir lykkeligere av å være sammen med deg kan du jo leve i håpet om at hun slår opp med typen sin.

(I did, until I've got my own girlfriend)

Lenke til kommentar
Been there, done that. Visste ikke at hu var opptatt da. Fikk grisejuling og antar at jeg fortjente det. Ikke prøv det.

7485254[/snapback]

Samme her, men jeg er en rask liten fyr, så akkurat det med grisebank kom jeg meg unna (men ja, han løp faktisk etter en liten stund før han måtte se seg slått av en som løper 60meteren på 7,9).

 

Høres muligens komisk ut, men akkurat da det skjedde var det ikke så veldig komisk. Skjedde i en taxi-kø og alle var full (bare for å ha sagt det).

Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette,må jeg si jeg er overasket over reaksjonen til mange her. De fleste oppfører seg som om hu er eiendelen til han fyren. Hvem som helt må da få lov til å prøve seg på hu, om hun så har type eller ikke. Det er hun som skal avvise disse, ikke de som skal holde seg unna fordi hun har type. Hvem vet, kanskje hun ikke er så hypp på typen engang, og er inne på tanken på å gjøre det slutt. Go for it sier jeg bare.

Lenke til kommentar
og vis noen har behov for å si at han liker henne, kan han godt si det til meg. Feigt å gå utenom typen, for å få det man vil ha.

 

Om man kjenner typen, ja.. Har man ingen som helst forhold til typen, er det da ingen grunn til å avklare noe med ham, det blir hennes jobb.

De fleste damer har hjerne. Det er ikke sånn at fordi noen sier "jeg liker deg" så tenker de automatisk "åååh.. da dumper jeg typen og tar han der istedet!". Have some faith in your girl.

For meg er tillit alfa og omega i et forhold. Kan jeg ikke stole 100% på henne er det ingen vits. Og når jeg stoler 100 på henne, kan hvem som helst få fortelle henne hva de føler, har ingen tro på at hun er mer utro av den grunn, om det er meg hun elsker.

 

Og; hva da vold? Tror du dama di kommer tilbake til deg om du banker den andre fyren? Hvem får hun sympati for om du banker opp en bare for å fortelle følelsene sine?

Utsagn som "jeg skal banke han der, han er sammen med exen min" eller "jeg må banke ham for dama var utro med ham" er det mest patetiske og minst mandige jeg hører. Er dama utro med en kar, er det da fanken ikke han som har såret deg, det er henne. Han kan godt mulig være en drittsekk, men med mindre dere er venner, har han ingen plikt til å vise deg hensyn. Det er ditt og damas ansvar å sørge for at dere ikke gjør noe galt, ikke alle andres.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med toth her. Hvis man ikke kjenner typen er det ingen grunn til ikke å prøve seg på henne. Men ikke gjør noe mer enn snakking med henne så lenge hun har type, og gå over til andre ting enn snakking først etter hun slår opp med typen hvis du finner ut at hun vil ha deg fremfor han.

 

Men hvis du derimot kjenner/vet godt hvem typen hennes er, skal du være svært forsikt med å prøve deg på henne. Hovedsakelig fordi du kan ende opp med å såre typen hennes og få deg en skikkelig uvenn. Da er det bedre å være veldig forsiktig og heller vente til forholdet deres ender av seg selv..

 

Uansett så må du beregne deg på en sur type hvis du prøver deg på ei jente med type. Finner typen ut at du prøver deg kan det fort bli agressive tiltak fra hans side.. (kjenner alt for mange som tyr til slossing hvis de finner ut slikt. Selv er jeg en person som blir mer såret/skuffet over jentas oppførsel i slike situasjoner)

 

Men forsåvidt er det alltid en tanke å være litt skeptisk til jenter du "stjeler/tar" fra andre, siden faren alltid er der for at det samme skjer i deres forhold.

Lenke til kommentar
Lite anbefalt og for det meste av to årsaker:

 

1) Det er en såkalt uskreven regel om at "sånn gjør man bare ikke". For all del, fortell jenta hva du føler du, men forvent å bli uglesett etterpå blant guttegjengen. Mer ære ligger det faktisk i å si til typen hennes hva du føler for dama.

 

2) Sett at du sier hva du føler til jenta som er i et forhold, sett at ho forlater typen sin til fordel for deg. Jeg hadde aldri stolt på den jenta et sekund engang. Går ho fra kjæresten sin til fordel for en annen èn gang, har du liten garanti for at det ikke skjer igjen og denne gangen med deg som tapende part.

7484136[/snapback]

Ja, enig. Du går ut som taper uansett. Hvis hun går ifra han sånn uten noen særlig annen grunn enn at hun liker deg bedre enn han, da fins det ingen garanti for at hun ikke vil forlate deg for en som er ennå bedre enn deg senere. Finn deg en som er singel heller.

Lenke til kommentar

Okey, synes dem kan fortelle det til meg også da.

 

Det med at man skal banke folk er vel noe som er blitt mer populært de siste årene (missforstå meg vis du vil)

Personlig har jeg ikke noe behov for å banke folk til vanlig, men enkelte burde ta seg sammen.

 

Tillit er uansett viktig for meg også. Tenk på det trådstarter, vil du stole på en dama du stjeler fra noen andre. (som frivillig slo opp for å bli sammen med deg?) Godt mulig at du også bare er en blant mange ;)

 

Men back to topick.

Personlig synes jeg det er umoralsk og stjele (missforstå meg igjenn) om det da er gull, sølv og diamanter eller kjæresten til noen. Blir litt egoistisk og se på det her som at "du kan ikke stenge følelsene inne, derfor må du ha henne". Typen hennes kan da ha like mye følelser som er like viktige som dine?

Mulig jeg har misforstått deg også, men ikke gjør noe stort ut av det her. Fortell henne om følelsene dine nå, eller vent å se. Kanskje forholdet dems ikke fungerer så bra, da kan du være der senere som den "snille gutten som tar seg av den sønderknuste jenta". ;)

 

Håper du finner en løsning :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med at en jente som er i et forhold " prøver seg" på deg, dvs går sammen med deg på skolen og virker ganske interessert i deg generelt, sender deg meldinger og flørter med deg og diskuterer å ha sex med deg når hun blir singel? Er nemmelig mitt tilfelle men jeg vil ikke ødelegge for de av respekt for han.

Lenke til kommentar
Gjest Forumsgjesten.

Greit, da er jeg tilbake igjen. Ser det er kommet en del svar, det er fint. Men hva har egentlig alderen min med dette å gjøre? Jeg er 19, og er rett og slett forelska i denne jenta. Og jeg veit at hun hadde følelser for meg før. Jeg kjenner ikke typen. Har faktisk ikke peiling på hvem det er. Det er helt uaktuelt i mine øyne å ha prøvd seg hvis typen var en kamerat av meg, men det er det jo ikke.

 

Hvorfor skal jeg lukke følelsene mine inne? I hensyn til denne ukjente personen? Jeg tror at jeg og hun vil ha det fantastisk sammen, så hvorfor skal jeg bare la det gli unna da?

 

Man hører gjentatte ganger i livet motto'er som "følg hjertet ditt", "det er bedre å ta sjanser i livet enn å angre på at du aldri gjorde noe", etc...

 

Men i dette tilfelle viser det seg vel at alt det der ikke betyr en dritt allikevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...