Gå til innhold

Deres erfaringer fra NiTH


DalaiLaban

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en kamerat som går på NiTH nå (2året) og han ser ut til å være fed up med hele skolen og hvordan den er lagt opp(innkompetente lærere bla.).

Noen som har erfaringer fra NiTH som kan bekrefte eller avkfrefte dette?

 

Har forsåvidt ikke muligheten til å gå på noen annen "dataskole" etter det jeg kjenner til da vitnemålet mitt fra vgs er sørgelig. :)

 

Takk for all hjelp\info!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Har en kamerat som går på NiTH nå (2året) og han ser ut til å være fed up med hele skolen og hvordan den er lagt opp(innkompetente lærere bla.).

Noen som har erfaringer fra NiTH som kan bekrefte eller avkfrefte dette?

 

Har forsåvidt ikke muligheten til å gå på noen annen "dataskole" etter det jeg kjenner til da vitnemålet mitt fra vgs er sørgelig. :)

 

Takk for all hjelp\info!

7482935[/snapback]

 

Er det NITH i Oslo det er snakk om?

Der er det faktisk ganske flinke forelesere. Det er ganske typisk å klage på forelesere når man ikke gjør det bra..foreleseren kan ikke lære deg "alt", sånn som programmering f.eks. Det holder ikke å bare lese å følge med på det foreleser gjennomgår på tavla. Man må programmere en god del på egenhånd også.

 

Vil ikke si at NITH er et dårlig valg hvis du skal ha en utdanning innenfor IT. Eneste ulempen er at det koster deg ca. 50 000 i året!

Lenke til kommentar

Noen forelesere er gode, noen er helt ekstremt latterlig fantastisk dårlige. Skolens ledelse, reglement og administrasjon er så bak mål at du står helt alene under utdannelsen. Du betaler egentlig for noen svært få gode forelesninger, og tar eksamenene omtrent som om du var privatist.

Min erfaring fra NITH Oslo.

 

Edit: Men læreplanen og pensum er faktisk svært relevant, det hører jeg folk sliter med på offentlige skoler.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

(Poster som går off topic eller bryter 14tegnsregelen slettes).

 

Tatt første semesteret i Stavanger nå og skal over til Oslo nå i januar og har ikke hatt noe negativt inntrykk av skolen enda som jeg ikke har sett andre steder. I Oslo er det over 400 elever og da vil det være elever som er misfornøyd med utanningen, det er slik ved alle studiesteder. :)

Lenke til kommentar
(Poster som går off topic eller bryter 14tegnsregelen slettes).

 

Tatt første semesteret i Stavanger nå og skal over til Oslo nå i januar og har ikke hatt noe negativt inntrykk av skolen enda som jeg ikke har sett andre steder. I Oslo er det over 400 elever og da vil det være elever som er misfornøyd med utanningen, det er slik ved alle studiesteder. :)

7507582[/snapback]

 

Ganske logisk egentlig ja :)

Ser mer og mer fram til å starte på NiTH nå.

Lenke til kommentar

1. NITH, med stor i.

2. Er for det meste fornøyd med foreleserne og måten ting legges opp på. Går i Bergen på mitt første år, og det negative jeg har å si er bare det jeg visste før jeg søkte meg til NITH, nemlig at det første året er litt for generelt i forhold til mine interesser og hva jeg skal gå tredje til sjette semester.

Lenke til kommentar

Ble i høst ferdig med masteren min ved NITH/Brunel, da NITH Oslo. Tok bacheloren min hos NITH i Stavanger. Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd, særlig med skolen i Stavanger. Administrasjonen i Oslo virker litt rotete (rektordama tror jeg går på noe!). Foreleserne var helt ok. Muligheten til god oppfølging er en fordel med NITH. Man er ferre elever (for få tydeligvis ;)), og man kan bare gå inn på kontoret til de fleste når som helst. Dette synes jeg personlig er en stor fordel.

 

Nå har linjene endra seg siden jeg gikk så kan ikke si så mye om det faglige innholdet lengre, men som en annen sa tidligere her så er det lett å skylde på forelesere/skole istedet for å innse at en selv ikke kan/vil nok. Det passer ikke for alle, og det er mang en skole som tilbyr gode studier. Jeg er ihvertfall godt fornøyd med det faglige. Ofte har NITH studenter hatt mer praktisk erfaring, noe jeg tror lønner seg når det gjelder å ta steget ut i arbeidslivet. Det gir en det lille ekstra som lokker arbeibsgiveren til å gi deg en sjanse (nå får vel helst alle jobb igjen, så det betyr vel ikke like mye pr dags dato).

 

Så du får velge. Jeg angrer ikke en plass på utdannelsen min. Har fått meg en god jobb, trives bra, gode utfordringer og spennende miljø. Og jeg vet jeg ikke er den eneste som syns det. Men det går jo begge veier..

 

Vil dog si at jeg synes bachelorlinjene (linja!) som var før virkea mer gjennomført. Etter de la om så ble det veldig kommersielt; det gjaldt å lokke studenter. Joda, det er mye spennende, men de linjene de endte opp med er mer som en oppdeling av linja som var. Vi fikk det beste av alle :) Men det er jo også en smaksak. Ikke alle satte pris teori og programmering.

 

For mye babling, jeg avslutter nå! :)

Lenke til kommentar

Skal stå i disken med deg Kristian :tease:

 

Jeg har for det meste positiv efaring med NITH men har desverre hatt forelesere som ikke egnet seg pedagogisk sett. De hadde nok med kunnskap men var elendige med å lære det bort. Heldigvis er jeg såpass teknisk oppegående at det gikk bra men enkelte falt litt utenfor i de enkelte forelesningene. NITH har vært flinke til å luke ut dette problemet i det siste.

 

Jeg går ebusiness-linjen tredje år på NITH og liker godt hvordan denne linjens studenter har blitt satt sammen. Det har vært som å gå på videregående skole hvor jeg møter opp stort sett i samme rom med de samme elevene (16stk.) hver dag. Personlig veiledning av forelesere og samme klassekamerater hjelper godt med.

 

En viktig ting å vite før du begynner er: Ja, dette er en IT-skole men 1337 CS-skillz, pc-mekking efaring, og kunnskap for å fikse tantes virusbefengte PC holder knapt første semester :)

 

Edit:

God jul ja Kristian ;)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...