Gå til innhold

Alt blir overvåket og amerikansk propaganda


Anbefalte innlegg

Quote:


Vice skrev (2002-11-24 20:22):


Så dersom politiet ønsket å sette opp overvåkingskamera på soverom, stue, dass og kjøkken hos dere så hadde det selvfølgelig vært helt greit. Dere hadde jo bare følt dere tryggere, ikke sant?


:lol: Er ikke det som er snakk om her, Er overvåking av telefoni og internet trafikken. Men om purken vil det så velbekomme. Har ikke noe som eg må holde hemmeligt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-11-24 20:42):

:lol:
Er ikke det som er snakk om her, Er overvåking av telefoni og internet trafikken. Men om purken vil det så velbekomme. Har ikke noe som eg må holde hemmeligt.


Du nei. Ikke jeg heller. Men slik overdreven overvåkning kan brukes til så mangt. Så selv om du har rent mel i posen, så kan det godt tenkes at slik overvåkning kan brukes mot deg på ett eller annet tidspunkt. f.eks. en rettssak mot staten. Det kan ikke bli brukt på det nåværende tidspunkt, men hvis vi blindt godtar alt staten gjør, så vil tidspunktet komme. Ikke føl deg trygg selv om du har rent mel i posen!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 18:16, skrev Kjetil Lura:

Staten gjør mye den som du er pokka nødd til å gota enten du vil eller ikke.


 

Nei. Det er vi som er staten, og det er vi som bestemmer og godtar alt staten skal gjøre. (Bortsett fra dem som bare sitter på rævva og ikke engasjerer seg, selvsagt.)

 

Quote:


Men litt overvåking er bare positivt, Da tenker eg på overvåkingskamra på offentlige plasser. Spesielt der det er mye krimalitet.


 

Datamaskinen min er hverken offentlig eller kriminelt belastet.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 19:53, skrev Kjetil Lura:

Du tenker på valget og de fehodene som sitter der inne i oslo og lager mangen dumme unyttige lover og nye avgifter??


 

Det er jo fullt mulig å engasjere seg mer enn ved valget hvert 4. år, hvis man ikke er fornøyd.

 

Quote:


Led eg stemmer på FRP, Måtte bare si det før du spørr.


 

FrP har i sitt partiprogram at "Et hvert menneske har rett til trygghet mot at statlige organer skal kontrollere privatlivet. Fremskrittspartiet vil derfor begrense all overvåkning, med unntak av saker som vedrører rikets sikkerhet og alvorlig organisert kriminalitet."

 

Og det er jo positivt.

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...