Gå til innhold

Microplex - trege til å effekturer bestillinger!


Anbefalte innlegg

Søndag kveld bestillte jeg en vifte/kjøler fra Microplex. De hadde den på lager. Jeg fikk ordrebekreftelse raskt samme kveld kl 22.46.

 

Mandag hadde allerede ordren min fått et sporingsnummer hos posten. Meget bra. Dette går nok fort. Kjempeservice - tenkte jeg. Jeg undersøkte flere ganger i løpet av mandag om hvor langt pakken min var kommet. Ingen respons.

 

Microplex oppgir på sin hjemmeside:

 

"Pakker vil enkelte ganger ikke vises som innleveringsregistrert hos posten selv om den har status som effektuert. Dette kan enten skyldes at Posten ikke har scannet pakken enda eller at den først blir hentet dagen etter. Vi ber om at dere ikke mailer og etterlyser pakken hos oss før etter 2 virkedager da det kan ta såpass tid innen den dukker opp i postens sporingssystem."

 

Jeg vil gå så langt som å si at dette er løgn. (Gjelder ikke andre web-shopper jeg har brukt ihvertfall.)

 

I dag tirsdag kl 2100 går jeg inn og sjekker igjen. Nå er den registrert hos posten. Innleveringsregistrert 1713 GRÅLUM kl. 19.31.

 

Microplex AS holder meg for narr og har mistet meg som kunde. Det tok knapt to døgn før varen ble levert/registrert posten. Dette er for dårlig.

 

PS!

Dersom det er riktig at Microplex kun sender/pakker tirsdag og torsdag burde det være oppgitt/informert om og jeg ville da valgt en annen leverandør fra starten av.

 

Ja, jeg syter, fordi det er MEG slike som Microplex lever av. Jeg stiller krav overfor min leverandører.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mnesby på 2002-11-19 22:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må faktisk si jeg er kjempefornøyd med leveringshastigheten til Microplex.no!!! Har bestilt noen ganger nå, men blir like sjokkert hver gang hvor kjapt det går! Nesten litt irriterende kjapt... Har bestilt pakker når jeg har visst at jeg hadde penger om ca en uke, men så har det bare tatt noen dager før pakken har vært her... da blir det stressing med å få lånt penger noen dager :razz:

 

Edit: glemte å nevne at jeg fikk feil en gang. Dette gikk helt smertefritt! fikk sendt en returlapp i posten, og nå ligger pakken på postkontoret...

_________________

Pentium IV 2,4

Swiftech MCX4000B

MSI 845PE Max2-FIR

MSI G4Ti4200-VTP (128mb)

Apacer 256MB PC-333 (midlertidig!!)

WesternDigital WD800JB (8mb)

QuantumFireball 6,4gig

Chieftec WA-01B-D (modding på gang)

4x Papst 12dB

 

[ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-11-19 23:49 ]

Lenke til kommentar

Ikke klag for mye på Microplex, jeg har i hvert fall bare gode erfaringer med både de og Netconnection.

 

Posten er det derimot en annen historie med.

Sendte en pakke ifra det lokale postkontor, tok 2 døgn før den var registrert i sorteringen 4 mil unna -> Sluppen i Trondheim.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Maken til syting! Du må regne med det tar litt tid skal du få ting i posten, under en uke så burde du være fornøyd når du bruker billigeste fraktmetode. Trenger du varen din så raskt, så kan du bruke budfirma. Da får du den på dagen, men du er vel ikke villig til å betale 800 kr for det, så får du heller vente til B posten din kommer fram.

 

Mikroplex er den web butikken jeg har best erfaringer med. De er seriøse, leverer raskt og innehar mye teknisk kompetanse.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 21:36, skrev mnesby:

Microplex AS holder meg for narr og har mistet meg som kunde. Det tok knapt to døgn før varen ble levert/registrert posten. Dette er for dårlig.


Du bestiller på søndag..

Microplex ser ordren på mandag..

Posten har pakken på tirsdag..

 

Beklager, men det er ikke mange nettbutikker som gjør det særlig raskere. Mulig det har skjedd en liten glipp(??), men selv har jeg måttet vente VESENTLIG lenger enn to dager før min pakke har blitt sendt. Synes du er litt kjapp med å velge vekk Microplex..

 

PSData og Microplex anser jeg ellers som de med raskeste leveringstider og best service. Mail meg når du finner noen bedre mnesby! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-11-19 22:19 ]

Lenke til kommentar

Ja hadde jeg hatt samme krav som han som skrev første innlegg ville jeg brukt et selskap som brukte UPC eller Fedex eller noe. Portoen kommer sikkert opp i høvding størrelsen, men duverden så tilfredsstillende det er å få pakken levert på døren fra USA på under 24 timer!!

 

Har bare handlet hos Microplex 2 ganger. Første gangen var det ikke i oppkrav engang, de kunne godt tatt VISA synes jeg. Begge ganger tokk det under 52 timer fra bestilling til jeg hadde pakken i hånden. Lang tid for dem som venter på en artig duppedings.

 

[ Denne Melding var redigert av: Culpa på 2002-11-20 12:14 ]

Lenke til kommentar

Makan til sytekopp. Har du ikke andre ting å bekymre deg over synes jeg synd på deg. Get a life !

 

Uansett, postens system fungerer slik at sporingsnummer kan forhandleren utstede lenge før posten fysisk mottar pakken.

Når posten mottar pakken, og sorterer denne vil den scannes og registreres. Det er helt riktig som Microplex sier, det tar tid før du kan spore pakken hos posten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 22:25, skrev Culpa:

Ja hadde jeg hatt samme krav som han som skrev første innlegg ville jeg brukt et selskap som brukte UPC eller Fedex eller noe. Portoen kommer sikkert opp i håvding stårrelsen, men duverden så tilfredsstillende det er å få pakken levert på døren fra USA på under 24 timer!!



 

Det heter UPS....og express pakke fra USA med UPS koster rundt 300 euro...tviler sterkt på at du har fått det ass

 

[ Denne Melding var redigert av: SAtam på 2002-11-20 00:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 21:36, skrev mnesby:

Microplex oppgir på sin hjemmeside:


"Pakker vil enkelte ganger ikke vises som innleveringsregistrert hos posten selv om den har status som effektuert. Dette kan enten skyldes at Posten ikke har scannet pakken enda eller at den først blir hentet dagen etter. Vi ber om at dere ikke mailer og etterlyser pakken hos oss før etter 2 virkedager da det kan ta såpass tid innen den dukker opp i postens sporingssystem."


Jeg vil gå så langt som å si at dette er løgn.


I dag tirsdag kl 2100 går jeg inn og sjekker igjen. Nå er den registrert hos posten. Innleveringsregistrert 1713 GRÅLUM kl. 19.31.


Hei!

 

Vi synes selvsagt det er ille å høre at du er misfornøyd med bestillingen du har gjort hos oss.

 

Vi har som hovedregel at pakker skal effektueres første virkedag etter registrert ordre. Som nevnt i teksten du siterer over kan det dog i enkelte situasjoner oppstå en liten forsinkelse pga. følgende:

 

1) Selv om en pakke blir innlevert på f.eks. mandag, har vi opplevd at sporingssystemet til Posten ikke blir oppdatert før pakken faktisk er utlevert hos kunde. Det er ikke så veldig ofte dette skjer, men når det først inntreffer blir ofte alle pakker sendt den dagen berørt. Dette medfører ingen reell forsinkelse for kunden, men er altså årsaken til at vi har valgt å legge ut den teksten.

 

2) Vi skriver også at "...eller at den først blir hentet dagen etter." I løpet av helgen fyller ordreboksen seg opp over 3 dager og det er dermed svært mange pakker som skal effektueres påfølgende mandag. Pga. økt bemanning mandag og tirsdag rekker vi som oftest å få nær sagt alle klargjort til ettermiddagens henting, men det kan som sagt skje at noen først blir hentet påfølgende dag pga. stor pågang, og vi poengterer derfor også dette i teksten.

 

Jeg har full forståelse for at du ønsker å motta pakken du har bestilt så hurtig som mulig - jeg har det på samme måte selv når jeg bestiller varer jeg har lyst på :smile: . Vi strever derfor selvsagt alltid etter å korte ned leveringstiden til det minimale og setter pris på å få tilbakemeldinger på ting vi kan forbedre, men jeg synes det er trist å lese at du mener vi farer med løgn ved å opplyse om faktiske forhold.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...