Gå til innhold

SATA-brenner fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ødela min trofaste NEC 3550A dvd brenner. Egentlig var dette helt ok, så jeg hadde en unnskyldning for å konvertere til SATA.

 

Siden 965 chipsettet opprinnelig ikke støtter PATA, så er det jo ingen grunn til å kjøpe en slik dvd brenner. Med mindre man har et hovedkort som ikke støtter SATA. Enkelte eldre hovedkort sliter også med å få en SATA brenner til å fungere. Dette er kun rykter og noe håndfast jeg har fått med meg. Noen som kan bekrefte dette?

 

Erfaringene mine etter å ha fått skaffet meg en slik en er bare positive. For det første så er brenneren MYE mindre enn NEC'en min. Kortere altså. Den er så simpel å montere at selv bestemor ville fått det vil. To kabler inn, that's it!

 

Brenneren er rask og gir meget rask respons tilbake når jeg f.eks setter i en plate. Den er også rask til å brenne: 18X dvd og 48X cd. At den kan brenne dvder så raskt er jo litt ironisk når hdd'ene så vidt klarer å levere datastrømmen som kreves.

 

Alt i alt en meget god brenner til en fin pris. Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg også byttet til SH-S183A, fra en AOpen DUW1616/ARR som fram til nå hadde tjenestegjort i drøyt 1,2 år uten problemer. Det som slo meg først med brenneren fra Samsung (egentilg Toshiba-Samsung), var hvor kort denne var - kun 17 cm dyp. Selv hadde jeg ikke vært borti en så kort brenner siden Liteon LDW-401S@811S.

 

Eneste PATA-enheten jeg har i systemet mitt nå en en Pioneer DVD-106 Slot-In DVD-ROM. Denne har jeg fremdeles installert av nostalgiske årsaker - DVD-106en har jeg hatt i alle mine selvbygde PCer oppom årene, samt at jeg synes Slot-In spillere er stilige. Det er nesten en skam at disse ikke produseres/selges lenger i standard 5 1/4-tommers format.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Da har jeg også byttet til SH-S183A, fra en AOpen DUW1616/ARR som fram til nå hadde tjenestegjort i drøyt 1,2 år uten problemer. Det som slo meg først med brenneren fra Samsung (egentilg Toshiba-Samsung), var hvor kort denne var - kun 17 cm dyp. Selv hadde jeg ikke vært borti en så kort brenner siden Liteon LDW-401S@811S.

 

Eneste PATA-enheten jeg har i systemet mitt nå en en Pioneer DVD-106 Slot-In DVD-ROM. Denne har jeg fremdeles installert av nostalgiske årsaker - DVD-106en har jeg hatt i alle mine selvbygde PCer oppom årene, samt at jeg synes Slot-In spillere er stilige. Det er nesten en skam at disse ikke produseres/selges lenger i standard 5 1/4-tommers format.

7522855[/snapback]

 

Jeg misunner deg den Pioneer spilleren... Hadde en sånn selv og jeg var blodstolt den dagen jeg kjøpt den. Finnes fortsatt slot-in løsninger, men det er vel en trend at alle kabinetter skal ha skuffer og luker for å skjule innmaten, og da blir slot inn vanskelig.

 

Har du prøvd å la f-eks WinXP cden stå i ved en omstart? Hos meg starter den automagisk installasjonen, ber meg ikke trykke en knapp eller noe. Lurer på om dette er en eller annen bug..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en opplysning angående Nvidia sitt 430 chipsett og SATA optiske drev. Dette er et av chipsettene det har versert en del rykter om på ulike forum, at ikke takler optiske SATA drev.

 

Jeg har nå denne Samsung brenneren på mitt Abit NF-M2 hk med nforce 6150 + 430 chipsett, og det fungerer utmerket.

 

Det som viser seg i mange av brukertestene av SATA optiske drev der dette ikke fungerer, er at det er Plextor sin SATA brenner det testet med. Det som er saken her er visstnok at denne egentlig er en IDE brenner med SATA overgang, og det er en del chipset som ikke takler dette godt.

 

Jeg er godt fornøyd med Samsung SATA brenneren. Den virker solid bygget, bygger lite i dybden og er kjapp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...