Gå til innhold

Harddiskvindu - hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Endelig har jeg funnet noe tøft å bruke gamle harddisker til. I helgen gikk jeg løs på en 170MB Conner disk med hullsag. Resultatet ser dere på bildet.

 

http://www.motvind.com/bilder/DiskVindu.jpg

 

Vinduet er 4mm plexiglass fra Clas Ohlson, festet med klar silikon. Angrer litt på at jeg ikke lakkerte kantene på hullet, men ellers er jeg rimelig fornøyd med resultatet. Utrolig tøft å se på mens disken jobber. Neste prosjekt blir et kabinett som viser disken og lys inni hvis jeg finner en god måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. artig nick =)

2. Folk har gjort det før deg,(den setningen hørtes negativ ut) titt på de. (noe du sikkert allerede har gjort =) Husker ikke url. søk på forum , så ser du hvordan du kan gjøre det anderledes, tror en del hadde lys på den også... flytta hd leden fra fronten inn i hden =)

3. skal gjøre det samme til helgen... men skal lage plexiglasset i toppen av kabinettet og bare ta av lokket på disken.. (mer fare for støv) har 6 2-3gb disker liggende... (som er full av bad sectors og ødelagt)

Lenke til kommentar

Er klar over at det er gjort før, var ikke meningen å ta æren for ideen.

 

Ang. støv: Jeg demonterte i ganske støvfrie omgivelser og selve disken ble lagret i en tett beholder mens jeg jobbet med lokket. I tillegg har jeg flere like disker liggene, så det er bare å flytte over lokket hvis en tar kvelden.

 

Jeg skal se om jeg finner noen som har lagt inn lys for å få litt tips. Den artikelen som inspirerte meg hadde ikke lys.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 17:18, skrev BlideBurreBever:

går d ikkje ann å koble lyse på strøm kontakta til hardrddisken?? even. å lodde på ledning??


 

Tenkte på det, men er litt usikker på hvordan jeg skal få ledningen inn. Mulig det holder å lage et hakk i pakningen.

Det er en kontakt på disken som jeg tror er til "activity LED", skal forske litt på den. Hadde blitt penere løsning en å dra kabel fra HK.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville aldri funnet på å gjort den modden der!;)

Harddisker fylles med olje for å unngå støv og forstyrrelser.Støv kan ødelegge harddiskens evne til å skrive ned data til platene og senke eventuelt fart.

Når dere åpner disken, blir ikke akkurat dette noe bedre;)

Men det er min mening.

Og ingen skal vel akkurat beundre den fine harddisken din, skal man vel? er ikke den til lagring. Der den ligger alene og tildukket midt inne i toweret. Unnskyld at jeg kanskje knuser litt drømmer nå, men jeg ser ikke poenget i å ødelegge en 170(!!)Gb harddisk for dette. :eek:

 

[ Denne Melding var redigert av: Chiad på 2002-11-29 17:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 15:57, skrev ledigbrukernavn:

Endelig har jeg funnet noe tøft å bruke gamle harddisker til.


Det er da noen virkelig gode kjøleskapmagneter inni der. (De som er rundt bakenden av lesearmen)

 

Platene funker fint som dekorative telys-tallerkener.

 

PS. Lys til disken fikser du ved å kjøpe 1 eller flere lysdioder (noen få kr/stk på elfa), borre hull inn i plexiglasset (fra topp eller siden) og bruke epoxy-lim til å feste lysdiodene inni hullet. Koble til en passende spenning (f.eks 5v) og voila! Lysende plexiglass :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 17:26, skrev Chiad:

Jeg ville aldri funnet på å gjort den modden der!
;)
Harddisker fylles med olje for å unngå støv og forstyrrelser.Støv kan ødelegge harddiskens evne til å skrive ned data til platene og senke eventuelt fart.

Når dere åpner disken, blir ikke akkurat dette noe bedre;)

Men det er min mening.

Og ingen skal vel akkurat beundre den fine harddisken din, skal man vel? er ikke den til lagring. Der den ligger alene og tildukket midt inne i toweret. Unnskyld at jeg kanskje knuser litt drømmer nå, men jeg ser ikke poenget i å ødelegge en 170(!!)Gb harddisk for dette.
:eek:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Chiad på 2002-11-29 17:27 ]</font>


 

Fylles?? Når begynte dem med det? P.S: Det er en 170 MB stor disk, ikke 170GB :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...