Gå til innhold

hvor mange mp3's har DU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når begynte mp3-filer å hete mp3's? Den dagen SMS-verden tok over?

 

Ikke en smule fjortis-uttrykk, da?

 

Synes det ordet havnet i samme kategori som "oxo", "koz", "klemz" og uendelig mange andre som "l8er"og alle de...

 

Uansett har jeg ca. 3500 sanger. Utenom de kommer vel ca. 500 stykkre klassisk musikk, jazz og div. blues.

I underkant av 5.000, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 18:21, skrev karl hungus:

MP3 suger på lydkvalitet, ekte musikkelskere bruker CD, DAT eller LP!


Så du mener du kan høre forskjell på Cd kvalitet og på 320kbps? Hmm... Skulle likt å teste deg.

 

Har btw en HDCD, men ingen HDCD-spillere. Skulle likt å høre om jeg kunne høre forskjell på HDCD og vanlig CD.

 

 

Og LP er ikke så bra som du vil ha det til.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å lage 192kbps fra egne original CD´er og blindteste, var ikke vanskelig å høre forskjell. MEN - når jeg gikk til 320kbps.. wow. Klassisk musikk f.eks., jeg kunne ikke høre forskjell ved vanlig lytting. Ikke værst til å være et utgammelt format.

 

Jeg koder alltid i minimum 192, aldri lavere. 128 er for party og joggemusikk.

 

Synes forøvrig det er helt greit å si MP3´s. Når man skriver mye, legger man seg til forkortelser som er ganske vanlige. Det har ikke så mye med SMS å gjøre (jeg bruker ikke mobiltelefon), men at f.eks. jeg skriver veldig mye på Engelsk, og da smetter slike forkortelser og ord sammensetninger inn uansett før eller siden. Sorry "m8" :grin: <- (Jeg har ikke mye til overs for den type forkortelser).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 19:25, skrev Jimmy Pop:

Når begynte mp3-filer å hete mp3's? Den dagen SMS-verden tok over?


Ikke en smule fjortis-uttrykk, da?


Må nok innrømme at jeg har kalt mp3-mappene på min maskin for "Mp3z". Vet ikke hvorfor, men gjør bare det. Appz også forresten. Føler meg forøvrig ikke som en fjortis, men.. :smile:

 

Hva heter deres mp3-mappe? Mp3? Mp3-er?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 14:09, skrev hageby1:

Og så det store spørsmålet, hvor mange av sangen er orginale?

(du eier plata selv)


 

Eier vel ca. 600 Cd'er...Men ærlig talt, resten hadde jeg ikke kjøpt uansett.

Er det noe jeg virkelig liker bra, synes jeg det er verd å kjøpe plata. Er jo litt stas med original cover osv. + at jeg synes virkelig gode artister skal kunne få credit/profitt for musikken sin.

(Nesten alle kompisenen mine spiller i band :smile:

 

Kjøper faktisk mer musikk nå etter at jeg begynte å samle Mp3 enn jeg gjorde tidligere...

Så konklusjonen blir vel at platebransjen har ikke tapt no penger på at jeg har stor Mp3 samling, heller tvert imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...