Gå til innhold

Fordekt mobil månedsavgift?


pvest

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser på første regning fra One Call (OneCall Mobil Faktura) og ser at de har lagt på en såkalt minimums fakturering 67.10kr på toppene av tellerskrittene som er brukt for november.

Så sier reklamen ingen "månedsavgift"!! Men det må da være et brudd på markedsføringsloven, all den tid de fakturer hver måned og legger dette beløpet på toppen av "forbruket"!!

Ser at også flere operatører opererer med dette begrepet ” Minimums betaling/fakturering” og som også hevder å ikke ha en månedspris!

 

Er det bare meg som reagerer på denne type misledende markedsføring, eller hva?

 

Pvest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du er sikker på at de tellerskrittene ikke er det du har brukt utover minimumsfaktureringsummen?

7448486[/snapback]

 

 

Ja, helt sikker.

 

Har fått spesifisert samtaler xxkr

minus gratis SMS/minutter xxkr

pluss minimumfakturering xxkr

 

Totalt xxkr

 

Pvest

Lenke til kommentar
Minimumsfakturering er det beløp som minimum faktureres i forbruk hver måned, uavhengig av hvor lavt ditt forbruk er den enkelte måned.

 

(Sakset fra onecall.no)

 

Jeg har et lignende abbonement, men fra en annen operatør. Med minimumsfakturering menes at du uansett kommer til å bli belastet dette beløpet selv om du ikke har så mye forbruk.

 

Hvis du har et forbruk på 30 kroner kommer du til å bli trekt 45

 

Hvis du har et forbruk på 45 kommer du til å bli trekt 45

 

Hvis du har et forbruk på 70 kommer du til å bli trekt 70 kroner.

 

Osv.

 

Med andre ord det er ikke et fast månedsbeløp som kommer i tillegg til forbruket i den forstand, som f.eks månedsavgift + forbruk = månedsfakturering.

 

Men jeg er absolutt enig i at det å kalle det "ingen månedsavgift" er milevis over streken, og det gjelder ikke bare onecall.

 

I ditt tilfelle kunne det kanskje være greit å høre med onecall, det er neppe første eller siste gang et mobilselskap klarer å føkke til en enkel telefonregning. :roll:

Lenke til kommentar
Minimumsfakturering er det beløp som minimum faktureres i forbruk hver måned, uavhengig av hvor lavt ditt forbruk er den enkelte måned.

 

(Sakset fra onecall.no)

 

Jeg har et lignende abbonement, men fra en annen operatør. Med minimumsfakturering menes at du uansett kommer til å bli belastet dette beløpet selv om du ikke har så mye forbruk.

 

Hvis du har et forbruk på 30 kroner kommer du til å bli trekt 45

 

Hvis du har et forbruk på 45 kommer du til å bli trekt 45

 

Hvis du har et forbruk på 70 kommer du til å bli trekt 70 kroner.

 

Osv.

 

Med andre ord det er ikke et fast månedsbeløp som kommer i tillegg til forbruket i den forstand, som f.eks månedsavgift + forbruk = månedsfakturering.

 

Men jeg er absolutt enig i at det å kalle det "ingen månedsavgift" er milevis over streken, og det gjelder ikke bare onecall.

 

I ditt tilfelle kunne det kanskje være greit å høre med onecall, det er neppe første eller siste gang et mobilselskap klarer å føkke til en enkel telefonregning. :roll:

7449287[/snapback]

 

 

Ja, det var slik jeg også forstod minimum fakturering når jeg leste det første gang.

 

Men skal sjekke med OneCall, fordi jeg har betalt for det jeg ringer + minimum!!Og er ikke det en form for "månedsbetaling", så vet ikke jeg hva som kan kalles "fast" avgift!??

Men som du sier, forhåpntligvis så er det rot hos OneCall!!

 

 

Pvest

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...