Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen hakker og låser seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en ny datamaskin som jeg satt sammen for litt over en måned siden. Etter dette har jeg slitt med diverse problemer... Jeg hadde først et problem hvor skjermbildet hang seg når man gikk ut av et spill etter å ha spilt i en times tid. Dette førte til at jeg måtte restarte pc-en for å løse problemet. Senere fant jeg ut at man merkelig nok også kunne fikse problemet ved å bare låse datamaskinen (Windows tast + L). Problemet ble fikset når jeg lastet ned AMD Dualcore driver eller noe slikt. Nå sliter jeg med at pc-en fryser av og til, noe som fører til at jeg må restarte pc-en. Jeg sliter også med at pc-en "hakker". Innimellom så låser den seg smått i et halvt sekund, og hvis jeg spiller musikk så kan man høre at lyden henger i et lite sekund før den fortsetter, noe som er ganske irriterende.

Er det noen som har vært borti noe lignende? Skulle gjerne fått fikset dette problemet da det er ganske irriterende og ikke så bra for maskinvaren når man avslutter pc-en på den måten. Jeg prøver å holde driverne og operativsystemet så oppdatert som mulig, og benytter meg av MSI Live tool for å finne de nyeste oppdateringene.

Jeg har for øyeblikket versjon 3.20 av ami bios, men i følge msi programmet er 3.10 den nyeste versjonen som er tilgjengelig for nedlasting. Tror 3.20 fulgte med Gothic 3 spillet. Det var den versjonen som fikset slik at pc-en ikke låste seg etter at jeg gikk ut av spill, regner jeg med.

Her er noe av maskinvare informasjonen:

AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4600+ @ 2412MHz (MSI MS-7250 mainboard)

NVIDIA GeForce 7950 GX2 1 gb ram

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Hvordan strømforsyning har du (type & effekt)?

Ps; BIOS oppdateringer følger ikke med spill. De må flashes. Viser den 3.10 har du sikkert 3.10.

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet
Den viser at jeg har 3.20 versjon, men det står at nyeste versjon er 3.10, noe jeg finner litt merkelig.

åh sånn.. Ja det var jo snodig. Har ikke MSI hk selv så jeg vet ikke.

Har denne strømforsyningen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851

Den er grei nok, da kan en se bort fra mangel på W.

Når maskinen låser seg/fryser - skjer dette når som helst eller i bare enkelte programmer / spill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...