trrunde Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 hvordan kan jeg finne ut hvilke program som bruker graphviz-cairo? kommer alltid opp en feilmelding ved apt-get intall så jeg vil bli kvitt programmet som lager trøbbel, men kan ikke kjøre apt-get remove graphviz-cairo for da finner den ikke programmet
Xecuter Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Prøv å start Synaptic og søk etter pakken der, for så å avinstallere den.
kyrsjo Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kansje problemet er at den ikke er der? I så fall installer den...
trrunde Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Kansje problemet er at den ikke er der? I så fall installer den... 7424389[/snapback] root@trrunde-srv:/home/trrunde# apt-get install graphviz-cairo Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done graphviz-cairo is already the newest version. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. 1 not fully installed or removed. Need to get 0B of archives. After unpacking 0B of additional disk space will be used. Setting up graphviz-cairo (2.8-2) ... /var/lib/dpkg/info/graphviz-cairo.postinst: 11: dot: not found dpkg: error processing graphviz-cairo (--configure): subprocess post-installation script returned error exit status 127 Errors were encountered while processing: graphviz-cairo E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) root@trrunde-srv:/home/trrunde# dette kommer når jeg prøver å installere den
trrunde Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Prøv å start Synaptic og søk etter pakken der, for så å avinstallere den. 7422741[/snapback] Fant programmet der, men når jeg klikker av for complete removal og trykker apply kommer denne opp: E: graphviz-cairo: subprocess post-removal script returned error exit status 127
LessThanJake Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 /var/lib/dpkg/info/graphviz-cairo.postinst: 11: dot: not found dette kommer når jeg prøver å installere den 7425089[/snapback] Der er feilen, se etter hva som står på linje 11 i den filen så kanskje du finner svaret!
trrunde Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 #!/bin/sh set -e case "$1" in configure) dot -c ;; esac exit 0 dette er hele fila
LessThanJake Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Prøv å installere/reinstallere graphviz, det er den pakken som skal gi deg 'dot'.
trrunde Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Har allerede prøvd mange ganger, men det funker ikke
LessThanJake Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Har allerede prøvd mange ganger, men det funker ikke 7429901[/snapback] Åltså graphviz jeg mener og ikke graphviz-cairo, har du prød det også?
trrunde Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 hmm, nei det har jeg ikke prøvd, det skal jeg gjøre
trrunde Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Fikk det til la til graphviz på nytt så ble det iorden
LessThanJake Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Bra!! Feilmeldingene man får har som oftest løsningen mer eller mindre inkludert, men her måtte man jo grave litt dypt da. Endret 5. desember 2006 av LessThanJake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå