Din_Laban Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Men som foreløpig slutning, kan vi trekke at det er greit å bruke flere løsninger i kombinasjon for å prøve å holde PC`n fri for spyware. For det første: vær kritisk mot hva du laster ned. Spesielt fildelingsprogram kan inneholde mye rart. Bruk en kombinasjon av to-veis brannmur, et antivirusprogram og gjerne et utvalg av anti-spyware programmer. Jeg bruker for tiden stort sett gratis programmer, avast, Zonealarm, Windows defender, Spybot S&D og Ad-Aware, og kjører av og til Live-scan til MS. Det har forsåvidt fungert ganske bra, men selv om man triangulerer så er det vel ikke helt pottetett. Nå vurderer jeg å skaffe meg NOD32 (igjen) og muligens PC Tools Spyware Doctor. Men som sagt, å være kritisk til hva man gjør på nettet er det viktigste.
Fruktkake Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Mhm, helt enig. Spyware doctor fant, og rensket, mye mer spyware enn de adre den sjeldne gangen jeg fikk spyware.
Lil-H Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Holder fortsatt en knapp på spysweeper jeg ass =
iAlex Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Ble det kjørt tester i sikkerthetsmodus vs normal oppstart av windows også? Det er tilfeller der mye mere lar seg fjerne i sikkerhetsmodus, så klart.
Bludd Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Pøh, den finner jo bare cookies. Og så må du betale for at den skal fjerne noe som helst. Holder meg til Ad-aware, SpybotS&D og SpywareBlaster.
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Holder fortsatt en knapp på spysweeper jeg ass = 7421683[/snapback] Helt enig med deg her. Har stort sett kommet meget godt ut av tester, og er vel opp til flere ganger kåret til den beste.
MindTooth Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Har brukt SpywareTerminator i lengre tid, men ca. 15% er ikke bra opp mott 46% vinneren fikk. NOD32 sammen med Spyware Doctor, tror jeg er über..
akaslack Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg har bare hatt dårlig erfaring med spyware doctor, greitt den tar.. men tar alt for mye. Nettopp måtte legge inn Xp på nytt for den ødela xp min helt! Et par andre kompiser har også fått xp ødelagt etter de har brukt spyware doctor! Så min anbefaling er å holde seg langt unna!! Hold deg til Ad-Aware og S&D Endret 5. desember 2006 av akaslack
Theo343 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hva med Hitman Pro? noen som har testet den pakken?
G Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Er enig i at anti-spyware programmer har en tendens til å finne mer enn det som kan være godt for et system. Selvfølgelig burde en kunne stole på at de som har laget et slik program er forsiktige med hva de faktisk fjerner, og gjør det på en trygg måte. Et annet problem med mange slike "anti-malware" programmer enten det er snakk om virus, spyware, trojanere, keyloggers med mer, er at de gjerne kommer med en del falske funn. Om en finner noe som ser ille ut på systemet sitt, så er det minste en ihvertfall bør gjøre, at en skanner med et annet tilsvarende program (så mange du har tilgang på) før en velger å fjerne det. Alternativt kan en jo ta backup, eller eventuellt begge deler. a-squared Free stod ikke på den testlisten: http://www.emsisoft.com/en/software/free/ Avira sine produkter var heller ikke med: http://www.avira.com/en/products/avira_pre...rity_suite.html Avira sin gratisvariant som muligens mangler litt i forhold til Premium betalvarianten: http://www.free-av.com/
kornelen Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Bruker Trend Micro Anti-Spyware og synes det fungerer greit. Litt dumt at programmene i testen ikke finner alle trusslene, men så har de noe å bli bedre i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå