abene Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 En fersk test avslører at antivirusprogrammer er lite effektive til å oppdage spionprogrammer - Spyware Doctor utropes til best i test. Les mer
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Så det er altså så stor forskjell.
Jalladoode Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Ikke så veldig imponerende test egentlig. Kun testet mot 11 forskjellige spyware.
Hopperesque Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Tja...stemmer dette med virkeligheten så har jeg masse spyware på PC-en. Bruker Ad-Aware
Steina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hmm.. greit å vite. Broren min sliter noe veldig med spyware, og Ad-aware finner spyware konstant, men det kommer bastandig nytt. Skal prøve Spyware Doctor istedet da
Theo343 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Dette var bedrøvelige nyheter, kanskje vi vil se litt økt fokus på dette området siden jeg på mange måter synes spyware kan være verre enn virus. Spesielt når det er snakk om type phising.
NoWiSee Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Å være kritisk til hva du laster ned = 100% sikkerhet mot spyware. Det er ikke slik at spyware kryper rundt på internett og finner seg pcer de ønsker å infisere sånn uten videre. Brukeren må gjøre noe aktivt for å få det.
Theo343 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Brukeren er den beste eller dårligste sikkerheten ja og slik vil det alltid være med alle maskiner vi benytter oss av.
zonko Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Et lite søk på den vide vebben, og man finner en del ulike tester av anti-spy. Her er det ikke oppgitt noen prosenttall i oppdagede udyr, men mye ulik rangering av programmer. Jeg vil ikke tro blindt på at SpywareDoctor er så mye bedre enn alle andre bare på grunn av en test, jeg har sett flere der den er midt på treet. SpySweeper har stått som vinner flere steder, men er middelhavsfarer her. Hva har sikkerhetsekspertene å si om testen?
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Fant 170 ting med Spyware Doctor (en del cookies og 1 trojaner), Ad-Aware fant bare 17 ting, for det meste cookies, ikke noe trojaner. Men kjipt det ikke er gratis da :/
shabador Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) SAS er vel den som stiller sterkest av gratisprogrammene. Selv hadde jeg alltid trodd at Spyware Terminator var blant toppene, den har blant annet et aktivt spyware skjold, noe få andre gratisprogrammer har. Men den fikk jo bedrøvelige resultater på denne testen. EDIT: Post 666! o.O Endret 4. desember 2006 av shabador
Turgon Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Dette var rett og slett begredelig. 50 % er på langt nær godt nok og når det er best-case sier det det meste. Nesten ikke noe vits å kjøre dem jo...
Simen1 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvilke av de på lista er gratis? Jeg ser testvinneren er testvare med 30 dagers prøvetid, evt. en redusert gratisversjon som mangler blant annet cookie-beskyttelse og som kun oppdateres en gang i uka. Ikke så veldig imponerende test egentlig. Kun testet mot 11 forskjellige spyware.7420247[/snapback] Med de prosentsatsene der må det være langt mer enn 11 forskjellige spywarer de har testet mot.
ATWindsor Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Å være kritisk til hva du laster ned = 100% sikkerhet mot spyware. Det er ikke slik at spyware kryper rundt på internett og finner seg pcer de ønsker å infisere sånn uten videre. Brukeren må gjøre noe aktivt for å få det. 7420318[/snapback] Ja, resultatene her er egentlig ikke så veldig overraskende, det viktigste er at brukerene har litt nettvett. Men jeg skjønner at det ikke er så lett for "nybegynnere". AtW
Jalladoode Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Med de prosentsatsene der må det være langt mer enn 11 forskjellige spywarer de har testet mot. 7420493[/snapback] Med tanke på at en type spyware legger fra seg opptil 10-15 forskjellige 'spor' så går det greit det. For å få full score må antispionprogrammet finne/fjerne alt. Endret 4. desember 2006 av Jalladoode
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) På forsiden står det: "En fersk test avslører at antivirusprogrammer er lite effektive til å oppdage spionprogrammer. Spyware Doctor utropes til best i test." Inne i nyheten sier den: "En fersk test utført av organisasjonen Malware-Test Lab viser at antispionprogrammer er som regel lite effektive til å oppdage spionprogrammer." Stemmer begge? Endret 4. desember 2006 av Slettet+5432143541
Mr_Snuffles Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Ikke så veldig imponerende test egentlig. Kun testet mot 11 forskjellige spyware. 7420247[/snapback] Dette er helt feil. Selvsagt har de ikke testet mot kun 11 spyware varianter. De har kjørt 11 testrunder, med en mengde samples i hver runde. I 1. runde har de f.eks 25 samples. Detaljert liste over alle runder, og spyware som testet mot finnes her: Link
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Rart at webroot spy sweeper kommer så langt ned på listen. Dette programmet har jo vunnet tester etter tester i en årrekke nå.
Jalladoode Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Ikke så veldig imponerende test egentlig. Kun testet mot 11 forskjellige spyware. 7420247[/snapback] Dette er helt feil. Selvsagt har de ikke testet mot kun 11 spyware varianter. De har kjørt 11 testrunder, med en mengde samples i hver runde. I 1. runde har de f.eks 25 samples. Detaljert liste over alle runder, og spyware som testet mot finnes her: Link 7420662[/snapback] Sorry, men nå er det du som har misforstått. Det er riktig at det er kjørt 12 uavhengige testrunder, den første runden ble kjørt i Februar 2006. For hver runde blir det kåret vinnere basert på ulike utvalg spyware. I denne 12. runden ble det testet mot 11 forskjellige spyware; link. Forøvrig varierer testresultatene veldig mye fra runde til runde, slik at en må se helheten fra og med runde 1 for å få noen oversikt. Edit: Poenget mitt er at resultatene som er presentert i artikkelen på hw.no er kun basert på 11 forskjellige spyware fra den 12. testrunden. Testen gir ikke noen sammenlagt vinner; det hadde jo vært interessant å vite om nye versjoner av de forskjellige antispionvareprogrammene finner spyware det ble testet mot i de foregående rundene. Endret 4. desember 2006 av Jalladoode
efikkan Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Etter min mening var dette for lite grunnlag til konklusjon. Uansett kan en god del spyware unngås med visse forhåndsregler. Men over 99% av all spyware som jeg har fått har kommet gjennom IE, selv om jeg bruker det fryktelig lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå