Wild Berries Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hei, trenger litt hjelp til å sondere terrenget for å kjøpe / bygge en PC`e til min far. Den skal i hovedsak være til bruk for Video redigering, og ikke til HardCore spilling. Krav : Abit Hovedkort. Gainward med Video In og Video Out. CD- brenner. Ram, billig, men "brukendes". PSU, billig, men bra. Har følgende : Tastatur, Kabinett, Mus, Skjerm. Eller`s hva Dere kommer opp med som er nødvendig. Takker på forhånd Vennlig Hilsen W_B
Scotty Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hadde vært mye lettere å hjelpe hvis du kunne oppgi et budsjett
spiffers Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Som jeg har sagt til flere andre, så er det håpløst å komme med noen anbefalinger før man vet 1. bruksområde og 2. software. Er det DV, HDV, HD eller HDSDI? Skal han bruke Premiere eller Avid? Amatører (DV) kan kanskje klare seg til noe under 10-15.000,- men skal man ligge på et semipro nivå (HDV) så bør en spytte inn ca 25.000,- Endret 3. desember 2006 av spiffers
Wild Berries Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hei, og Takk for svar. Beklager på det sterkeste at jeg ikke hadde satt opp ett budsjett Men billigere jo bedre, skal se på de inn kommne svarene. (Takk). (Linken virker ikke) La oss si det at han er meget amatør, og har enda en PC`en han kjøpte for ca 6 år siden med Windows ME. Den bruker han til skrivemaskin. Han har nettoppe fått lagt inn Telenor ADSL. Han er ikke noe videre til å bruke masse avanserte programmer og jeg tror at Windows XP Home sin moviemaker gjør den jobben han "må" gjøre og må læres opp i. Han har ett digitalt Videokamera med Firewire utgang. Og en "standard" VHS-maskin. Men når det gjelder budsjett, ja rundt omkring det som en "butikk" PC`e koster +/-. Takker Dere alle for hjelp så langt. Vennlig Hilsen W_B Endret 4. desember 2006 av Wild Berries
spiffers Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Da finner du deg no billig ræl som passer sammen med det redigeringsprogrammet som fulgte med kameraet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå