Gå til innhold

Laste opp bilder fra mobil til nett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg lurer på om det er en lett måte å laste opp bilder jeg tar på mobilen min til en mappe på serveren min? Har en nyere tlf med 3g og sånn om det har en betydning.

 

Vet ikke helt om dette er riktig sted å å spørre, vist ikke er det bare til å flytte tråden.

 

 

:)

7414429[/snapback]

Posten er totalt feilpostet (den skal postes i "åpen diskusjon om mobiler") , men likevel, jeg kan vel svare.

 

Du fikk kanskje med en kabel med mobilen? Uansett kan du kjøpe det hos alle mulige mobil-forhandlere.

 

Ellers kan du kjøpe en bluetooth-adapter, og overføre via den.

 

Rapportert.

Lenke til kommentar
Finnes sikkert noen blogg programmer til mobil der du kan laste opp bilder da...

 

Og e-post er vel et greit alternatic?  ;)

7415851[/snapback]

 

Men jeg får ikke lagt bildene opp i en mappe på serveren min med noen av det vel? Jeg skal ha de i den mappen for å få de inn i bildegalleriet mitt.

Lenke til kommentar

For å få de direkte i en mappe på en server, må du vel enten ha et webgrensesnitt som lar deg laste de opp dit, eller via ftp-tilgang.

Det finnes jo telefoner med ftp-klienter tilgjengelig, men siden du ikke sier noe om hvilken telefon du har, så blir det vanskelig.

 

I utgangspunktet høres det vanskelig ut hvis du ikke har det... Mange telefoner kommer med støtte for opplasting til blogg, men det var tydeligvis ikke bra nok?

Lenke til kommentar

Jeg har 6233.

Om det fungerer så er det bra nok. Men kan jeg laste bilder opp til en bestemt mappe ved det blogg greiene?

 

Grunnen til at jeg først postet den under programering er at jeg gikk ut i fra at det finnes et script som jeg kan legge på en wap side og laste opp bildene med det. Altså på samme måte som man kan laste opp bilder i web browseren på en data. Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Jeg beklager at jeg har formulert meg dårlig så det har blitt mange missforståelser.

Lenke til kommentar
Jeg har 6233.

 

Jeg sender mine bilder til e-post, på servern min har jeg en cron jobb som laster ned mailen og legger bilde i en mappe.

7423666[/snapback]

 

 

Kan du være snill å utdype det litt, og fortelle hva det går ut på og hvordan det fungerer? For det høres ut som noe jeg kan bruke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...