Gå til innhold

Eragon - Tråden, Filmen, Boka


Fulgu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fantasy er så mye mye mer enn LOTR og Narnia FFS, virker som det er det eneste mange her har hørt om

7429668[/snapback]

 

Nå må du roe ned litt, Mr. Jeg-vet-så-mye-om-fantasy. ;)

 

Det er ikke det det er snakk om. Men det er et faktum at mange filmselskap har åpnet øynene for fantasy etter de så hvilken suksess LOTR fikk. Filmselskapene vil alltid tjene mest mulig penger på minst mulig produkt. De fleste fantasifilmene som kom etter LOTR, kom nettopp fordi LOTR hadde den suksessen som den hadde.

 

Vi vet alle at det finnes annen fantasy enn LOTR og Narnia (men så var jo disse to blant originalene).

Lenke til kommentar
Eller tenkte du faktisk på de gamle versjonene?

7429871[/snapback]

 

tegneserieversjonen av LOTR som du linket til var en tegnefilm-utgave som ble laget fordi teknologien ikke lå til rette for at det ble laget en "vanlig" spillefilm ala 2001- 2003-utgavene.

 

jeg er enig i det incanus skrev for endel poster siden: denne tråden har sporet ganske mye av. denne tråden blir sikkert stengt snart hvis vi ikke flytter oss on-topic

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Ok Jeg har et tips til dere. Drit i Lotr dette er en ny film, Ny handling så bare gå og se filmen og kos dere.

7438432[/snapback]

Må da være lov til å påpeke at den ligner en god del på LotR uten at folk reagerer sånn på det.

 

Eksempler på likheter: I boka er det 13 "forsworn" som joinet den onde kongen, akkurat slik som de 9 menneskekongene som ble til Nazgul i LotR.

Hovedpersonen finner et egg som den onde kongen leter etter, Frodo arver en ring fra Bilbo som Sauron leter etter.

 

Finnes sikkert drøssevis med likheter, men jeg gidder ikke å nevne flere enn de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...