Gå til innhold

Trenger et "lokalnettsplanleggende" program.

Mads-b

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dags dato har jeg ett "problem". Jeg er kronisk nedlaster, noe som ikke faller i smak hos min far på hjemmekontoret. Kabelen opp til meg er derfor også veldig nære hans vrede når nettet går sakte i arbeidstida. Derfor: Finnes programmer som overvåker LAN og prioriterer enkelte brukere?

Altså: Når far bare surfer, skal dette gå i full fart til ham, men jeg vil gjerne ha bra speed på PC'n her også, og når far finner på å laste ned noe, så kan den heller bare skru ned/av kapasiteten min?

Dessuten virker det som at nettet blir blokkert også når nedlastingene mine tikker avgårde i lav hastighet. Noen som har peil på hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke akkurat en sløyfing av netthastigheten min jeg var ute etter da. Mer at den justerer seg etter behovet til visse andre. Trodde kanskje det fantes noen programmer som kunne se hvor mange pakker som sirkulerte på lan(ethereal) og justere hastigheten deretter.

Skrevet

LetLimiter kan regulere hvor mye av linja programmer på din datamaskin får bruke, men jeg trooooor ikke dette er helt hva du er ute etter? Du vil ha maks hastighet når fardi ikke jobber, men gi mest mulig til ham når han jobber - altså ikke faste regler for hvor mye av linja du skal bruke ...?

Goscinny ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...