BaltBaltazar Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo. Jeg tror det er en feil med prosessoren. Hver gang jeg starter opp fryser den i noen sekunder. Dette gjentar seg hver 4-5 sekund. Når jeg ser på ytelsen ser jeg at prosessor-ytelsen varierer fra 0 til 100 %. Det ser ut som den går av og på. Dette skjer samtidig som at XP prøver å gjøre oppdatering. Oppdateringen går ikke lenger enn til 30% og etter noen minutter stanser oppdateringen og alt er i orden igjen. Hva kan være galt og hva bør jeg gjøre? Vurderer å kjøpe ekstern harddisk, ta backup, formatere og se om det bedrer seg. Tviler på at det virus, tror heller det kan være en maskinfeil. Takk på forhånd for innspill. Balt...
geir__hk Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hvis du kjører memtest kan det gi en en indikasjon på feil. Ellers kan du jo alltids laste ned en linux live-cd. Fungerer systemet da, så har du neppe hardware-feil.
Simen1 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg tror dette hverken er en maskinfeil eller et virus. Det er sansynligvis Microsoft Windows, drivere eller noe programvare som er problemet. Du kan jo gjøre som geir__hk foreslår og laste ned en Linux live CD. F.eks Ubuntu, og se om du får den samme feilen der. Hvis det ikke er den samme feilen der så har du fått bekreftet at det ikke er et maskinvareproblem.
Ar`Kritz Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo. Jeg tror det er en feil med prosessoren. Hver gang jeg starter opp fryser den i noen sekunder. Dette gjentar seg hver 4-5 sekund. Når jeg ser på ytelsen ser jeg at prosessor-ytelsen varierer fra 0 til 100 %. Det ser ut som den går av og på.7406636[/snapback] Det kan jo være et program som legger beslag på denne prosessor-ytelsen. Ser du noe interessant på "prosesser" i oppgavebehandling?
BaltBaltazar Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Takk for svar, jeg skal prøve å kjøre MORPHIX. Ubuntu på over 600mb var litt mye å laste ned i første omgang. Jeg har slått av microsoft update og det fungerer bedre da. Har bare hatt en kort prosessorstans foreløpig. Hvor finner jeg memtest? Er det et program som jeg skal kjøre når feilen oppstår? mht hvilke prosesser som kjører i bakgrunnen har jeg for lite innsikt i, men skal prøve å notere meg hvilke prosesser som går. Ser ihvertfall at det er ganske mange, altfor mange har jeg en mistanke om. Kjører Ad-aware og cleandisk ved jevne mellomrom, og også virusscan. Likevel tror jeg det er på tide med en reinstallasjon om ikke så lenge. Balt..
Simen1 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Memtest finner du her: http://www.memtest.org/ Det er et lite program som må kjøres fra oppstart-CD. Det sjekker om det er noe galt med minnet eller minnekontrollerene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå