Gå til innhold

Hvordan brenne DVD, slik at dvd-spiller kan lese

Babyloner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

har nå noen få videoklipp jeg vil ha på en dvd plate, slik at jeg kan se på klippene på tv, ved hjelp av en dvd-spiller..

prøvde en gang, men fikk at formatet ikke var lesbart.. Dvd spilleren min støtter også divX..

hva skal jeg gjøre, evntuelt hva skal jeg bruke?

takk på forhånd

MyoK

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du har Nero kan du velge og brenne en Video DVD...

Hvis ikke kan du prøve et/noen av disse programmene.

7404435[/snapback]

jeg har Roxio Creator LE..noe jeg kan gjøre da?

Skrevet
Hvis du har Nero kan du velge og brenne en Video DVD...

Hvis ikke kan du prøve et/noen av disse programmene.

7404435[/snapback]

fikk kjøpt Nero..og brente da en Video DVD...men nå vil ikke pc'en eller dvd-spilleren oppdage dvd plata..bare avspillingsprogrammet til Nero..

hva skal jeg gjøre..hva gjør jeg galt??

Skrevet

Brukte du Burning Room? Det er nemleg ikkje godt nok, då videoen må konverterast fyrst. Med Nero Vision vil du kunne gjere det, og brenne. Om du ikkje har det, trur eg det kan lastast ned frå Nero.com.

Skrevet
Brukte du Burning Room? Det er nemleg ikkje godt nok, då videoen må konverterast fyrst. Med Nero Vision vil du kunne gjere det, og brenne. Om du ikkje har det, trur eg det kan lastast ned frå Nero.com.

7413977[/snapback]

brukte Vison..og bare fulgte de "steppene" som kom frem..så startet den en prosses og deretter begynte den å brenne. Da dette var ferdig så prøvde jeg å putte plata i pc'en for å se om den virket, men den ville ikke lese plata (les: den oppdaga ikke plata i det hele tatt)

deretter gikk jeg bort til dvd-spilleren for å se om den virka der, men der ville den heller ikke virke..vet ikke hva jeg har gjort galt, eller hva jeg ikke har gjort..

noen som har en idè eller om noen kunne gi meg en rask beskrivelse på hvordan man skal få plata til å virke..har Nero 7 og alle tillegsprogram tilgjengelig..

Skrevet
Om den støtter Divx, kan du ikkje berre brenne det som ei dataplate? Funker på min spelar.

7414410[/snapback]

hmm..prøvde det..men det gikk heller ikke..dvd-spilleren skal støtte divX...kan jeg brenne den på en vanlig cd( som jeg gjorde..eller må det vår på en dvd-plate)?

Skrevet
Eg har fått det til å fungere med CD, men er ikkje sikkert den kan lese formatet på filmen din.

7414466[/snapback]

hva mener du..så hvis jeg brenner den på en DVD-plate, så vil den lese formatet..

filmene er forøvrig i windows media typen:P...vet ikke helt hva den filtypen kalles.. :p

Skrevet

Du må gjøre den om code filmen. Dette tar ganske lang tid...

Jeg har Nero 7. Der velger jeg bare: Smart start> DVD> VideoDVD (noe i denne duren)

Så slenger jeg inn filmen og den gjør hele jobben.

Skrevet
Du må gjøre den om code filmen. Dette tar ganske lang tid...

Jeg har Nero 7. Der velger jeg bare: Smart start> DVD> VideoDVD (noe i denne duren)

Så slenger jeg inn filmen og den gjør hele jobben.

7414599[/snapback]

Ja, det er det jeg har gjort..men det gikk ganske kjapt..og jeg får fortsatt ikke plata til å virke..

har noen av dere noen andre forslag, eller kanskje dere had vært så greie og lagd en slags bruksanvisning( med bilder helst) for Nero 7, for da kan jeg være sikker på at jeg gjør riktig :p

Skrevet (endret)

Åpne Nero Smart start og gjør som på bildet.

post-66599-1165173528_thumb.jpg

Trykk på legg til videofiler

post-66599-1165173549_thumb.jpg

Finn fila og trykk: Åpne

post-66599-1165173618_thumb.jpg

Nå skal Nero laste inn filmen, dette tar et par sekunder.

Her kan du lage menyer, legger du inn flere filer får du opp flere ruter. Disse kan du flytte rundt på. Du kan også velge topptekst selv under bilde.

post-66599-1165173633_thumb.jpg

Her kan du teste menyen din...

post-66599-1165173651_thumb.jpg

Så er det bare og trykke brenn

post-66599-1165173665_thumb.jpg

Går utifra at du skjønner at du skal trykke neste selv.... ;)

Endret av thomas ll
Skrevet (endret)
Nøyaktig 15 min :w00t:

Edit: Leif er en god kamerat av meg :hrm:

7416636[/snapback]

Det var nøyaktig hva jeg gjorde første gang..men det virket ikke..

fant ut at fimen var av typen Windows Media Movie..har det noe å si?

takk for guiden forresten. fant ut at jeg ikke var ut på jordet nå:p

EDIT: også hvordan endrer jeg kvaliteten til longplay, den står på automatisk nå..

Endret av MyoK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...