Gå til innhold

Widescreen eller ikke ?


Wishb0ne

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en lcd-skjerm i nærmeste framtid, men vet ikke om jeg skal gå for wide eller ikke ? Vil bare si at jeg har lite peiling på skjerm, så jeg trenger svar på noen ting :) Støtter de fleste spill widescreen, eller vil det se teit ut ? Er widescreen noe bra å spille på(har alltid spillt med vanlig skjerm så vet ikke selv..)

 

Til slutt har jeg to skjermer her som ligger i min prisklasse som jeg hadde likt å fått noen innspill på :) eventuelt noen andre forslag.

 

Skjermene :)

 

Håper noen tar seg tid til å svare :)

 

*hadde visst glemt å legge til link :)*

Endret av Wishb0ne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Widescreen skjerm er absolutt å anbefale! Har selv widescreen på min bærbare Pc, samt en Samsung LE-40M71B skjerm noe som er helt sykt å spille på.

 

De gamle skjermene med 4:3 er jo strengt tatt skjermer som er på tur ut (umoderne).

 

De fleste (om ikke alle) spill og filmer støtter Widescreen i dag! Du burde kjøpe d...

 

Hvilke skjermer er d snakk om?

Lenke til kommentar
vil jeg da få fine sorte striper på sidene ?

7401486[/snapback]

 

bildet vil bli strekt ut.. slik at tingene blir litt breiere.. Men det skal gå fint å spille wide på de fleste spill :) om det ikke går å stille på det ingame kan man som regel stille det selv med å finne fila for innstillinger og endre i notisblokk? sånn som med bf2

Lenke til kommentar
vil jeg da få fine sorte striper på sidene ?

7401486[/snapback]

 

bildet vil bli strekt ut.. slik at tingene blir litt breiere.. Men det skal gå fint å spille wide på de fleste spill :) om det ikke går å stille på det ingame kan man som regel stille det selv med å finne fila for innstillinger og endre i notisblokk? sånn som med bf2

7401524[/snapback]

Kan vel ikke få WC3 til å kjøre i WS tror jeg. Var nok bare i BF2, og kanskje noen andre spill. Da jeg spilte WC3 med laptop så valgte jeg å spille med sorte striper i stedet for at bildet skulle bli dratt ut.

Lenke til kommentar
vil jeg da få fine sorte striper på sidene ?

7401486[/snapback]

 

bildet vil bli strekt ut.. slik at tingene blir litt breiere.. Men det skal gå fint å spille wide på de fleste spill :) om det ikke går å stille på det ingame kan man som regel stille det selv med å finne fila for innstillinger og endre i notisblokk? sånn som med bf2

7401524[/snapback]

Kan vel ikke få WC3 til å kjøre i WS tror jeg. Var nok bare i BF2, og kanskje noen andre spill. Da jeg spilte WC3 med laptop så valgte jeg å spille med sorte striper i stedet for at bildet skulle bli dratt ut.

7401624[/snapback]

sisst jeg spilte wc3 på laptop, ar uker side, så var ikke bildet strekt ut eller noe, hadde heller ikke de stripene på siden. Perfekt widescreeen mode

Lenke til kommentar

Men ver oppmerksom på at skjermbildet

på wide ikke er så høyt som på 5:4 skjermer

 

eksempel 19" i 5:4 format er 30,1 cm høyt

 

En 19" wide har et bilde som er som en 16" 5:4 skjerm

 

for at man skal få en skjerm som man har like høyt bilde

må man opp på 22" eller 23" wide skjerm

19" Widescreen 41,00 25,60

20" Widescreen 43,30 27,10

21" Widescreen 45,40 28,40

22" Widescreen 47,30 29,60

19" 5:4 format 37,60 30,10

23" Widescreen 49,50 30,90

24" Widescreen 51,84 32,40

Endret av Fumle
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bruker Widescreen. Kjører 1200:800 oppløsning, og har enda ikke merket et spill som ikke ser bra ut på skjermen.

 

Hadde for øvrig 4:3 skjerm tidligere uten problem, men hvis du skal kjøre nye spill burde du ha Widescreen. Uansett så bør du kjøpe det i dag hvis du skal kjøpe ny!

 

Mvh.

Sempai

Lenke til kommentar
Har aldri sett en dataskjerm med 4:3  kun 5:4

Eldre tv skjermer har 4:3 ikke dataskjermer

 

Regnestygget ser slik ut

BenQ FP93GX

37,6 x 30,1cm

 

37,6 dele på 5 =7,52

30,1 dele på 4 =7,52

 

det vel si 5:4 format

7404129[/snapback]

 

Jeg er er vel vant med å si 4:3 til ikke widescreen ;) men det stemmer d du sier :p 5:4 skjermen ser fortsatt digg ut, men bør vel gå for den stygge widescreenen da :hmm:

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg og teller på knappene å skifte ut min CRT 22" (tilsvarer 19" lcd)

 

Men jeg er avhengig av skjermens bilde størrelse i høyden,

det har med at jeg har åpent flere programmer samtidig,

 

For å få tilsvarende størrelse må jeg opp i 22"+ (lcd)

Endret av Fumle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...