Kvinnorna Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Igår kveld satt jeg og skulle ringe ut med mitt onecall kontant abbonement til sjefen i Oslo. Meldingen jeg da fikk er; "Du har 14,20,- igjen på ditt kontantkort og for å kunne ringe mer må du fylle på din konto" Er dette en slags policy som Onecall kjører for at kontantkort brukerne aldri skal gå tom og dermed fylle på fortere og bruke opp pengene enda litt fortere ? Jeg har avsendt mail til dem og avventer svar. Hadde seriøse planer om å gå over til faktura abbonementet etterhvert, men dette ser dårlig ut hvis det er sånn de vil tjene penger. Har noen av dere der ute opplevd noe lignende ?
Blåbær Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hmm høres rart ut men har noextras selv og får melding om hvor lite penger jeg har igjen når det er lite. Greit å vite slikt så har du ikke mer penger når du f.eks skal ta en viktig samtale. men det med 15kr bør vel stå i betingelsene. Prøvde å finne det på siden deres men lite fungerte.
Xpi Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Får det første, ja vil gjerne vite hvordan onecall klarer å holde slike lave priser, og for det andre, dette er helt normalt. Du får bare en advarsel at det snart er tomt på kortet. Dette har også andre selskap.
Cowboystrekk Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Tror det er netcom som har bygd inn dette. Du kan jo fremdeles ringe helt til du har 0,- på kortet. Er ment som en påminnelse, jeg synes ihvertfall det er kjekt
Sigmund_Freud Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hos Telenor får du vel en tekstmelding når du har under 15-20kr igjen (det begynner å blie mange år siden jeg hadde kontantkort så husker ikke helt).
Rikkely Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Tror det er netcom som har bygd inn dette. Du kan jo fremdeles ringe helt til du har 0,- på kortet. Er ment som en påminnelse, jeg synes ihvertfall det er kjekt 7399846[/snapback] Jeg prøvde å ringe med 6 kroner igjen på kortet. Det funket dårlig, jeg måtte fylle på kontantkortet for å ringe mer. Jeg har netcom btw.
Cowboystrekk Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Å? hmm, det fungerte sist jeg prøvde i vår. Det tok bare en god del lengre tid å begynne å ringe.
snubbel Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har ringt med One Call kontant til kortet er helt tomt. Meldingen du får er bare en påminnelse om at du må huske å fylle på før det blir tomt! -snubbel
VikinGz Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 55min gratis i mnd for 0kr Danker ut telenor fri 60 Men det står ikke hva prisen er etter disse 55min, noen som vet?
B4stian Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 55min gratis i mnd for 0krDanker ut telenor fri 60 Men det står ikke hva prisen er etter disse 55min, noen som vet? 7402894[/snapback] Samtalepris pr min etter første 55 min/mnd 0,80 SMS utover 55 stk/mnd 0,42
VikinGz Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 55min gratis i mnd for 0krDanker ut telenor fri 60 Men det står ikke hva prisen er etter disse 55min, noen som vet? 7402894[/snapback] Samtalepris pr min etter første 55 min/mnd 0,80 SMS utover 55 stk/mnd 0,42 7402910[/snapback] hmm jeg betaler 69øre for ringeminutter og 39øre sms og 1,79 eller noe slik for mms... Så viss du bruker opp det der så er det dyrt O.o
MikkelRæv Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Vel telenor fri 60 så må du ut med 149 i mnd for å få 60 min "fri" ringetid Fri60 149,- 0,89 1,39 0,69/1,99 60 min Mens OneCall ikke har noen mnd pris på faktura. det er en god del ringeminutter! Endret 22. januar 2007 av kajmikk
VikinGz Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jeg har chess tuch nå i dag og vurdere å skifte... Har blant annet sett igjenom. Men chess knock out går regninga opp ca 25kr mnd Men telenor fri 60 blir regninga nesten dobbla Med djuice nonstopp blir regninga 50kr dyrere og jeg får aldri sendt de smsa jeg får... med netcom smart talk går regninga mi opp ca 50kr Med onecall faktura går regninga mi nesten 100kr, det vill si jeg havner nede på rundt 50-100kr mnd skifter med det samme Endret 22. januar 2007 av VikinGz
snubbel Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Tastet inn forbruket mitt for desember på www.telepriser.no og der fikk jeg kjapt se at regningen min ville bli halvert ved å bytte til OneCall Faktura - og da har jeg tatt hensyn til de ringeminuttene jeg har gratis i trådløs familie.... Ingen tvil om at de har et bra abonnement - for den jevne mobilbruker. -snubbel
VikinGz Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 hadde man hatt så stor familie så kunne jeg nok ha tenkt meg trådløs familie... men hadde aldri i livet blitt fra telenor... Har ingen gode grunner til å tro på noe av det de forteller meg i telefonen...
Dʋgɢtung Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Tastet inn forbruket mitt for desember på www.telepriser.no og der fikk jeg kjapt se at regningen min ville bli halvert ved å bytte til OneCall Faktura - og da har jeg tatt hensyn til de ringeminuttene jeg har gratis i trådløs familie.... Ingen tvil om at de har et bra abonnement - for den jevne mobilbruker. -snubbel 7778948[/snapback] Byttet over fra Tele2 Mobil Pluss i dag faktisk, og iflg. Telepriser.no får jeg et kostnadskutt fra 400 kroner per mnd til litt i underkant av 100 kroner per mnd. Det er en ganske drastisk innsparing for så lite - pluss at det fortsatt bare blir billigere for min del jo mer jeg bruker mobiltelefonen også.
VikinGz Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Tastet inn forbruket mitt for desember på www.telepriser.no og der fikk jeg kjapt se at regningen min ville bli halvert ved å bytte til OneCall Faktura - og da har jeg tatt hensyn til de ringeminuttene jeg har gratis i trådløs familie.... Ingen tvil om at de har et bra abonnement - for den jevne mobilbruker. -snubbel 7778948[/snapback] Byttet over fra Tele2 Mobil Pluss i dag faktisk, og iflg. Telepriser.no får jeg et kostnadskutt fra 400 kroner per mnd til litt i underkant av 100 kroner per mnd. Det er en ganske drastisk innsparing for så lite - pluss at det fortsatt bare blir billigere for min del jo mer jeg bruker mobiltelefonen også. 7781018[/snapback] Det kommer an på hvilket forbruk man har i utgangspunktet... onecall er ikke bilig viss du vanligvis har mange timers taletid og mange hundre sms og titals mms og masse ekstra datatrafikk
Dʋgɢtung Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Nei, det er klart. Men for min del som på en gjennomsnittlig mnd. sender mellom 300 og 500 SMS, 0-1 MMS, så å si ingen datatrafikk og ligger på mellom én og to timers taletid på mobil var det en særdeles enkel beslutning å ta Men det er klart man må ta sitt eget bruk i betraktning her, og ikke kun stole blindt på alle andre. Og derfor har man jo telepriser.no.
abrj Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Den stemmen er bare et varsel, riktignok klønete formulert. Noextras har også en slik stemme. Det de tenker på er at du ikke kan sitte i telefonen i 2 timer når du bare har 15 kroner igjen.
Kvinnorna Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Ja jeg fant endelig også ut av at det faktisk bare var en VELDIG dårlig formulert stemme. Beklager det oppstyret som er blitt rundt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå