Gå til innhold

"utrangert" bærbar PC


Loko

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå å kjøpe meg en bærbar pc men jeg har ikke behov for å kjøpe en med masse mhz, så derfor lurer jeg på om det finnes noen plasser på nettet hvor de selger eldre modeller? Altså slike som ikke lengre er "moderne" nokk til å selge (600-1000mhz)

Denne maskinen skal primært være en maskin som jeg skal bruke til skriving, mp3 og ha muligheten for å avspille filmer (avspilling av filmer trenger vel neppe mer en 600mhz?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som får folk til å kjøpe brukte bærbare for mer en en ny raskere maskin med garanti.

 

Brukt (hentet fra listen til sofTest)

Toshiba Tecra T8200

Pentium 3 850MHz

128 mb ram, 10 gb Hdd

14,1”TFT

Trådløst nettkort

TV-ut, CD, Floppy, modem

Docing med 10/100 nettkort, USB

Windows 98 se lisens

På lager: 1 stk

Pris: 9 500 Kroner + mva

 

Ny (Zepto)

14.1” XGA(1024x768)

Intel Celeron 2.0 GHz

30GB harddisk

256MB minne

Combo DVD-ROM/CD-RW (8x/8x8x24)

Pris kr. 9990,- +mva

Lenke til kommentar

Vil nesten påstå at det alltid vil lønne seg å kjøpe ny bærbar fremfor brukt:

 

En "Ok" brukt bærbar som fortsatt kan brukes til noe må du fort betale 6-7000 for, mens du får en ny helt ned til 7-8000 hvis du er heldig + at man får garanti... (En brukt bærbar kan jo også ha vært utsatt for mye rart...)

 

Håper jo imidlertid at trenden med høy pris på brukt bærbar fortsatt er der når jeg skal selge min :wink:

Lenke til kommentar

Det som jeg egentlig mente med denne posten var å finne en plass som hadde gammle nye PC til salg. Altså når det kommer nyere PC'r ut i salg og en gammel modell slutter å bli produsert, så er det vel altids noen til overs som de ikke for selgt. Det er disse jeg er på utkikk etter.

Lenke til kommentar

Ah, det er noe annet. Da må du følge med med når det er kampanjer rundt omkring. Det er ofte utgående modeller som havner i kampanjene.

 

Dell

Gigashop

Komplett

PS Data

 

Du finner selv link til andre webshopper under webshopguiden over. De fleste kjører kampanjer på enkelte modeller fra tid til annen. Hvis du ikke har noen prinsipielle motforestillinger, så kjører jo også Elkjøp og andre kjeder kampanjer ganske ofte.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-17 15:06, skrev Maxopp:

Hva er det som får folk til å kjøpe brukte bærbare for mer en en ny raskere maskin med garanti.


Ser poenget ditt, og er til dels enig, men kan finne et par grunner til å kjøpe den brukte maskinen:

[*]Zepto-en har vel desktop-prosessor? Toshiba-en støyer sannsynligvis langt mindre. Det skulle heller ikke forundre meg om den har bedre batterilevetid.

[*]Byggekvalitet. Tecra-serien er proffutgaven fra Toshiba, og er svært solide maskiner med magnesium-chassis.

Med tanke på hva de fleste bruker laptopene sine til, vil jeg tro at det jeg har nevnt ovenfor, er vel så viktig som rå ytelse.

Lenke til kommentar

Ein ny bærbar til 7000 vil på alle måtar vera ein billig-PC. Du får ikkje meir enn du betalar for.

 

Ein brukt bærbar som kosta 25-30000 eller meir for nokre år sidan kan i dag vera eit mykje betre kjøp. Skikkeleg kvalitet, og fullt tilstrekkeleg til det meste. Eventuell oppgradering av minne og harddisk er jo billeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...