Gå til innhold

VISA nummeret mitt kan være på avveie


Arctic

Anbefalte innlegg

Bestilte en liten sak fra en butikk her om dagen. Fikk det tilsendt som brev. Problemet var at VISA nummeret inkl utløpsdato sto på adresselappen, godt synlig...

Hva f... slags suppehuer er det som gjør noe sånn? Joda jeg vet...

 

Spørsmålet er jo hvor stor sjangse det er for en utro tjener i posten har notert dette ned? Slike brev må vel behandles manuelt?

Snakket med VISA, de sa sansynligheten for svindel var svært liten. (kontoen har jeg tømt, så der er ikke noe og hente akkurat nå)

Men er det noen her som kjenner til rutinene hos posten for brevpost? Hvor mange mennesker kunne ha sett mitt brev?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjansen for at noen har sett koden din er vel heller liten, siden brev blir sortert maskinelt og deretter lagt i forskjellige kasser alt etter hvor de skal. Iom at de ligger sammen med MANGE andre brev og at de som jobber i Posten sannsynligvis er til å stole på, ellers ville de vel i utgangspunktet ikke fått jobb der?! Eneste jeg kan tenke meg som har sett det, er vel postmannen som skal putte brevet i postkassen din..

Lenke til kommentar

Hva mener dere med 1337 meldinger?

 

Fyrn i VISA anbefalte meg faktisk ikke og sperre kortet. Dessuten er det som LarsC sa, det er ikke mitt problem uansett.

 

På et punkt må vel brevene sorteres manuelt? Det er jo ingen strekkode på de, og noen har jo stemplet de og.

 

Butikken er ikke en databutikk. Ønsker ikke og nevne navnet på de, før saken er helt avklart for min del. Skal kontakte de på mandag.

 

Takk for svarene!

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-11-16 21:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 21:40, skrev groenn:

Quote:


Fyrn i VISA anbefalte meg faktisk ikke og sperre kortet. Dessuten er det som LarsC sa, det er ikke mitt problem uansett.


 

Er enig i at det med ..tja si 95 % sannsynlighet ikke skjer noe. Men den "anbefalingen" må du jo se i det samme lyset ( ..altså med et motsatt fortegn )

 

Så ..hvis du er ute etter å være HUNDRE % sikker ( i forhold til denne spesifikke situasjonen ), så sperrer du kortet.

 

DET koster uansett ingenting..

 

HVIs det mot formodning skulle skje noe, så blir ikke ditt problem når det kommer til stykket, men du må regne med en del møye ( som duunngår ved sperring )

 

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 21:05, skrev Arctic:

På et punkt må vel brevene sorteres manuelt? Det er jo ingen strekkode på de, og noen har jo stemplet de og.


 

Har du ingen rød strekkode nederst til høyre på fremsida av konvolutten er den ikke sortert maskinelt. Da kan du regne med at alt fra 5 til 25 personer har vært borti brevet ditt, men sjansen for at noen har tatt seg tida til å skrive ned til vil være sinnsyk liten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 21:43, skrev groenn:


Så ..hvis du er ute etter å være HUNDRE % sikker ( i forhold til denne spesifikke situasjonen ), så sperrer du kortet.


DET koster uansett ingenting..



 

Er du sikker på at det er helt gratis?

For jeg nytt kort med ny utløspsdato, eller er hele nummeret nytt?

Lenke til kommentar

Quote:


Er du sikker på at det er helt gratis?

For jeg nytt kort med ny utløspsdato, eller er hele nummeret nytt?

----

Den 2002-11-16 22:50, skrev Arctic:

Eh, dumt spørsmål fra meg. Hvis jeg sperrer, så åpner jeg jo samme kortet når jeg ønsker. Men skal jeg ha _nytt_ kort, så blir det vel et lite gebyr?


 

Det stemmer det. Det er to muligheter. Enten et nytt kort på samme bevilgning .Da er det bare en liten forskjell på selve nummeret, feks et tall. Koden er den samme.

Det skal være greit, så lenge du sørger for at det sperrede kortet FORBLIR sperret.

 

Eller du kan få et fullstendig nytt kort. Da får du også en ny pin kode ( som selvsagt kan forandres tilbake til den du hadde før etterpå )

 

Uansett må du enten levere inn det gamle i banken, si at du har mistet det eller klippet det i stykker.

 

Det er ikke noen gebyrer med å gjøre noe av dette.

Men i sistnevnte tilfelle, må du forvisse deg om at det sperrede kortet er slettet, ved å levere det inn i banken.

Lenke til kommentar

Quote:


Men om det er noen som svindler deg og du ikke har vert uaktsom får du alle pengene tilbake fra visa.


 

Du må vel i så fall ha en mer eller mindre gangbar dokumentasjon e.l. å vise til, går jeg ut fra..?

 

Det er nok ikke å bare få tibake hva det enn måtte være av registrerte transaksjoner, sånn uten videre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...