Gå til innhold

Hva er deres mest skremmende spillopplevelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et brett tidlig i Condemned (brettet etter t-bane greiene tror jeg) der det er en trappenedgang som er sperret. Jeg, smart som jeg er, ville selvsagt se hva som befant seg i etasjen under og "ser over rekkverket". Da spretter det selvsagt fram en fyr og ser deg rett i trynet. .. Vart skræmt ja.

Den scenen i F.E.A.R med jenta i gangen (hvor det renner blod osv fra veggene) var også ganske guffen.

 

Er endel fine moments i Doom3 også.

Lenke til kommentar

Jeg skal pent innrømme at Condemned til tider fikk frem kjerringa i meg.

Enkelte brett ble rett og slett for skumle å spille alene, i alle fall sent på kvelden / natta.

 

Disse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Condemned_02.jpg

...jævlene fikk meg til å sitte på nåler konstant. Med surround og 42" så ble den en sann lidelse.

 

Han her fikk vel også hjertet til å hoppe over rundt 25 slag:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
condemned-criminal-origins-20051116102142877-000.jpg

 

 

 

Resident Evil, Silent Hill etc skal absolutt ha props for mang en skremmende scene, men Condemned hadde en imponerende intesitet og grufullhet fra start til slutt.

 

 

Edit: Skjult bildene etter ønske.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Hihi. Husker jeg fikk hetta en gang da jeg satt med Eye of the Beholder på Amiga'n og det tassa en eller annen diger zombie rundt som jeg ikke fant. Fikk helt hetta for jeg visste ikke om den kom til å komme innpå bakfra eller hvor. Og når jeg endelig fant'n og skulle sløye'n, så tar jo den tåpelige dvergpaladinen min og turner'n slik at blåvite stjerner plingetiploinger over skjermen. Trodde jeg skulle drite på meg, jeg... :!:

Lenke til kommentar

Husker Phantasmagoria ja :no:

 

Meg og en venn av meg var vell 6 - 7 år da vi prøvde d første gang (hadde sett pappa spille det litt før, men da med sensuren på).

Vi vandret rundt i den store hagen, då vi så et drivhus. Når vi gikk inn spilltes det av en film av en mann som drepte ei gartner dame men en sånn spade som man graver hull til planter og sånn med. Han stakk henne flere ganger i munnen og ansiktet, det var forferdelig :cry:

Har ikke spillt det siden... :tease:

 

 

Husker også Dino Crisis (det første). Stokk som faen når vi gikk i ein lang gang, alt var stille, så plutselig hoppet en raptor gjennom vinduet, rett i hu dama vi styrte :cry:

Lenke til kommentar

Gorthaur, kan du resize det første bildet eller legge det i en "spoilertag"? Det er så vannvittig stort.

 

Husker det godt ennå min mest skremmende spillopplevelse. Det var da jeg spillte Condemned på 360 sist jul. Jeg var nesten gjennom det, jeg hadde oppdrag om å finne en person som hadde blitt murdet av morderen som du da prøver å finne. Jeg fant da denne personen i en skoleskap, å der så det ut som han lå dau og jeg da måtte ta et bilde av ham på digitalkamera. Da jeg hadde hode hans fint plassert i midten på lcd-skjermen på kamera så plutselig begynte han mannen snu på hode å sier help me, å jeg stokk som faen å måtte skru av xboxen pga jeg klarte ikke mer.. det ble formye.

7382114[/snapback]

Hahaha, det husker jeg godt. Spillte igjennom spillet for noen dager siden. Ble faen så skremt på det tidspunktet. Jeg ble også ganske godt skremt litt tidligere i spillet da en dame hopper ut av ett av de vanlige skapene. Jeg gikk bort til det for å se om det kanskje lå noen "medkits" inne der, men når jeg prøvde å opne døren så begynte det å riste. Plutselig hopper denne galen, høye (stein, dopet osv) damen ut og begynner å fekte vilt rundt seg. Da ble jeg ganske godt skremt.

 

Det som er litt dumt med Condemned er at det er for lett å venne seg til. Etter litt spilling så vet man når det skjer ting, når det kommer skumle folk osv. Det finnes unntak. B.l.a. som nenvt over med damen i skapet, også mannen som plutselig kikker på deg når du skal ta bilde av han.

 

Kom forresten på en annen gang jeg ble skremt ganske bra i samme spillet. På ett tidspunkt så kommer du til en stor butikk med en hel haug av disse dokkene i mørkeblå dresser, som sikkert noen av dere vet. Som alltid så var jeg nødt til å lete grundig rundt forbi for å finne spor, så jeg måtte såklart sjekke dette lille rommet her. Da jeg opnet døren så ser jeg rett inn i en liten haug med disse dokkene, jeg blir såklart litt skremt så jeg står helt stille i tilfelle en skulle våkne til live (noen av dokkene er egentlig ikke dokker, men menn. Sinte menn), men det skjedde ingenting så jeg gikk nærmere for å se om det skjedde noe da. Det gjorde det ikke, så jeg snudde meg for å gå ut igjen. Da jeg gjorde det så så jeg plutselig en ny haug med dokker som jeg ikke hadde oppdaget med en gang som stod rett ved siden av meg på venstre side. Da ble jeg ikke egentlig skremt, da ble jeg redd. Igjen stod jeg helt stille for å se om noe skjedde ... det gjorde det heldigvis ikke.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Det var en mørk sommernatt. Klokken var halv fire om natten/morgenen og jeg ville spille litt på min nylig oppdaterte PC. Jeg hadde også fått låne F.E.A.R av en venn, så jeg tenkte jeg skulle spille det. Etter en stund ut i spillet, ble det stille og i det jeg klatret ned en stige, SPRETTER den jenta frem og kvepper livskiten ut av meg! Jeg, redd som søren, kastet headsettet mitt på pulten, og spratt bakover i stolen.

Har også venner som gjorde det samme på akkurat samme stedet. :p

Lenke til kommentar
Det var en mørk sommernatt. Klokken var halv fire om natten/morgenen og jeg ville spille litt på min nylig oppdaterte PC. Jeg hadde også fått låne F.E.A.R av en venn, så jeg tenkte jeg skulle spille det. Etter en stund ut i spillet, ble det stille og i det jeg klatret ned en stige, SPRETTER den jenta frem og kvepper livskiten ut av meg! Jeg, redd som søren, kastet headsettet mitt på pulten, og spratt bakover i stolen.

Har også venner som gjorde det samme på akkurat samme stedet. :p

7384821[/snapback]

 

Husker jeg skvatt som F.... da en bad guy ble kasta igjennom et vindu rett foran meg.. Reflekser som en katt har jeg.. så arma mine føyk til hekkans med nyinnkjøpt mus rett i veggen.. :p

Lenke til kommentar

for noen år siden hadde en kompis fått seg "Enternal darkness" ....

dum som jeg var kunne jeg ikke la være å prøve det :no: etter en halv time måtte jeg stoppe å spille for kompisen min var redd kontolen ble ødelagt hvis jeg kasta den i veggen eller taket flere ganger :D

Lenke til kommentar
Hihi. Husker jeg fikk hetta en gang da jeg satt med Eye of the Beholder på Amiga'n og det tassa en eller annen diger zombie rundt som jeg ikke fant. Fikk helt hetta for jeg visste ikke om den kom til å komme innpå bakfra eller hvor. Og når jeg endelig fant'n og skulle sløye'n, så tar jo den tåpelige dvergpaladinen min og turner'n slik at blåvite stjerner plingetiploinger over skjermen. Trodde jeg skulle drite på meg, jeg... :!:

7384214[/snapback]

 

Moro at andre husker gode gamle Eye of the Beholder. Tenkte på det spillet etter å ha lest to innlegg i denne tråden. Mener å huske det var en skjelettkriger med blank hjelm og digert sverd som plutselig stod rett foran oss, og på den tida var det ikke noe som het 3D så man fikk ikke allverdens varsel på forhånd, kun noen lyder som røpet han var i området.

 

Skumle spill fikser jeg ikke å spille. Blir bare helt superstressa og skrur av etter kort tid. Kompis av meg jobber i fengsel og spilte FEAR på nattevakt. Det var visst ikke noe kult å gå runden i mørke fengselskorridorer den natta..

Lenke til kommentar
Husker jeg skvatt som F.... da en bad guy ble kasta igjennom et vindu rett foran meg..    Reflekser som en katt har jeg.. så arma mine føyk til hekkans med nyinnkjøpt mus rett i veggen..    :p

7384907[/snapback]

 

Spilte det gjennom på X360 for noen uker siden og jeg husker den scenen der ja

Spille F.E.A.R om natten, med høy lyd er å ikke anbefale for sarte sjeler

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...