Gå til innhold

SLI eller Nytt Skjermkort?


Santa_

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

Har et lite dilemma oppi hodet mitt som jeg håper på å få løst med hjelp fra dere! :thumbup:

Jeg sliter med å kjøre Splinter Cell: Double Agent på min PC.

Den består av følgende innventar:

 

* AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz

* ASUS M2N32-SLI Deluxe (Socket AM2)

* OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel (PC 6400)

* Club3D Geforce 7900 GT 256MB PCIe

* OCZ ModStream strømforsyning 450W

 

Jeg kjører de aller fleste spill med høy oppløsning, 4x AA, 8/16x AF og Texture kvalitet på MAX osv osv.

Men Splinter Cell: Double Agent går det dårlig med, der går det tregt og hakker litt innimellom. :ermm:

 

Spørsmålet mitt er følgende, bør jeg kjøpe et nytt "Club3D Geforce 7900 GT" og kjøre SLI, eller kjøpe et bedre kort, XFX Geforce 8800 GT? :hmm:

 

Valget er litt vanskelig, så jeg håper på litt råd, litt ris og litt ros så valget mitt snart kan bli virkelighet, for jeg vil gjerne spille gjennom Splinter Cell: Double Agent uten at det går sykt treigt :yes:

 

Alle svar settes pris på :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spille Splinter Cell: Double Agent så vet jeg ikke helt med G8800 GTS. Prøvde demoen, alt var helt fucka. Men kan hende fullversjonen er bedre. Hadde problemer med Age of empires 3 demoen også, men så fikk jeg prøve fullversjonen, og da ble alt bedre.

 

Men ellers er G8800 GTS veldig bra:D

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
sliter? på fullt mener du, forklar?

7379266[/snapback]

 

Ja, altså, ting går tregt da, pga kortet ikke mestrer settingsene som er satt. Jeg pleier jo å sette opp grafikken på fullt for å sjekke om pc'n klarer det eller ikke. Så justerer jeg ned hvis jeg må. Skal jeg spille Splinter Cell: Double Agent, må jeg virkelig justere ned så og si alt for at spillet skal gå smertefritt :ermm: Fortsatt helt ok grafikk men blir veldig kjedelig å spille gjennom når jeg har alt jeg trenger unntatt skjermkort nok for å spille det smertefritt :(

 

Takk for at dere svarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nok "juice" fra CPU'n. :cool:

Pratet med en kamerat om dette og han foreslo nytt skjermkort. Han sa at CPU'n jeg har holder lenge til Splinter Cell: Double Agent.

Han har SLI koblet 2 stk GeForce 7600 GS og har samme CPU'n som meg, men dårligere RAM. Han kan kjøre det på fult. :(

 

Men jeg vil tenke litt fremtidig også, skjermkort er dyre men viktige saker. :ermm:

Vanskelig detta :hrm:

Lenke til kommentar
Oppdater drivere, og finn ut om hva han kameraten din mener med fullt.

Fult vil si 25fps?? :p

 

Event kan du oppgradere til 8800GTS, men tror du trenger kraftigere strømforsyning.

7380327[/snapback]

 

 

Har de seneste driverene, oppdatert alt av ting som kan oppdateres osv. Med de nye driverene osv fortsatt ingen forandring :no:

 

Hmmmm. Joa, har vurdert det, men kan hende jeg venter og sjekker etterhvert på 8800 kortene, de kommer til å falle litt i pris etterhvert så jeg får se!

 

Men ang SLI osv, er det bare tull? For jeg leste gjennom den ene guiden her på Forumet og det var visst litt minus med SLI også, istedet f.eks et 8800 kort! :ermm:

 

Hvordan strømforsyning er bra nok til at 8800 kortene yter max?

Endret av Santa_
Lenke til kommentar
Det vel ikke ytelsen det går på med strøm...for lite strøm vil gjøre PCn utsabil,  den vil skru seg av osv...

 

Anbefaler 550W og oppver!

7382202[/snapback]

NVidia selv anbefaler 400 W. :roll:

 

Total effekt sier fint lite, det er 12V en bør se etter. 25A bør holde med god margin for det oppsettet med 8800 GTS.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...