Gå til innhold

Hardware.no blir snart for kommerz


Anbefalte innlegg

Hardware no, bra?

 

Når slike korrupte kommunister som skribenten Jan Arild Sigvartsen for lov til å skrive, så er ikke hardware.no bra! Makan til fordreininger og rare syn på saker har jeg sjelden sett!

 

Men, forumet og webshoperfaringene er bra! Men, det er det jo brukerne som lager dette, og ingen i hardware.no!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Hardware.no er blitt så "kommerse" att alle våre erfaringer (brukernes erfaringer på Webbshopper) har vært nede i mange dager nå, slika att når vi skal sjekke hvilken webbshop som er bra/ikke bra ,så kan vi ikke det :sad:

Dette er sløvt hardware.no

Er dere bare en gjeng "stuegriser" som ikke gidder og gjør noe som helst ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-29 08:38, extreme skrev:

Hardware no, bra?


Når slike korrupte kommunister som skribenten Jan Arild Sigvartsen for lov til å skrive, så er ikke hardware.no bra! Makan til fordreininger og rare syn på saker har jeg sjelden sett!


Men, forumet og webshoperfaringene er bra! Men, det er det jo brukerne som lager dette, og ingen i hardware.no!


 

Hehe. Kommunist? Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Quote:


barney skrev (2002-01-07 13:27):

jeg lurer på hvorfor multicom.no ikke er med i prisguiden ? jeg finner dem ivhertfall ikke. de er jo en profesjonell side som har vært oppe lenge og har greie priser.


 

Vi har ved flere anledninger forsøkt å få med Multicom i prisguiden (og de var med tidligere), men de oppdaterte så sjelden prislisten, at vi så oss nødt til å fjerne dem. Problemet var at vi fikk så mange klager på feil priser hos Multicom - noe som svekket helhetsinntrykket av prisguiden.

 

Vi legger dem gjerne inn igjen så snart de tilbyr oss en oppdatert prisliste. (Det gjelder forøvrig andre webshoper også. Har du forslag til webshoper vi skal ta med? Send en mail til [email protected])

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg (personlig) syntes ikke hardware.no sin test av utstyr er av det beste. Jeg tar aldri sikte på å kjøpe de produktene de mener er best (testene er ikke bra nok). Jeg skjønner jo at de ikke har samme mulighet til å teste utstyr. (Samme gjelder med pcworld, dinside etc.). Jeg bruker mange av de utenlandske hardware sidene til å ta en beslutning på valg av hardware, F.eks thw og anandtech. Enkelt og greit fordi de tar en skikkelig grundig test av produkter (se bare testen av nye p4 mot xp på thw). Forumet liker jeg meget godt. Man får raskt svar og det er mange her som har god peil på saker og ting. Reklamen plager meg heller ikke stort. men dagen popups kommer (som f.eks med dinside). Da blir det for kommerz som dere kaller det...må også skryte av overklokking.no gutta :grin: de har mange syke prosjekter på gang...hehe sånt er alltid interessant å lese om...men ofte er det lite som blir testet på den fronten :sad:

 

Alt i alt, hardware.no er en meget bra side...men de er nok for små ennå til å kunne starte seriøs testing av utstyr (noe som har blitt påpeket).

Lenke til kommentar

Så lenge reklamen ikke er i veien for innholdet er reklamen helt i orden for min del. Å ha en ramme rundt innholdet med nettbanner med ikke alt for blinkende design er helt greit , men en stooooor firkanta sak midt inne i en artikkel blir for galt og for min del gir det meg en negativ følelse til hele bedriften som annonserer.

Hva med å ha det slik at om en trykker på reklamen så holder den seg borte feks i 5 minutt?

Får sikkert flere treff på bannerene og mere penger?

Lenke til kommentar

Quote:


iceraven skrev (2002-01-07 18:49):

Jeg (personlig) syntes ikke hardware.no sin test av utstyr er av det beste. Jeg tar aldri sikte på å kjøpe de produktene de mener er best (testene er ikke bra nok).


Ok, interessant! Hva gjør at du mener dette? Er ikke testene grundige nok? Hva er best, få grundige tester eller mange litt mer overflatiske?

 

Takker for all konstruktiv kritikk :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


iceraven skrev (2002-01-07 18:49):

Jeg (personlig) syntes ikke hardware.no sin test av utstyr er av det beste. Jeg tar aldri sikte på å kjøpe de produktene de mener er best (testene er ikke bra nok).


Ok, interessant! Hva gjør at du mener dette? Er ikke testene grundige nok? Hva er best, få grundige tester eller mange litt mer overflatiske?

 

Takker for all konstruktiv kritikk :smile:

 

----------

 

mangen? synes det er altfor få jeg.

 

Et eksempel på kommers er at i testene deres er det flere ganger dere ikke tør ta et negativt/veldig negativt standpunkt. Tankene min e streifer da mot at dere faktisk har fått produktene gratis av .eks microplex og ikke tør si at noe er direkte unyttig. Det er liksom mer: ..men det skader ikke blabalba..., skryter opp ganske unødvendige sider ved et produk osv. Alt er liksom "ikke så verst" allikevel selv om det er unyttig/dårlig.

 

Og så synes jeg det høres litt rart ut når f.eks dere sier om Alpha 8045 PAL at:

 

- Ikke riktig nr.1 på kjøling

 

satt opp mot Swiftech MC462

da alle andre hardwaresider har funnet ut at denne er det beste som er på markedet. Det er også hårreisende merkelig at dere konkluderer med dette uten å ha prøvs den med samme vifte som swiftec

 

velvel det vasr bare et eksempel på kvalitet på testene. ikke verdenst beste eksempel men.. har flere men gidd ikke skrive så voldsomt.

Lenke til kommentar

For å svare på spm ang. hva jeg mener er bra testing (Howard) (kommer kanskje etter noen uker? :grin: ). Poenget mitt er det, at kanskje mange av dere ikke er erfarene nok? Selv er jeg ikke erfaren på noen måte. Jeg har drevet med edb i flere år. Men alltid vært spesielt interessert i den delen som omhandler hardware. Kanskje min kritikk mot akkurat hardware var litt feil (tilgi meg). Leste en test av Shuttle AK31 v 3.1. Testen var meget god. Men det er liksom ikke MYE vits å vise forskjellen mellom Epox hk og dette. ett hovedkort liksom? vitsen? Sier jo ikke mye om helhetsintrykket iforhold til resten av kortene som finnes på markedet. Poenget mitt er at dere kommer kanskje med små meningsløse tester av kort, istede for kanskje en roundup etter en stund?. Kanskje det er bedre å skaffe flere hk enn 1-3 kort. Og kjøre en test på alle de, så finne en sammenligning?. Samtidig så må jeg kritisere en ting, jeg liker ikke å kritisere personer alene. Og han har sikkert mer peil enn meg :grin: . Men dette er jo direkte fjollete å skrive:

 

Tatt fra følgende artikkel:¨

 

http://www.hardware.no/nyheter/desember01/...1/i845_hk1.html

 

"I845 har allerede opparbeidet seg et rykte som det kanskje mest stabile og modne brikkesettet på markedet (på bare noen måneder) og med RDRAM ytelse er det trygt å si at skal du ha Pentium 4 er det dette du bør skaffe deg."

 

Har han testet Sis645 eller Via P4X266(A)?. Jeg ville si at sis hk er jo det kortet som til de grader ville vært det beste kjøpet for en P4. skal man ha ddr. eller Via hk for den sags skyld. (Han bygger jo en anbefaling på eget valg, ikke hva profesjonelle testsider sier.)

 

Toms hardware sier jo tilogmed at i845 ddr kunne de nesten spart seg for, og istede heller fokusert på å fremstille noe nytt, istede for et gammelt brikkesett (er jo bare gamle i845 sdram brikkesett som de nå har gitt hk produsenter lov til å putte ddr på, da avtalen med rambus gikk ut). Faktisk så slår jo SIS 645, i850 i mange av testene, det er nemlig ikke i845D som er noen som helst ytelsesvinner. Derfor så blir dette litt dumt.

 

Hvis dere mener at jeg har feil :smile: Så bøyer jeg meg i støvet, den dagen dere kan si grunnen til at jeg tar feil. I845D er et "greit" brikkesett. Men det er flere produsenter som dere kanskje burde sette lyset på?.

 

Dette er først og fremst en ?hardware? side? ikke en software side...skal dere lyse ut software...så lag f.eks software.no:D eller.noe sånt...

 

For å lese en meget utfyllende test av i845D:

 

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q...1217/index.html

 

Sier seg jo selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...