Fribbern Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Hei. Vi har ett hjemmenetverk på gården, hvor vi er to hus. I det første huset, hvor internettlinja går inn så er det en bruker. Linjen går inn i en router, hvor den ene går direkte til førstebruker sin pc, så går linja til hus nr to, hvor det er en ny router, og linja går ut der til bruker nr 2 og 3. Problemet: Vi i hus nr to kan finne alle pc`ene på nettverket, men personen i hun nr en kan ikke finn pc`ene til oss i hus nr to. He he, mye nr en og to her Noen som forsto dette og kan forklare hvorfor det er slik? Mvh Fribbern
Nismo Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Pga at dere er "bak" en ruter kan ikke hus nr 1 finne dere Hvis du setter ruter nr.2 som en ren switch vil det virke fint. (Ikke bruk wan/dsl inngangen)+ slå av dhcp på ruter nr.2
Jann - Ove Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Fordi du trenger et "bridge" oppsett for å få til det du ønsker. Er det et kablet nett kan du fikse det med å skifte ruter nr2 med en switch.
Fribbern Skrevet 26. november 2006 Forfatter Skrevet 26. november 2006 Pga at dere er "bak" en ruter kan ikke hus nr 1 finne dere Hvis du setter ruter nr.2 som en ren switch vil det virke fint. (Ikke bruk wan/dsl inngangen)+ slå av dhcp på ruter nr.2 7362413[/snapback] Forklaring på hvordan jeg setter en router som en ren switch? Har ikke penger til å kjøpe meg noe nytt nå.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Pga at dere er "bak" en ruter kan ikke hus nr 1 finne dere Hvis du setter ruter nr.2 som en ren switch vil det virke fint. (Ikke bruk wan/dsl inngangen)+ slå av dhcp på ruter nr.2 7362413[/snapback] Forklaring på hvordan jeg setter en router som en ren switch? Har ikke penger til å kjøpe meg noe nytt nå. 7362503[/snapback] Forklaringern står i innlegget hans. Logg deg inn på router nr 2 og slå av DHCP-LAN. Koble kabelen fra router1 til lanport på router2.
TaZ Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 (endret) Logg inn på router 2 og skru av dhcp. Sett fast IP på denne i samme iprange og subnet som router 1 deler ut. Feks. router 1 deler ut 192.168.1.100-254 så setter du IPen til 192.168.1.30 på router 2. Hvilke routere er det snak om? Har samme opplegget men mellom 3 hus. Her ser du hvordan min router nr2 er satt opp. Jeg bruker 10.0.0.x rangen Bruk kun LAN portene Endret 26. november 2006 av taz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå