Gå til innhold

Kommunikasjon under spill (360)


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Har nokså nylig anskaffet meg mic til min Xbox 360 Core. Etter litt tid samlet jeg opp nok mot til å faktisk kommunisere med andre. Det var under et flott spill i G.R.A.W. hvor en kjekk fyr snakket direkte til meg (ettersom jeg seff eide :cool: ). Men til min forskrekkelse kom ikke et eneste pipp av det jeg sa ut til de andre :nei: ... Det hele ble litt trist når han snakket og snakket mens jeg bare satt der og gjorde så godt jeg kunne.

Tenkte at det kanskje var noe i veien med mic'en, men når spillet var ferdig kom det høylytte gjespet mitt frem til de andre... :ohmy:

Det viser seg at jeg kan kommunisere med andre når jeg er i lobbyen, men IKKE under et spill :hmm: (hvor jeg faktisk trenger det mest).

Er det noen som i hele tatt har snøring på hva som er galt, eller har/har hatt det samme problemet?

Har gjennomsøkt alt av Options-menyer i boxen, men finner intet. Pluss at alt er på Allowed i foreldrestyringen. Forøvrig har jeg ikke prøvd mic'en på noen andre spill... tørr ikke :blush:

Håper på gode svar, er lysten på ORDENTLIG taktikk og sammarbeid, spesielt til GeOW når jeg får anledning til å spille det.

 

PS. Er foresten helt fersk som medlem i forumet, min første post :w00t: .

Ta godt imot og vare på meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har selv opplevd at micen har konka ut, en gang. Stod å skrek forjeves at det var 3 stykker på høyreside som prøvde å kverke meg uten at noe kom ut.

 

Det jeg bleier å gjøre er å dra den ut, og sette den inn igjen, man hører en liten lyd i headsettet når det kobles til. Har ikke prøvd GRAW med mic, men har dette bare skjedd en gang? Du hadde ikke på mute knappen ved ett uhell?

 

Kan ikke si annet enn prøv igjen og kryss fingrene.

Lenke til kommentar

Dette er ett kjent problem i Gears of War.

 

Hvis du blir invitert til ett spill som allerede er igang så får en sjeldent prate med de som er inne, altså du hører de, men de hører ikke deg.

 

Jeg har ikke opplevd det du forteller i GRAW enda, men jeg har ikke spilt det like mye som Gears of War.

 

Tror bare dette er en bug som blir fikset ved eventuellt ei oppdatering.

Lenke til kommentar

Har prøvd flere ganger nå, leter etter "sosiale" spill. Det jeg hater er at ingen snakker direkte til deg. Det nærmeste jeg kom var når jeg ropte helt i starten om noen kunne høre meg. Fikk bare et slapt "høø?", intet mer. Veldig usikker, men forstår nå at det trolig er en slags bug. Har aldri mutet før så jeg vet ikke... I det spille jeg beskrev tok jeg også å dro pluggen inn og ut, men...

Men tvil ei! Jeg er full av mot og skal prøve, prøve og prøve til jævel'ne hører meg :w00t:

Takker for svar foresten :thumbup:

 

Edit:

Har spilt en god stund nå og blitt skikkelig flink til å prate :D

Det eneste problemet har vært at ingen, absolutt INGEN har snakket noe som helst tilbake, ikke et eneste pipp. Har liksom gått fra spill til spill og spurt: - Got mic? (legg merke til at det ligner rørende mye på utsagnet "got milk?" :p ).

Grøsser over tanken at jeg har sittet i flere timer og pratet med ingen andre ringere enn kun MEGSELV :nei:

Prøver igjen i morgen, kanskje de med mic har våknet da!

Begynner å få en følelse at dette er en personlig krig, en vendetta, som jeg drar dere andre uskyldige forumbrukere inn i :tease:

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

AH! Der kom endelig det jeg ventet på (erm, sammen med en løsning på problemet... he he :innocent: ), en velkomst! Mange takkCutthroat Bill :D

Har desverre ingen norske live-venner å teste sammen med, kan derimot prøve å få noen til å nettopp gjøre meg denne tjenesten, det var et bra forslag.

Oj, jeg har foresten et viktig spørsmal: Når du snakker, i det hele tatt lager lyd, under et spill, skal det ikke komme opp på skjermen med navnet ditt på pluss en slik boble? Synes det er litt hjernedødt å i så fall ikke ha det... For å si det sånn: DET HADDE HJULPET!

Jeg prøver og prøver. De er alle mot meg, må brenne husene, stikke markhull i de småe dukkekroppene deres... rød fin farge :ermm:

Neida! Håper dette kan bli en tråd om kommunikasjon under spill helt generelt. Diverse innlegg MÅ ikke omhandle problemet mitt. Kom gjerne med egne problemer, tanker, osv. Hva som helst. Blir det litt mer aktivitet her så kan jeg fikse førsteposten deretter. Eventuelt også skifte over til "diskuter konsoll og tilbehør".

Noen tanker om DET i det hele tatt?

:dontgetit:

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

I dag smiler Motoko :) Testet ut NFS:MW og de hørte meg godt på den andre enden undere spillinga *lettet*. Vet da at det ikke er noe galt med mic'en eller 360'en ellers, men spillet (GRAW). Ser dermed på problemet som løst. Kan midlertidig som jeg har nevt, lage en diskusjobstråd ut av dette; diskutere dumminger med mic, artige hendelser over mic, osv. OM det skulle være noen interesse :ermm:

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg så denne NAT da, hørtes ikke kjent ut...

Heh, selv skulle jeg gjerne snakke med kjentfolk over 360'n; problemet er at jeg ikke kjenner en eneste en... VET IKKE AV NOEN SOM EIER DEN HELLER! Trist :cry:

Men ordner en diskusjonstråd ut av dette da; håperhåper på litt trafikk og greier, ikke en slik tråd hvor sånne ørkenballer bare suser forbi når noen åpner den rustne døra inn :dontgetit:

 

Edit:

Ser at det er en tråd om NAT, glem spørsmålet.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
btw. noen som vet om tilbud på project 8

He he, siden jeg er glad for hvilke som helst svar så... Du får spillet for 459kr på cdon.com; grei butikk og veldig grei pris.

 

Kan nå si at de andre spillerne hører meg OGSÅ under spill :w00t: (GRAW), er skikkelig glad, og enda gladere for at dere har vært med meg under løsingen av problemet og hjulpet :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det mulig at man tillater andre ting og tang man helst ikke vil tillate når man swicher over til open på NAT'en?

7434942[/snapback]

 

Nei, med mindre du har en PC hjemme som bruker de samme portene som XBL. Altså, lite sannsynlig.

 

Tja, hva er nå NAT i det hele tatt ta, hva omhandler det?

:hmm:

7434942[/snapback]

 

Heh, tja hvordan skal jeg forklare det. :hmm: Kort fortalt, så gjør bredbåndsruteren din både 360'en, PC'en og andre maskiner du har hjemme på nett usynlig for alle på det slemme Internettet. Så hvis vi hadde f.eks. chatta på MSN så ser jeg bare IP-adressen til bredbåndsruteren din, og ikke IP-adressen til PC'en din.

 

Den lange forklaringen, derimot, finner du her. :)

Lenke til kommentar
Er det mulig at man tillater andre ting og tang man helst ikke vil tillate når man swicher over til open på NAT'en?

7434942[/snapback]

 

Nei, med mindre du har en PC hjemme som bruker de samme portene som XBL. Altså, lite sannsynlig.

 

Tja, hva er nå NAT i det hele tatt ta, hva omhandler det?

:hmm:

7434942[/snapback]

 

Heh, tja hvordan skal jeg forklare det. :hmm: Kort fortalt, så gjør bredbåndsruteren din både 360'en, PC'en og andre maskiner du har hjemme på nett usynlig for alle på det slemme Internettet. Så hvis vi hadde f.eks. chatta på MSN så ser jeg bare IP-adressen til bredbåndsruteren din, og ikke IP-adressen til PC'en din.

 

Den lange forklaringen, derimot, finner du her. :)

7447993[/snapback]

Ah, jeg forstår! Mange takk, det hjalp veldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...