Niskivara Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 5. Multiplayerspill som er osv. På hvilket spill har dette skjedd? . Er veldig enig med deg på alle punkter utenom dette. 7348741[/snapback] Hehe, jeg overdrev kanskje litt med å bli knust av nybegynnere, men følte at jeg opplevde det slik med DoA/Soul Calibur i forhold til Tekken/Virtua Fighter. Førstnevnte er morro når begge er nybegynnere, og for sånn "plukk opp å spill i korte perioder" type spill, men i lengden følte jeg de ikke gav nok dybde for folk som var skikkelig gode, de ble litt "button mashere". Kan være dette bare mitt inntrykk da, men jeg føler i Tekken eller Virtua Fighter er man liksom overlgegn om man har spilt det en del. Noen arkadebilspill har også vært litt slik føler jeg, men det har vel vært det faktum at de har innebygget "catch up" modus som jevner ut motstandere... 7348774[/snapback] Soul Calibur må ikke inn på den der listen. Hvis du ser etter ett spill hvor det virkelig er umulig for nybegynnere å vinne over folk som kan spillet, så er Soul Calibur noe av det beste du kan få tak i. Hvis du har blitt slått av nybegynnere er det bare et tegn på at du ikke er flink nok ennå. Jeg trodde jeg var flink nok i Soul Calibur, og jeg greide å slå nybegynnere sikkert 7 av 10 ganger. Men så prøvde jeg, og en del andre på mitt nivå, å slå en som faktisk var god i spillet, og det var komplett umulig. Og han vi spillte mot var langt under konkurranse standard. Han var bare relativt god. Serien er til og med enda mer ferdighetsbasert enn Tekken og Virtua Fighter. Så hvis du har hatt inntrykket at "button-mashing" kan få deg langt i Soul Calibur, er det utelukkende fordi du ennå er en nybegynner selv. Uansett.... Plagsomme ting i spill? - Loading. Jeg kan tolerere dårlig framerate og mange bugs, men hvis ett spill har lange loadetider må det være ekstremt godt gjennomført før jeg gidder å spille det. F.eks kunne jeg gjerne ha tolerert bugsene i Gothic 3, hadde det ikke vært for loadingen. Samme med Xboxversjonen av Fable, hvor loadetidene ikke vaqr så grusomt lange, men det var så ekstremt mange av dem. Det å trykke på feil dør, for å så vente i 8 sekunder for å komme inn i ett knøttlite rom som man allerede har drept alle fiendene i, så snu seg rundt og vente i 8 sekunder til for å komme tilbake dit man var, og så lkøpe i 2 sekunder for å komme til riktig dør og så vente i 8 sekunder til for å komme seg til neste knøttlille rom, det er sinnsykt plagsomt. Spill som GTA går greit, siden loadingen kommer så sjelden. - Stemmer man ikke kan skru av. De aller færreste spill har god voice-acting, og det er få ting som er mer plagsomme enn en repetitiv stemme som man ikke kan skru av. Alle spill med voice-acting burde ha muligheten til å få tekst i stedet for voice-acting. - Dårlig balansert oppbygging. Jeg kan like veldig lete spill, og jeg kan like veldig vanskelige spill, men hvis det hopper mellom å være veldig lett og veldig vanskelig helt på måfå så blir det ekstremt plagsomt. Dette gjelder selvfølgelig ikke for spill som Elder Scrolls serien og Gothic, hvor friheten tilsier at man skal kunne møte umulige fiender hvis man tuller rundt på lav level. Derimot hadde Oblivion omvendt problem, siden levellingen gjorde at vanskelighetsgraden var konstant, og det gjorde spillet umåtelig kjedelig. Takk gud for mods. - Tekst\ dialog\ filmer, tutorials, som man ikke kan hoppe over. Elsker Nintendospill, men det er plagsomt å ikke kunne skippe tutorialet.
ResidentDante Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 Min liste over irriterende ting i spill er noe annerledes: 1. Våpen som lyder som våte kinaputter. Ødelegger spillopplevelsen totalt. 2. Oppbrukt historie som er sett X ant ganger før (WW2 spill f.eks). 3. Musikkspor som er ensformig og hamrer på samme spor hele tiden. 4. Dialoger som ikke henger på greip. 5. Kontroll system som ikke henger på greip. 7354333[/snapback] Er jo veldig enig i dine ting også egentlig, listen min var bare hva jeg kom på når jeg skrev det! Kommentarer til punktene dine: 1. Våpen som høres elendige ut er alltid nedtur ja, hva med at spillutviklerne faktisk tar opp lyden til det ekte våpenet, de gjør jo det med billydene i bilspill, hvorfor ikke gjøre det samme i FPS spill?! 2. WW2 er ufattelig oppbrukt nå, spesielt å traske i land på strendene ved Normandie på d-dagen...eller en romstasjon hvor noe har gåt galt og det løper monstre rundt og du er siste mann igjen 3. Denne føler jeg var verst før i tiden, når det var sånne midi lydlooper som bare går og går i menyer man holder lenge på i. 4. Resident Evil 1 og Silent Hill 1 kommer frem i hukommelsen her! :!: 5. Denne hadde jeg faktisk glemt, av og til lurer jeg på om utviklere egentlig har prøvd ut kontrollsystemet på et testpanel før release, for mye tyder på at de selv er helt blind under utviklinga på at kontrollsystemet suger
Bear^ Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 (endret) 1. Våpen som høres elendige ut er alltid nedtur ja, hva med at spillutviklerne faktisk tar opp lyden til det ekte våpenet, de gjør jo det med billydene i bilspill, hvorfor ikke gjøre det samme i FPS spill?! Hadde vært en mulighet ja, men lyd fra våpen er forferdelig skarpe og jeg tviler på at du får tatt opp lyden på en slik måte at du faktisk hører smellet. Da får du ikke kinaputt våpen, men et stort "sprak" når du skyter. Tenk en M42 slik? Men absolutt, de burde prøve alt, slik som lydteknikerne til LOTR filmene som skremte livskiten av folk i New Zeland da de laget masse rare lyder på kirkegården. 2. WW2 er ufattelig oppbrukt nå, spesielt å traske i land på strendene ved Normandie på d-dagen...eller en romstasjon hvor noe har gåt galt og det løper monstre rundt og du er siste mann igjen Yup, enig. "Oh look at me, im a american soldier and i can kill everyone and win the war". kjedelig. Vil ha mer variasjon i så fall. 3. Denne føler jeg var verst før i tiden, når det var sånne midi lydlooper som bare går og går i menyer man holder lenge på i. Den er dessverre fremtredene i dag og, dog denne gangen i form av ikke midi men über MP3 eller OGG filer. Ooooh, nice. Ocarina of time kjører på MIDI filer, men har faktisk noe av det beste lydsporet for spill per dags dato i mine øyne. MIDI er ikke unnskyldningen, er bare late skapere som ikke gidder et døyt Endret 25. november 2006 av Bear^
knekt_en Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 (endret) En annen ting: Noen som har opplevd at strømmen går akkurat i det du holder på å lagre et spill? Det er IKKE morsomt. 7350045[/snapback] Uff, den svir... dessverre har det skjedd med meg mer enn 3 ganger, så den siste gangen vurderte jeg å skaffe meg aggregat til Xboxen Endret 25. november 2006 av knekt_en
Dunedain Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Hva med spillbosser som egentlig bare er akkuratt som alle andre fiender, men tåler 3000 skudd/slag mere? Eller dårlig voice-acting? For ikke å glemme spill som bare skal kopiere andre spill, men som ikke når orginalen til leggene engang.
shizz kebab Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 *Loading* "Do you wish to save"? Yes. "Are you sure?" Yes. *Loading* "Choose where to save game file." *Velge vanlige stedet* *Loading* "This will overwrite previous save file" Ok. "Do you wish to proceed?" Yes. "Are you sure?" Yes. *Loading* "Game file saved" Ok.
eldavid Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 *Loading*"Do you wish to save"? Yes. "Are you sure?" Yes. *Loading* "Choose where to save game file." *Velge vanlige stedet* *Loading* "This will overwrite previous save file" Ok. "Do you wish to proceed?" Yes. "Are you sure?" Yes. *Loading* "Game file saved" Ok. 7355266[/snapback] SSX tricky var vanvittig flinke på akkurat det.
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 1. Våpen som lyder som våte kinaputter. Ødelegger spillopplevelsen totalt.2. Oppbrukt historie som er sett X ant ganger før (WW2 spill f.eks). 3. Musikkspor som er ensformig og hamrer på samme spor hele tiden. 4. Dialoger som ikke henger på greip. 5. Kontroll system som ikke henger på greip. 7354333[/snapback] Punkt nummer to kan tolkes på to måter. Hvis du mener at feks. WW2 spill, der det er akkurat samme historie med ny grafikk, er kjedelig, er det greit. Det som jeg aldri har skjønt derimot, er folk som nærmest krever originalitet i form av historie og alt sånt. Det skal vel litt til for at en historie skal være "original" nå, med tanke på hvor mange tusen historier man publiserer hvert år. Antar du mente det første, dog. Jeg gidder ikke sånne WW2-spill lenger Er forøvrig helt enig i punkt en. Jeg trenger ikke realistisk lyd, det blir nok for høyt for meg, men jeg gidder heller ikke et maskingevær som sier *piff piff piff*. Hvorfor kan ikke spillutviklere bruke suben på høyttalersettet mitt _litt_ i det minste?? Kan umulig ta meg selv seriøst når jeg slåss mot demoner og soldater og alt sånt med noe som høres ut som det skyter erter.
exmx Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 You have used the key. The key is no longer of any use, do you want to discard it? Yes. No. 7349160[/snapback] *host* Resident Evil? *kermt*
LMH Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 2: PROTECT X FROM 300 ENEMIES-aktige oppdrag. 7352264[/snapback] Huff, bringer fram ekle minner frå "Control" på gode gamle Goldeneye, der vi skulle beskytte ho dama medan ho skreiv på en eller anna PC. Ekkelt ekkelt.
Brian Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 (endret) HATER loadinga i spill, når jeg skal spille så vil jeg spille ikke sitte å glane på en loading skjerm. Loadinga i BF2/2142 er dryg å vente på av og til, ja jeg er utålmodig. Og kommer du borti grafikkinnstillingene i tillegg, da er det gjort. Da går jeg på dass og driter eller noe i mellomtiden. Endret 25. november 2006 av Brian_N
cyberPanda Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 det mest iriterende med spill er egentlig å instalere de. spesielt spill med 3-4-5 CDer man må sette i. og når man er ferdig med den siste CDen må man sette in den første igjenn for å fullføre instalasjonen. og etter det må man bytte tilbake til den siste CDen for å spille spillet. det faktum at man må ha CDen i maskinen for å spille et spill iriterer meg også siden det jo er helt unødvendig i en tid hvor alle PC spill instaleres 100% på hardisken.
Batnobbit Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 når det ikke går ann og save mitt i brette feks du må bli ferdig med brettet eller må finne en saving plass det er bare "Aaaaaaaarrrrgggg". ser dere snakker om loading husker dere N64 eller nes spill tenk på dem så får dere en overaskelse.
B-Man Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Er både enig og uenig med mye som er sagt her. Men det som for meg er absoultt størst kilde til irristasjon hos meg er situasjoner med "uendelig-antall-fiender-som-spawner-helt-til-du-har-gjort-en-spesiell-ting" Dette er den situasjonen som hos meg har størst potensiale til å drepe ett spill fullstendig. At du må drepe en utømmelig strøm av fiender, gjerne kombinert med både lite tilgang på ammo og helse. Det har dog blitt stadig sjeldnere i nyere spill, men det opptrådte både i BloodRayne 2 og i Half-Life 2: E1. I H-L 2:E1 var det faktisk ikke så ekstremt tydelig og glei forsåvidt inn i gameplayet.
thadon Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Det jeg virkelig hater er loadning tider OG de alltid irriterende "reklamene" i begynelsen som viser hvem som har lagd det, som du ikke kan hoppe over.
Seian Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 4. Dialoger som ikke henger på greip. 7354333[/snapback] Haha! Minte meg på noe fra HL2. The friendly NPCs will also deliver lines of dialogue on occasion, or if you prompt them. Sure, they repeat after a while, but it can be fun to listen to them talk to each other. Prompt one to say something, and sometimes another in the vicinity will answer it. For instance, someone might say one of these lines: "I don't feel anything anymore." "Someday, this will all be a bad memory." "I'm not a betting man, but the odds are not good." "I just knew it would be one of those days." And one of them might answer with: "Could we talk about this later?" "Same here." "You're talking to yourself again." "I'll put it on your tombstone." Not every random line will match up perfectly with the random response, but for the most part, it works pretty well. Besides, sometimes when they don't match up, they're more enjoyable. Such as this line: "Sometimes I dream... about cheese." And this response: "I wish I had a dime for every time someone said that."
Shhhh Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Er av samme årgang som trådstarter og har opplevd kassett-ventingen med C64 Punkt 5 er grunnen til at jeg sluttet med Mortal Kombat på PSone. Bear har også et viktig punkt ang. våpenlyder. I tillegg til "skyt fra hofta" FPS der det skal være et visst nivå av realisme.
Xiphac Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Enig i mye av det som har blitt sagt her,og når det gjelder irriterende lastetider så tenker jeg med gru tilbake til C64 og spillet Out Run. Jeg hadde selvfølgelig en kasettspiller montert til brødboksen og alltid en liten skrutrekker som fast følgesvenn siden lesehodet på kasettspilleren måtte justeres i ny og ne. Men tilbake til Out Run,dette spillet var på originalkasett og hvis jeg ikke husker helt feil,så brukte dette spillet fantastiske 10 minutter å laste inn. Og på de 10 minuttene lastingen pågikk,så fikk du servert disse blinkene vertikale stripene i alle mulige farger som fortalte at "lasting pågår".Men det mest tragiske var at siden Out Run løpene foregikk på tid,så var det selvfølgelig et kappløp med tiden uten sidestykke fordi at hvis du ikke rakk frem til neste "checkpoint" før tiden løp ut....,da måtte spillet lastes inn på nytt. Mener å huske at Resident Evil på Playstation 1 hadde noen drøye lastetider for hver eneste dør. Hørte bare et knirk fra døren,så var det å laste litt igjen. Også spill med mellomsekvenser som det ikke går ann å klikke seg igjennom,er ufattelig frustrerende.
Bear^ Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Angående lasteted. Husker et PSX spill, husker dog ikke navnet. Det hadde det mest irriterende laste systemet i manns minne. Først, etter litt knoting, fikk du velge spill. Så kom "loading, pleas wait". Og venta og venta og venta i nesten 2 min. Så skjedde det noe, en videoe av historien. Oh nice and fancy. Så, loading igjen. Så kom du til en inventory selector og character selecter. Goodie. Så loading like lenge. Så en side med tekst over oppdraget. Og så loading IGJEN. Så kom du endelig til spillet, spillet i nær 3 min så var det over til neste oppdrag, og like mye loading igjen. Regner at det tok nærmere 8 min fra "start game" til du faktisk fikk trykke på knappene.
Kontorstol Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 5. Multiplayerspill som er så tynne gameplaymessig at de lar en totalt nybegynner vinne over en som er god. Se for deg situasjonen: Du har kjøpt deg et nytt slåssespill, du har øvd i ukevis. Lært deg komboer, triks og perfekte slag. Så kommer en kompis på besøk (han/hun spiller generelt veldig lite), du tilbyr å spille det, i håp om å tørke fliret av ansiktet hans/hennes med å KNUSE dem i spillet. Ikke snarere enn første omgang blir du totalt most av nybegynneren fordi spillet er så latterlig satt opp at den tillater feige triks og lar kompisen din sitte å hamre tastene løse på kontrolleren og faktisk VINNER over deg. Ikke bare en gang, neida FLERE ganger. Være seg slåssespill, FPS spill eller bilspill, det er UFATTELIG irriterende å bli slått av nybegynnere! På hvilket spill har dette skjedd? . Er veldig enig med deg på alle punkter utenom dette. 7348741[/snapback] Var vel slikt på tekken til ps1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå