Gå til innhold

SiS leverer direkte til Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at Intel skjønner viktigheten av Outsourcing en gang i blant, istedet for å være stor og sterk, og lage alt selv. Intel er gode på brikkesett, men jeg vil ikke si at alle brikkesettene til Intel har holdt like høy standard. SiS er en gammel kjenning som har levd i skyggen av VIA, nVidia nForce og ATI CrossFire Xpress den siste tiden. Husker godt tilbake til et av mine gamle hovedkort som ble drevet av SiS før jeg oppgraderte til VIA og så nForce.

 

Nå som AMD sluker brikkesettproduksjonen til ATI (eller bare forandrer navnet) så trenger vi de brikkesettprodusentene som er igjen som kan levere konkurransedyktige produkter for Intel platformen. Intel vil vel ikke få lov til å produsere CrossFire kompatible brikkesett særlig lenge og nVidia fremmer sitt eget SLi system. Så da blir det opp til VIA og SiS.

 

 

For å gjøre det klart: Jeg er AMD og nVidia fanboy og liker ikke AMD+ATI opplegget selv om det blir spennende å følge med på utviklingen. Jeg ønsker bare gode tider for Intel. AMD trenger en gulrot (når de banker Intel) og konkurranse er viktig for oss kunder.

 

EDIT: Ja dobbeltmoral er morro!

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Mirage 1 grafikkbrikke, hva er spesifikasjonene på den?

7348189[/snapback]

http://www.xpcgear.com/ss31t1.html

SiS Mirage 1 Graphics engine

For everyday office productivity or mainstream uses the SiS Mirage 1 Graphics engine integrated within the XPC SS31T delivers high-quality visual performance at a low cost price point.

 

VGA    SiS Mirage 1 Graphics

High performance 256-bit 3D engine

DirectX 7.0 complaint

Max 128MB shared memory

Med andre ord, svært labert og kun egnet til 2D (+ eventuelle antikvariske spill og enkelte barnespill)

 

Flott at Intel kjøper inn brikkesett fra andre når de selv ikke strekker til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...