Gå til innhold

Total War: No vil æ færra te Mexico!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Kanskje det er avhengig av hvilken faction du spiller som? Var ikke han fjotten som trodde han oppdaget Amerika (Vasco da gama??), men egentlig fant India, en Portugiser? Mulig jeg surrer veldig med historiekunnskapene :p

7337864[/snapback]

Det var Christoffer Columbus, og om jeg forsto det du skrev korrekt så trodde han han kom til India men oppdaga Amerika uansett. Derav navnet indianere :p

 

Om jeg tolket tekset korrekt.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Bare begynn å seile vestover du. Om du kommer deg bort til det svarte bortover der og ber båten kjøre bort der vil du oppdage det etterhvert. Du vil oppdage det i "Age of empires" -stil. Tror ikke det må komme noe "klarsignal".

7341789[/snapback]

 

Jeg er spania i 1350. Hva trenger jeg for å bygge Carrack? Gleder meg noe jævlig til jeg kan seile til Amerika. Skal begynne å lage en hær jeg skal ha til reisen, :).

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at du kjøpe Collectors Edition? På unitplanneren der er det en finfin oversikt. (OBS: Den unitplanneren gjelder kun for de 5 nasjonene som var spillbare når spillet var nyinstallert)

 

Jeg er på skolen nå og husker ikke navnet på bygningen som må til i hodet akkurat nå dessverre ;)

Lenke til kommentar

Hvordan blir Amerika oppdaget?

Amerika blir oppdaget ved at en av nasjonene seiler mot vest med en eller flere båter som er bygget for å klare reisen. Når de så kommer ditover vil kartet bli oppdatert i en slags "Age of Empires" stil.

 

Bygget for det? Spesialbygde båter da eller?

Jepp, du trenger spesialbygde båter, man kan ikke seile særlig langt vestover om du ikke har en båt som kan klare reisen. De båtene som klarer reisen kaller seg "Carrack".

 

Hvor skaffer jeg disse båtene?

Du trenger bygningen "Naval Drydock". Denne bygningen kan kun bli bygget etter en spesiell historisk begivenhet. Attpåtil må den bygges i en "Huge City" (storby) og det må fra før av finnes en bygning som heter "Dockyard" der. Om alle disse kravene oppfylles, er du klar til å bygge bygningen, og etterhvert skaffe deg en flåte og en arme for så å seile over atlantern og utfordre aztekerne og andre katolske nasjoner som måtte finne på å ta turen over. Lykke til!

 

 

Det her må nok pyntes litt på etterhvert da jeg selv ikke har oppdaget Amerika og jeg ikke er helt sikker på hva den historiske begivenheten skal være. Men det får komme. Skal undersøke det mer i helgen.

Lenke til kommentar
Hvordan blir Amerika oppdaget?

Amerika blir oppdaget ved at en av nasjonene seiler mot vest med en eller flere båter som er bygget for å klare reisen. Når de så kommer ditover vil kartet bli oppdatert i en slags "Age of Empires" stil.

7346389[/snapback]

 

Åhhhhååå. Gleder meg, :). Sånn fog of war du snakker om er ganske kult, siden da vet en ikke hvilken del du treffer først. Florida? Cuba? Kanksje Mexico?

 

Btw. Er i 1356 og sliter fortsatt med svartedauen. Jeg har nok mistet 1000 soldater og nærmere 100.000 folk de 3 siste turnsa, men jeg håper det ikke er lenge til den historiske bejivenheten slår til. Har halveis bygd en hær for angrepet, :).

Lenke til kommentar
oppdaga amerika nå, iallefall brazil, var ikke store greia men.

nå skal ikke jeg ødelegge morroa for resten, alt man trengte å gjøre var å bygge de rette båtene og seile vestover

7349467[/snapback]

ikke si noe om åssen det er der da, putt det isåfall i en spoiler, slik at jeg har noe å glede meg til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...