Gå til innhold

Total War: mye feil i medieval 2!


Anbefalte innlegg

når du nevner neste spill i serien, så husker jeg en tråd om hva neste spill kom til å bli i serien etter rome kom, og tror alle ble overasket når de sa at det skulle bli m2:tw. litt oftopic, beklager.

7339251[/snapback]

 

Kommer nok til å bli Rome 2 Total war. Så etter det, m3tw, så r3tw, så m4tw, :hrm:.

7340294[/snapback]

 

Jeg kunne tenkt meg Shogun 2: TW jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du nevner neste spill i serien, så husker jeg en tråd om hva neste spill kom til å bli i serien etter rome kom, og tror alle ble overasket når de sa at det skulle bli m2:tw. litt oftopic, beklager.

7339251[/snapback]

 

Kommer nok til å bli Rome 2 Total war. Så etter det, m3tw, så r3tw, så m4tw, :hrm:.

7340294[/snapback]

 

Jeg kunne tenkt meg Shogun 2: TW jeg. :yes:

7346343[/snapback]

 

 

Hadde blitt kulere hvis de hadde hatt fra 10.000 bc til 1850 ad. Et spill som har med seg hele verden i age of empires stil "fog of war" og muligheten til å bevege seg til enten europa, asia, sør-afrika eller australia og amerika, :). Stort map og muligheten til å sette sammen sine egene soldater, altså at hvis man bosetter seg i hellas kan man lage en egen type hoplites med flere trillioner muligheter etter hva man finner i tærrenget.

 

Man kan også styre personen i fps type og bygge byer hvor man vil.

 

Det hadde vært et konge spill, :).

 

"AGE OF EMPIRES TOTAL WAR"

Lenke til kommentar
Det spillet hadde tatt lenger tid å lage enn Duke Nukem Forever  :D

7360240[/snapback]

 

Hvis de hadde laget en dynamisk spillemotor som OFP2 lager med en god del historiske "events" vil det ikke ta mer enn 2000 år, :p.

 

Nei, men en av de værste Battle feila på spillet er det at når jeg ber kavaleriet mitt angripe EN fiende, så velger de noen andre og tar dem istedenfor, og mange ganger bare står de der som ingenting når jeg ber dem løpe unna. Dette har medført at jeg har mistet 30-60% av hæren min, når jeg egentlig bare hadde trengt å miste 10-29%.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å "IKKE" se feilene. De er jo der, og gjør et helvette for deg. Det eneste ganske bra med spillet er at det er bra grafikk, og jeg som har dårlig pc, får ikke utnyttet Medieval 2 så bra. Det lagger med Large units size under siege.

 

Men selv om det var sånn klarte jeg å nå målet mitt, (ta 45 settlements og jerusalem og granada) med Spania, og de fleste er glade, jeg får inn 40.000 florins hvert turn og har 150.000 til gode jeg ikke får brukt opp, i 1380, rundt der.

 

 

Men så har vi assainene. De er så jævla dumme. De skal liksom drepe paven og blir bitt av sin egen slange, noe som fører til krig mellom oss. :lol:, Det legger jeg ikke merke til nei :no:

Lenke til kommentar
Nyter spillet... med irriterer meg mest over AI-en...  De står bare der mens mine longbowmen går tom for ammo... allikevel må JEG gå til dem igjen...

7374126[/snapback]

 

akkurat det med at man må gå til dem har jeg opplevd kun en gang av over 100 spilte kamper. ofte at det blir litt skyting på hverandre men et at de står der til du er tom for ammo har kun skjedd meg en gang.

Lenke til kommentar
når du nevner neste spill i serien, så husker jeg en tråd om hva neste spill kom til å bli i serien etter rome kom, og tror alle ble overasket når de sa at det skulle bli m2:tw. litt oftopic, beklager.

7339251[/snapback]

 

Kommer nok til å bli Rome 2 Total war. Så etter det, m3tw, så r3tw, så m4tw, :hrm:.

 

Men jeg synes ai'ene er helt idiotiske. Jeg går med en hel hær av spydmenn rundt dem og de bryr seg ikke. Assaine er de dummeste jeg noen gang har sett. Homer Simspons uten en kniv hadde klart å drepe generalen hvis han hadde fått vite at han hadde en donut i magen, men de på m2tw klarer å bli bitt av sin egen slange, og innimellom klarer de ikke å drepe generalen, siden det er en rotte under vært eneste JÆVLA seng.

 

Så har vi sabotasjen. Har de tenkt kanskje at det er lurt å kaste fakkelen "INN" i huset og ikke kaste den 180 grader den andre veien? Og hvor tilfeldig er det at en dame ser morderen uansett hvor han er. I en by, :hmm:, det er greit. En hær... ja vell. MEN I ØRKENEN. HVa faen er galt med dem. Midt i ørkenen er det en dame som plutstelig ser morderen, uansett hvor han er (kunne like gjerne vært på mars) og morderen som er tre nanosekunder fra å drepe målet sitt, løper av gårde, inn i en blindvei han gjør bevist og dør.

 

 

Så har vi spionene. Jeg visste ikke at en prinsesse hadde med seg så mye klær, rustning og telt og jeg trodde at spioner gikk alene for det meste :roll: og ikke med en hel hær av units.

 

Jaja, fine FEATURES, :yes:

7340294[/snapback]

 

Kan være enig i at AI'en er dårlig, men du kan ikke klage på assasin/spion-filmene. De er jo bare klipp som viser om du klarte oppdraget eller ikke. Du har jo en viss prosent kjangs til å klare et mission, det har ingenting med en feil å gjøre.

 

Og det med at prinsessen har mye med seg: Når du ser Campaign-kartet i M2:TW så må du tenke at alle tingene du ser er forenklede ikoner for noe. Selv om det ser ut som prinsessen reiser helt alene uten noen med seg så virker vel ikke det så logisk? Hvor skulle hun fått mat fra? Jakte?

 

Syns du klager på feil ting her, siden alle spion/assasin oppdrag er ren mattematikk.

 

Jeg liker faktisk filmene godt jeg, mange morsomme og forskjellige klipp.

Lenke til kommentar

Syns de ulike enhetenes soldater oppfører seg som om de er en fugleflokk eller fiskestim. De kunne f.eks har gjort at soldatene oppførte seg litt mer individuelt. Et eksempel er hvis jeg sender et kavaleri til å jakte på en flyktende infanterienhet. Det er ufattelig hvor talentløse kavaleristene er til å forfølge, for å ikke nevne å faktisk klare å ta de soldatene de er på jakt etter. De rir rett forbi og holder formasjonen på en fanatisk og unaturlig måte. På denne måten bommer de irriterende mange ganger. Greit å holde formasjonen, men dette er bare urealistisk og ikke minst et utrolig stort irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...