Gå til innhold

Ventelo/Bluecom oppgraderer


Anbefalte innlegg

andrull, du skal ikke klage. Jeg (vi) har 6000/550 kpbs linje fra BODØ når vi bor i Kristiansand, pinget er jo helt på trynet. Like før jeg går å klager på dem. :mad:

7333151[/snapback]

Ikke.... :innocent:

Vi har ikke hatt hjemmetelefon(fra ventelo) på snart et år, å spille på nettet kan jeg bare glemme, og nettet faller i snitt ut annenhver dag,

Dette er da i tillegg til håreisende tregt nett, og noen timer før det faller ut ,ser jeg også at internettet går tregere og tregere til det når bunnpunktet. (at det går tregere og tregere skjer hver dag, og gjerne mot kvelden)

 

Her snakker vi om at jeg lengter tilbake til gammle ISDN dager... :love:

:ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som sagt all tcp\ip kommunikasjon baseres på trancieve og recieve ren og kjær data kommuikasjon i praksis. (selvsagt så har man osi modelen etc som forklarer dette på ett høyere nivå en hva jeg skrev her)

 

utstyret i sentraler er ofte kraftige en det utstyret som står hos kunde. som også må innholde en sende funksjon. + x meter linje lenge på kobber 0.037 ohm motstand per meter = motstand for signalstyrke = resultatet så det sier seg selv at det begrennser seg ^^ men ja fiber hadde vært konge ! :D

 

 

"fjernet en løgn :p " ble en skrive feil inne i bildet her

7329650[/snapback]

 

At det er begrenset kapasitet er jo greit nok, men det er jo ingenting med selve kobbere som gjør at man ikke kunne hatt mer upload, jeg håper levrandørene etterhvert får forbedret uploaden ganske kraftig.

 

AtW

7329886[/snapback]

 

kobberet har en begrensning men igjen som jeg sa høyere i posten er da produktet du har hjemme fra leverandøren som ikke makter noe særlig mer.

 

modemet du har hjemme på en adsl linje er av ymse kvalitet og koster ca 75 kroner å produserer og leverandøren 200kroner å sende

 

til sammenligning ett shdsl modem (forbehold om linje lengde tverkabel etc kobber kvalitet og lignende) kan levere så mye som 9.4mbit på 4 trådpar maks hastighet per trådpar er 2.3mbit. per dags dato. og shdsl modemet har den nette pris på 3500 kroner (ett langt bedre produkt med bedre stabilitet og kraftigere signalstyrke.)

 

og igjen ikke alle fakta ligger på bordet men gjør det så enkelt som mulig for almenheten i forhold til forståelse. ;) (har selv jobbet med isp support 1 år og 6 måneder) samt at i tillegg rykket opp i rekkene og fikk ett tett samarbeid både med montører og telenor nettworks over telefon)

 

 

man kan skrive en bok om hvor mange forbehold. tillfeldigheter og problemstillinger. og ikke minst kompleksiteten rundt support og ansvar som medfølger.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med en lengre samtale med Ventelo/Bluecom der de kunne fastslå at gamle kunder måtte registrere seg på nytt. Samt at jeg med min linjehastighet på 6mb/640kb ikke kunne få noe mere, da sentral/linje ikke klarte å levere. SVADA, hadde

Catch med 9mbit-900kb. Dønn stabil linje, med meget lav ping. De gikk over til Ventelo/Bluecom å etter det, har hastighet sunket, nesten aldri opp til 6mbits. Å opphastigheten er ett kapitell for seg selv!

Kan ikke si meg annet enn meget skuffet av dette selskapet!

Stor propaganda om økte hastigheter, senkte priser. Men ikke til oss som bor 500m fra sentalen i kabelstrekk, samt at det er veldig få som er tilkoblet.

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Tidligere i vår ringte jeg til Bluecom for å få oppgradert linja mi til en hastighet som var både raskere og billigere enn den jeg hadde fra før av. Nye hastigheter var da kommet ut for en stund siden, men linja mi hadde ikke blitt oppdatert. Da jeg ringte ble jeg fortalt at hvis jeg skulle ha den nye hastigheten, så måtte jeg binde meg på nytt i et år. Da svarte jeg med at jeg syntes at det var for dårlig og at jeg hadde vært kunde hos dem i flere år, og at de burde kunne oppgradere linja mi uten at jeg trengte å binde meg på nytt. Da ba sa hun på telefonen at hun måtte høre om det og at hun skulle ringe meg på nytt. Fem minutter senere ringte hun opp og sa at det var i orden at jeg skulle få oppgradert linja uten å måtte binde meg på nytt.

 

Så dette viser bare at hvis du snakker med Ventelo/Bluecom og de sier at du må binde deg på nytt for å få oppgradert til ny hastighet, så må du ikke bare finne deg i det bullshitet.

Lenke til kommentar

jeg har 6 mbit linja nå, bestilte først 10 mbiten som var før men så var det problem med med at linja datt ned på kvelden mellom 20.00 og 00.00 4 ganger datt jeg ned, de på ventelo sa det var brudd på linja / eller noe, burde ventelo fixsa opp i dette nå, så jeg nå kan få 20 mbit som før var 6 mbit?

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Etter nok en telefonsamtale er det like før jeg sier opp og får meg en annen ISP. Ikke bare har jeg blitt lyvet til rett i fleisen, men frekk er de også. Naboen min har 4mbit fra Nextgentel, og vi er tilknyttet samme sentral hvor kabelen til hans hus og mitt kommer fra samme stump i bakken. Det er maks snakk om 10 ekstra meter i kabellengde, noe som ikke skulle ha noe å si.

 

Fra Bluecom/Ventelo får jeg endelig et svar annet enn "skal se på det, kommer tilbake til deg(har enda ikke blitt oppringt en eneste gang)". Får beskjed om at kabellengden er så lang at 2200/640 er det eneste de kan gi meg. I og med at jeg egentlig ikke har behov for mer og siden jeg er dritt lei av å mase og krangle så spør jeg da om jeg kan få betale for dette produktet, ikke for et produkt som har blitt oppgradert og skal være en kraftigere linje enn hva jeg betaler 449 for. Jaaada, du må bare signere nytt abonnement på 1 år først! Etter å ha lest hva Nebatym skrev så sto jeg på mitt, men neida.

 

Skal gi de en sjanse til i morgen, så er det nok!

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Fra 4100/448 til 6000/600. Klager ikke. :)

 

Min linje fra Bluecom har forøvrig vært relativt stabil. Har hendt de har tatt ned linja for vedlikehold av og til men er ikke noe ille syntes jeg.

 

Jeg tror det er viktig å poengtere at det ikke alltid er selve leverandørens skyld for at linjen går ned. Det kan være mange andre faktorer - hvor er sentralen din i forhold til deg? Hva er linjelengde? Er det gamle kabler som går fra huset til sentralen? Slike ting.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Etter nok en telefonsamtale er det like før jeg sier opp og får meg en annen ISP. Ikke bare har jeg blitt lyvet til rett i fleisen, men frekk er de også. Naboen min har 4mbit fra Nextgentel, og vi er tilknyttet samme sentral hvor kabelen til hans hus og mitt kommer fra samme stump i bakken. Det er maks snakk om 10 ekstra meter i kabellengde, noe som ikke skulle ha noe å si.

 

Fra Bluecom/Ventelo får jeg endelig et svar annet enn "skal se på det, kommer tilbake til deg(har enda ikke blitt oppringt en eneste gang)". Får beskjed om at kabellengden er så lang at 2200/640 er det eneste de kan gi meg. I og med at jeg egentlig ikke har behov for mer og siden jeg er dritt lei av å mase og krangle så spør jeg da om jeg kan få betale for dette produktet, ikke for et produkt som har blitt oppgradert og skal være en kraftigere linje enn hva jeg betaler 449 for. Jaaada, du må bare signere nytt abonnement på 1 år først! Etter å ha lest hva Nebatym skrev så sto jeg på mitt, men neida.

 

Skal gi de en sjanse til i morgen, så er det nok!

7337057[/snapback]

 

Rart at de ikke klarer å gi samme hastighet som NGT, men jeg opplevde det motsatte. Hadde NGT og fikk maks 2600kbit ned, selv om ALT var i orden fra deres side, og jeg i utgangspunktet skulle kunne fått 6 mbit skjedde det aldri. Jeg sa opp linja, bytta til Bluecom og fikk fra første dag 6 mbit. avstanden er den samme, så hva årsaken er vet ikke jeg, men noe med utstyret deres kanksje ?

Lenke til kommentar
Akkurat ferdig med en lengre samtale med Ventelo/Bluecom der de kunne fastslå at gamle kunder måtte registrere seg på nytt.

 

Kan du utdype det litt?

7334951[/snapback]

 

Fikk beskjed om at dette gjaldt nye abonnement, ergo man kunne si opp sitt nåværende å binne et nytt. Å da få bedre linje. Men det virket ikke her hvor jeg bor, da jeg sa jeg ville gjøre det!

Lenke til kommentar

Hva vil det si at vi må registrere oss på nytt? Er ikke lenge siden jeg binte meg på nytt igjen så nå er jeg jo tidlig tidlig i bindingstiden. Må jeg gå ut av den og betale jumbo ekstra for brudd på avtale eller er de så greie at bare starter på 12 måneder igjen?

 

Btw. for vel regning vær 3. måned blir det vel :hmm:

 

edit: sendte de mail og fikk svaret

Hei

 

Vi vil som flere andre leverandører øke hastigheten til alle våre kunder uten ekstra kostnader. Dette arbeidet vil starte rett på nyåret. Du vil få nærmere informasjon om dette iløpet av kort tid.

 

Dette lover jo bra i hvertfall :w00t:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Hvor ofte får dere regninger fra Ventelo?

 

Nå er det sikkert 7 måneder siden jeg fikk min siste regning og jeg lurer på om jeg har falt ut av fakturasystemet deres. Linjen er stabil og fin slik den alltid har vært og ligger på 2200/512.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

7339377[/snapback]

 

 

Jeg har!

Bestilte linja i juli/august månedsskifte, og fikk linja ut i oktober en gang..

Har enda ikke mottatt en eneste regning.. begynner å lure på om det er en stor regning som venter på meg i posten snart.. Jeg har iallfall ikke råd til en regning på 559,- x3 :s

Fattig student vettu..

 

Ellers har linja vært fin, har ikke vært nødvendig for meg å ringe kundeservice, så er rimelig fornøyd hittil (Dog ping på servere er uhorvelig høy :s)

Lenke til kommentar
Bare synd at VENTElo Bluecom er blant de dårligste ISP'en jeg noensinne har vært borti da.....

7330394[/snapback]

 

Det baserer du på?

 

Jeg har hatt dem siden 2004. Er som vann eller strøm, det funker, prisen er ok og det er nok.

7331131[/snapback]

 

Ja, hvis det funker......

 

men ang Ventelo....

Har hatt Ventelo Bluecom i nesten 11 mnd nå, i løpet av den perioden har jeg hatt 3 nedeperioder hvor nettet var nede fra 1 til 4! uker før de har klart å fikse det etter GJENTATTE purringer pr telefon.

I tillegg har nettet i en lengre periode vært ustabilt og svært opp og ned i hastighet. Til tross for at jeg for 1-2 uker siden byttet modem.

 

Derfor konkluderer jeg med at de er dårlige basert på at før jeg (BLE PÅTVUNGET) Ventelo Bluecom hadde Catch i ca 14-15 mnd uten EN ENESTE nede-episode.

 

Har samtidig hatt Telenor linje hos mine foreldre som det i løpet av 2-3 ÅR ikke har vært noe problem med. Sitter derfor å vurderer å droppe Ventelo til fordel for Telenor.

 

er desverre ikke godt nok av Ventelo Bluecom for en som har hatt et problemfritt forhold til Catch.

 

Savner Catch..... :cry:

Lenke til kommentar

Hei!

Har hatt Bluecom 2200/512 (etterhvert Ventelo) i over ett år. Avstand til sentral er sikkert et par km, men linja har vært stabil og fin, med unntak av et par korte nedeperioder (kanksje 3-4 tilsammen).

 

Nå venter jeg at oppraderingen skal tre i kraft, men er usikker på om jeg er nødt til å binde meg på nytt? Dette går ikke klart frem på sidene til Ventelo.

 

I så fall kan jeg likesågodt velge en annen leverandør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...