Gå til innhold

Fujitsu Siemens. Hva er dårlig med dem?


TheBoss

Anbefalte innlegg

Har sett på en FS-maskin.

 

Hva er ulempene med disse maskinene? Om det er noen?

 

Den jeg har sett på har disse spesifikasjonene:

 

AMD Mobile Athlon XP 2000+ med Power Now!

15" TFT-Display

512 MB DDR Minne

40 GB HD

8/8//24/8x CDRW-DVD-Kombi

3,5"-Floppy

Radeon IGP 320M up to 64 MB shared

56K Data/Fax Modem, 10/100 MBit LAN

Firewire, S-Video out, 3 x USB

3,1 kg

3t batteritid

Windows XP

 

12500 kr

 

Er det dumt å kjøpe 15" skjerm? Blir det for stort?

Hvor mange GHz har egentlig denne prosessoren? Er det 2,0?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal stort sett bara bruke den til skolearbeid og nettbruk. Pluss noe DVD-avspilling.

Spill kommer jeg ikke til å kjøre på den, men jeg tror likevel at en 15" er litt mere behagelig å jobbe på selv om den blir litt tyngre...

 

Er FS kjent for å være stabile maskiner uten mye feil?

Lenke til kommentar

FS har så utrolig mange ulike modeller at det blir litt meningsløst å snakke om hvorvidt merket er bra eller ikke.. Modellene produseres av produsenter i østen, og er til tider nesten identiske med modeller fra andre merker.

 

Mitt inntrykk er at f.eks Amilo serien er rimelige forbrukermaskiner, der ytelse osv. er helt bra, men det går utover ting som viftestøy, teknisk kvalitet, og ofte skjermkort (for å spare penger).

 

Kvalitetsinntrykket er langt bedre hvis vi snakker om lifebook modellene.. (Har sett på Lifebook e-7110, den virker meget bra). Men da blir også prisklassen en helt annen..

 

Min største innvending på rimelige siemens er normalt dette:

Viftestøy (ikke mobile cpu f.eks)

Dårlige skjermkort

Størrelse og vekt

Lenke til kommentar

Dessuten er det en vanlig feil å kun tenke på pris/ytelse når man skal kjøpe bærbar.

 

Man bør også ta med i vurderingen ting som garanti, hvor får du service, hvor raskt får du service, reservedeler, tilleggsutstyr, oppgraderinger osv...

 

En PC som ser bra ut, med god spec, trenger ikke nødvendigvis vise seg å være et bra kjøp.

 

Når det er sagt, foretrekker jeg service/garantien til Fujitsu-Siemens any day foran Dell, som er i ferd med å regelrett bæsje på leggen i bedriftsmarkedet ihvertfall.

 

[ Denne Melding var redigert av: Holmesdale End på 2002-11-14 15:32 ]

Lenke til kommentar

Jeg er support-agent, og supporterer Fujitsu Siemens, IBM, Compaq og HP.

 

Fujitsu Siemens er bra og det blir litt galt å sette Lifebook og Amilo D opp mot hverandre. Amilo D er en rimelig og bra PC. Den oppdateres ofte og fores gjerne med det nyeste utstyret. Den er imidlertid ganske tung og bråkete. Denne PC'en passer bra som hjemmepc/studentpc. Lifebook er mer elegant, dyrere og baserer seg på komponenter som er utprövd og som fungerer på tvers av plattformer. Derfor passer Lifebook til bedrifter/forretnings-pc'er.

 

Når det gjelder bärbare generelt er det min oppfatning at IBM, Dell og ikke minst Toshiba er konge. IBM er kanskje litt for dyr.

Lenke til kommentar

Hei. Sjekk Dells sider.

 

Får 4400,- i avslag på Inspiron 4150.

Og der har du et meget bra skjermkort + skjerm 14,1"(SXGA+) med høy oppløsning.

+ 40gig harddisk

og cdrw/dvd

+ ellers de "vanlige" spec'sene.

 

rundt 13500,- inkl mva med 256mb ddr ram.

 

Den er vel også kjent for å være litt mindre. Lite støyete og med bra batterilevetid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

en kompis av meg hadde 2 stk FS maskiner som det bare var feil med (samme modellen, bytta ut den første i en ny).. riktignok brukte han WinXP Home, det kan jo ha hatt noe med saken å gjøre ;), men han bytta den inn til slutt i en HP, og den har han ettersigende ikke hatt problemer med...

 

døm selv... det kan jo ha noe med brukeren å gjøre i dette tilfellet, ikke vet jeg, men en ting er sikkert, hvis du får mange feil med den, prøv å bytte ut XP home med XP Pro eller no, og se om det hjelper ;)

Lenke til kommentar

 

døm selv... det kan jo ha noe med brukeren å gjøre i dette tilfellet, ikke vet jeg, men en ting er sikkert, hvis du får mange feil med den, prøv å bytte ut XP home med XP Pro eller no, og se om det hjelper ;)

 

er jo nesten ingen forskjell på home og pro, tviler sterkt på at det har noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri kjøpt en bærbar pc som deler minnet mellom skjermkort og hovedkort. Jeg skaffet meg en HP 2Ghz, med 512 ddr, 40gb hdd, 15" skjerm, 32mb ati mobility 6m skjermkort og brenner........ Har ikke angret ett sekund enda. Den funker til alt, spill og surfing. Men det som er viktig er at den har et brukbart skjermkort. Har jobbet litt med pc'er og solgt FS. Det er gode pc'er men hvorfor kjøpe en skoda når du kan få en bmw til samme prisen.......

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri kjøpt en bærbar pc som deler minnet mellom skjermkort og hovedkort. Jeg skaffet meg en HP 2Ghz, med 512 ddr, 40gb hdd, 15" skjerm, 32mb ati mobility 6m skjermkort og brenner........ Har ikke angret ett sekund enda. Den funker til alt, spill og surfing.

 

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet litt med regneark i det siste, og da er det iallefall praktisk å ha høy oppløsning, for å få med så mye info som mulig uten å måtte scrolle hele tiden.

Og skal du ha høy oppløsning, og unngå at skriften blir ekstremt liten, bør skjermen være så stor som mulig.

I forbindelse med surfing er det også praktisk å ha 2 vinduer ved siden av hverandre som overlapper litt, og der kommer også oppløsning inn.

1024x768 føler jeg blir litt lite både for surfing og ikke minst Excel. 1400x1050 er kanskje ett godt valg, hvis du synes 1600x1200 får for liten skrift. (prøv på den stasjonære og se,husk at en bærbar har klarere skjerm enn CRT i de oppløsningene)

 

Truls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...