Gå til innhold

Tips til å stabilisere brenning og unngå hakk


knuthfk

Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspiron 6400 med CD-R/RW/DVD-R/RW. Når jeg brenner DVD blir resultatet bra, men når jeg brenner musikk får jeg alltid CDer som hakker under avspilling. Ikke ofte, men kanskje 3-4 ganger i løpet av en sang. Utrolig irriterende, et problem jeg ikke hadde med min gamle HP PC. Bruker siste versjon Nero. Har prøvd å brenne i Media Player med samme resultat. Har prøvd 4 forskjellige CD plater, bl.a. Verbatim (husker ikke de andre).

 

Hva kan man gjøre? Bytte brenner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. rart hvis det skulle hjelpe å defragmentere - pcn er jo bare en drøy måned gammel. Har forsøkt både max fart og å brenne på laveste hastighet. Liksom ingenting som hjelper. Vurdere å kjøpe en ekstern brenner for å teste den, vet ikke helt hvordan jeg kan brenne lyd cder ellers.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Har hatt akkurat samme problem. Brukte nero. Alle MP3 sangene er perfekte uten hakk på alle typer media avspillere og i mp3 spilleren. Men skal jeg brenne de ut på cd med nero blir det små hakk flere steder i sangene.

 

Har prøvd å finne ut av det uten hell.

Til slutt prøvde jeg å brenne samme cden med programmet som fulgte med min Inspirion 6400, Sonic. Helt perfekt resultat.

 

Så det lille jeg har kommet frem til er att det må være Nero.... Men vet fortsatt ikke hvorfor.

 

Har du funnet ut mere?

 

Vedlig spent på svar.

 

Halvor

Lenke til kommentar
Hmmm.. rart hvis det skulle hjelpe å defragmentere - pcn er jo bare en drøy måned gammel. Har forsøkt både max fart og å brenne på laveste hastighet. Liksom ingenting som hjelper. Vurdere å kjøpe en ekstern brenner for å teste den, vet ikke helt hvordan jeg kan brenne lyd cder ellers.

7324652[/snapback]

 

Ja men det er jo skjedd enormt mye forandringer på harddisken etter en full installasjon med alle filene du skal ha. Jeg bruker alltid å defragmente og kjøre Ccleaner når jeg skal levere enn PC, går utifra at Dell ikke gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...