Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Traff ei jente på fest - Hva nå?


Gjest Gutt18

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har truffet ei skikkelig søt, hyggelig og sjarmerende jente på fest. Vi var fulle begge to, men ikke dritings, og vi pratet en god stund. Det endte med kyssing og kosing. Jaha tenker dere, det har vi hørt om mange ganger før, det er ikke noe stort. Nei, det er ikke det, men jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre nå. Jeg har tenkt på henne i hele dag, og vi var for opptatt i går til å veksle tlfnr. Hun går på skolen min, et klassetrinn under meg, og det hadde ikke vært noe problem for meg å se henne igjen.

 

Det jeg da lurer på er hvordan jeg vil gå videre for å bli bedre kjent med henne. Jeg sa til henne i går at hvis hun hadde lyst, kunne vi treffes ved en senere anledning, når vi ikke er fulle, og se hvordan det gikk. Det var hun helt enig i, hun ga meg en god klem, og vi hadde det kos resten av kvelden. Jeg vet at hu er ei ordentlig jente, men jeg vet ikke hvor seriøst dette egentlig er. Jeg vet at kosing og slikt mellom to stykker på fest ofte er overfladisk, og jeg har opplevd det før, men føler det er noe "mer".

 

Er jeg patetisk som tenker sånn? Jeg er ikke ute etter et ligg, jeg er ute etter ei jeg kan bli bedre kjent med, og føler dette er riktig type jente for meg. Jeg har aldri følt det sånn før. Jeg er bare så ekstremt redd for å tråkke fullstendig feil. Hun har heller ikke tatt kontakt med meg i dag. Hadde hun hatt lyst til det så hadde hun vel gjort det, eller? Er det gutten som skal gjøre "the first move" når det kommer til slike ting som det her? Og hvordan unngår jeg å skremme henne vekk og istedet komme i skikkelig dialog med henne?

 

Jeg håper folk forstår min situasjon, og ikke latterliggjør det, jeg vil bare vite hvor seriøst jenter tar slike ting som skjer på fester, når de sier det hu har sagt osv. På forhånd mange takk for hjelpende og ærlige svar fra dere her inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutter tar som oftest (les 99,99999% av tilfellene) iniativ.

Du kan spørre henne om hun blir med på:

 

-Kino

-Filmkveld

-Shopping (litt spesielt, men jeg liker å shoppe)

 

Hvis dere bor i nærheten av hverandre:

-En gåtur i nærområdet

-Rett ned på "supern" osv...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gutter tar som oftest (les 99,99999% av tilfellene) iniativ.

Du kan spørre henne om hun blir med på:

 

-Kino

-Filmkveld

-Shopping (litt spesielt, men jeg liker å shoppe)

 

Hvis dere bor i nærheten av hverandre:

-En gåtur i nærområdet

-Rett ned på "supern" osv...

7316657[/snapback]

HVa legger du i ordet "supern"? Høres ut som en dagligvarebutikk for meg...

Lenke til kommentar

hei du.

 

Så hyggelig det høres ut som du hadde det. :)

Syns ikke du er patetisk. Herregud,man kan da treffe søte og "potensielle" folk over alt, så hvorfor ikke på fest.

 

Tenkte jeg skulle gi deg litt tips, siden jeg kan se dette fra en jentes ståsted.

 

1:Det virker som om hun syntes det var koselig å være sammen med deg. Veldig lett å bare "stikke unna" når man er på fest, så at hun var sammen med deg hele kvelden ville jeg sett positivt på. Tror hun har lyst til å bli litt bedre kjent med deg ihvertfall, så ikke vær redd for avvisning.

 

2:Hadde det vært meg som rota med en eldre gutt på fest, så hadde jeg aaaldri turt å ta kontakt med han selv om jeg hadde aldri så lyst. Ihvertfall ikke når jeg var 17 år. Nå er det en helt annen sak for nå er jeg noen år eldre og mye tryggere på meg selv, men hadde ikke turt det da. Hadde ventet og håpet han skulle gjøre det. Det er både noe med det at man er jente og enkelte er kanskje litt sjenerte, i tillegg til at du er eldre.(Kanskje litt teit i forhold til likestilling og sånt, men for noen er det sånn.) Ta ansvar, ta kontakt. ;)

 

3:Som du sier, så føler du at det er noe mer, men vet ikke helt hva hun føler. Mitt beste tips er å prøve å ta ting som det kommer. Prøv å ikke legge aaalt for mye i det, men ta det heller som en positiv overraskelse hvis hun skulle like deg. Lev bare en dag av gangen og prøv å ha "que sera sera" holdningen. Kanskje liker hun deg, kanskje var det bare roting, uansett hjelper det ikke å gå og bekymre seg og lure for mye.

 

4:Få tak i tlfnr hennes og send en melding. hvis hun er keen på deg har hun sikkert sitti i hele dag og håpet på melding. hvis hun ikke er keen får hun bare en hyggelig meldig på en søndag, ikke noe mer.

Skriv noe sånt som at du hadde det hyggelig igår, og at du håper hun også hadde det. gjerne med litt humor, men fortsatt så hun forstår at du trivdes i hennes selskap. hvis du får svar og det føles riktig kan du jo etterhvert foreslå at dere kan finne på noe endag..ha gjerne ett konkret forslag klart. (verste jeg vet er gutter som foreslår å treffes, og når man spørr hva vi skal gjøre så bare..."neeeeei, jeg vet ikke jeg...du kan bestemme..."gutta - dette er uproft)så finn på noen forslag på forhånd. gjerne noe som er litt aktivt hvis du tørr. å sitte på café med en du ikke kjenner så godt kan fort by på pinlig taushet. Evt. kan dere gjøre noe litt aktivt først og så gå på café etterpå, for da har dere noe felles å snakke om i tillegg til at stemningen er litt løsere.

 

Sånn. Håper dette kanskje kan hjelpe litt. Vet hvordan du har det, men du skal vite det at endel jenter kan like en gutt kjempemasse uten at de tørr å ta initiativ. De bare sitter og venter på melding fra gutten, og hvis den ikke kommer så dør alt bare henn.

 

Masse lykke til.

Lenke til kommentar

Takker for mange svar! Mange gode tips å lese fra deg, Sessan, og jeg har sendt henne en melding i kveld. Ikke fått svar enda da. Er litt redd jeg ikke får svar i grunn. Men hadde vel ikke noe å tape uansett...

Lenke til kommentar

Nei, aldri noe å tape..

 

Finns mange fisker der ute , eller damer da.. Hvis du tok det bokstavlig..

 

Men var en jente i klassen min for 1år siden, pen hygglig alt sammen, hun var da sammens med en idiot .. Dem slo opp for ca 2 uker siden..

Jeg pleier å få 2000-3000kr av bestemor for å gå å handle, og jeg sa bare " Du har ikke lyst til å hjelpe meg med og shoppe litt nye klær eller ? Jeg må klippe meg osv også, men det skal du slippe å være med på.. Intresert ? "

 

Svar " Heei ! Lenge siden sist ! Jada, helt klart ! Kan ikke du ta buss opp til meg på Lørdag så kan vi dra til by`n "

 

Skal jeg ta med "gummi" , OhYeah !

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av samme greiene for ca. 1 år siden. Jeg tok kontakt med jenten og ble nokså god venn med hun. Jeg fant ut at jeg egentlig ikke var intressert i noe mer, samme med hun.

 

Jeg anbefaler deg å ta kontakt. Kino er ikke et spesielt bra alternativ. Kafé fungerer ganske bra.

Lenke til kommentar

God kveld.

 

Vel, jeg fulgte de gode rådene, men det endte litt galt. Klarte, på en eller annen måte, å skremme hu eller no. Hu tror kanskje jeg er desperat. Jeg har fått en veldig god sjans hittil i år, og jeg klarer faen meg å fucke alt opp. Jeg er en jævla idiot når det kommer til jenter. Er så forbanna på meg selv at jeg klarer ikke sette ord på det engang. Eneste som hjelper er at hu sa til kameraten sin, også min kamerat, at jeg er kjekk, gentleman og en jævel til å kysse. Det er en fordømt mager trøst i forhold til hva jeg kanskje kunne ha fått ut av det med tanke på koslige ting man kan gjøre sammen. Faen.

 

Akkurat nå er jeg så fortvila over min egen evne til å forstå meg på jenter at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hva hjelper det om jeg er kjekk, gentleman og god til å kline når jeg ikke har snøring på hvordan jeg skal gå fram videre? Jeg så noe i den jenta, og hu noe i meg, men jeg klarte selvfølgelig å rote det til på min egen måte. Jeg har aldri vært så sjarmert av ei jente som jeg var den kvelden, og er nå, men jeg har lissom ødelagt alt for meg selv og henne. Fatter ikke hvordan jeg kunne være så udugelig til å skrive meldinger. *Oppgitt* :-/

Lenke til kommentar

Mitt råd. Ta det kuli, og bare avvent situasjonen. Vent noen dager og ta tilfeldigvis kontakt med henne på skolen. Spør om hun er har lyst å finne på et eller annet. Aldri ta henne med på kino. Hvordan skal du bli kjent med henne da?

 

Ta henne med til et lite vann, og mat noen ender med brød i stedet. Kafe etterpå er ihvertfall mitt råd.

Lenke til kommentar

Jo, takk for gode forslag, det setter jeg pris på, men jeg har vært for ivrig allerede. Som den fordømte idioten jeg er så ble jeg for gira, for glad og for sjarmert til å "avvente noen dager". Dama må jo tro jeg bare er ute etter et ligg og at jeg er desperat. Jeg blir så forbanna når man faen meg ALDRI får noe igjen for å være snill gutt. Det er bare de største drittsekkene og fordømte klysene som i det hele tatt får damer. No jævla tull alt sammen.

Lenke til kommentar

En jente på fest trenger ikke bety en drit. Jeg har selv blitt sammen med to jeg har møtt på fest, men det er også over 100 jeg har rotet med på fest uten å bli sammen med.

 

Syns folk her stresser for mye med dater og hva faen...det hele høres ut som en episode av hotel cæsar!

 

Ta det som du kommer og før du vet ordet av det har du dame.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Jeg er 18 år, jeg har opplevd sånt før, jeg vet det ikke behøver bety en drit. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg har erfart et og annet i mitt liv, og vet når noe betyr noe. Jeg har blitt fortalt at jeg er kjekk og har stor omsorg ovenfor andre. Jeg er visstnok en jævlig ålreit kar. Hvorfor er det ingen jenter som legger merke til sånt, hvis det stemmer? Hva er det som egentlig er galt med jenter? Jeg har hatt kjæreste før, men det ble slutt for lenge siden, og jeg er hypp på ei ny. Er det for mye forlangt synes du? Det virker som om søte jenter er forbeholdt drittsekker med stor kuk og "bad attitude". Er faen meg så pisslei det. Jenter whiner om at gutter er håpløse, men for å si det sånn, jenter er ikke det grann bedre.

 

"Ta det som det kommer og før du vet ordet av det har du dame". Er ikke så lett. Kanskje for deg, kanskje for mange, men har aldri vært slik med meg. Har aldri fått noe som helst gratis. Hele livet har på en måte vært en prøvelse i alle år. Skal ikke gå nærmere innpå det, fordi det er off-topic, men du skjønner sikkert.

 

Det eneste jeg ber om er ei jente som tar meg som jeg er. Og jeg møtte ei slik ei, men nå har jeg prestert å ødelegge alt for meg selv. Vet dette er whining, men gir egentlig blanke, jeg whiner aldri uansett. Jeg bare lurer på hvorfor ei flott jente er forbeholdt noen få. Hva er det de vil ha som jeg ikke har? De skal liksom ha i både pose og sekk, det er ikke måte på, men allikevel lar jeg meg sjarmere og forelske. Noe tull alt sammen egentlig.

Lenke til kommentar

For det første var det ikke nødvendisvis rettet mot deg, var alle som begynner å diskutere hva som er den beste daten. Liker en jente deg så driter hun i om daten ikke er 100 prosent perfekt.

 

For det andre, jeg delte bare mine erfaringer og du presterer å bli sur. Akkurat det skjønner jeg ikke.

 

Og til slutt; ut i fra det siste innlegget ditt virker det jo som om du vet alt best selv, så hvorfor spør du om hjelp?

 

Ps. Og du klager (til meg) over at livet ditt alltid har vært en prøvelse og at du ikke har fått noe gratis...som om jeg har det? Du vet absolutt ingenting om den saken.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...