Gå til innhold

Shaman med Dualwield, overpowered?

Anbefalte innlegg

Skrevet
det som er overpowered med dualwield er at de kan dw healing weps, ikke damagen, det betyr masse +dmg og healing

7316444[/snapback]

Har til dags dato enda ikke sett en 1-hånder med imba +damage/heal som ikke er main hand...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Overpowered? Hvor? Han på filmen har veldig bra gear, men min blue geared rogue gjør mer damage :/

7314069[/snapback]

Og med min epic rogue har jeg ikke kjans til å drepe Tyrs Hand elites like fort, wow, du mener vel sikkert lvl 70 blues på din lvl 70 rogue på BC PTR?

Jeg har alltid ligget på top 2 i damage dealing i instances med min shaman før lvl 60 med 2H. (I lvl 60 må jeg som regel heale i instances). Jeg har alltid konkurert med rogues og mages i damage dealing. Da i vanlige instances hvor folk av og til skaffer seg mat og ikke alltid tyner ut mest mulig damage i alle nano-sekunder.

7316770[/snapback]

Nei, jeg mener min level 60 rogue i blues. Jeg sa damagen min var bedre, ikke at jeg hadde høyere dps. Ettersom jeg gauger, venter på energy, stunner osv

Kommer ut av kampen med 90% hp og 100% energy. Shamanen derimot...

Skrevet (endret)
Overpowered? Hvor? Han på filmen har veldig bra gear, men min blue geared rogue gjør mer damage :/

7314069[/snapback]

Og med min epic rogue har jeg ikke kjans til å drepe Tyrs Hand elites like fort, wow, du mener vel sikkert lvl 70 blues på din lvl 70 rogue på BC PTR?

Jeg har alltid ligget på top 2 i damage dealing i instances med min shaman før lvl 60 med 2H. (I lvl 60 må jeg som regel heale i instances). Jeg har alltid konkurert med rogues og mages i damage dealing. Da i vanlige instances hvor folk av og til skaffer seg mat og ikke alltid tyner ut mest mulig damage i alle nano-sekunder.

7316770[/snapback]

Nei, jeg mener min level 60 rogue i blues. Jeg sa damagen min var bedre, ikke at jeg hadde høyere dps. Ettersom jeg gauger, venter på energy, stunner osv

Kommer ut av kampen med 90% hp og 100% energy. Shamanen derimot...

7317876[/snapback]

Ah ja lol, men når du grinder vil man helst drepe mobs fort og ikke bruke over ett minutt på stunlocking. Så bare fordi din blue geared rogue gjør mere DAMAGE betyr det ikke at denne shamanen IKKE er imba, IMO er det DPS som teller i PvE. Det er som å si at ett våpen med 1-2 damage og 0.0000000000001 i speed (Tenk deg med sharpening stone og lifestealing) er dårligere enn ett våpen som har 500-1000 damage og 15.0 i speed liksom. Det blir for dumt når han viser en film hvor han grinder.

Endret av BadBeer
Skrevet

Helt feil etter min mening. Dps betyr lite i endgame pve.

Høy dps = instant agro = instant kill.

Constant dpm derimot = high dmg overall

Fleste boss fights i bwl kan ta langt over 5 minutter. Shamanen som du viser til på filmen vil ha bursta ut alt sin mana etter nesten 1 hvis han skal holde tritt med rogues og mages. Hva da med de neste 4 minuttene.

For ikke å nevne at siden shamanen selv med de nye talentene vil generere mye mer agro en en rogue/mage med samme dps.

Og å ta dw for å ha to +healing mace blir også dumt. Det finnes flotte sheild allerede med fin +healing og +mana pr 5 sec. Noe som sannsyligvis også vil finnes i tbc. Og nå vet jeg ikke med dere, men jeg føler meg selv mye tryggere i end game når jeg kan gjemme meg bak et skjold med 2500-3000 armor.

Shamaner får en fin bonus i tbc ved at de blir bedre som damge dealing klasser, men å si at de blir overpowered blir helt feil. Har selv prøvd dw på shaman i ptr, men må si jeg ble litt skuffet. Damagen ble ca den samme som den cat - fearal specca druiden min.

Skrevet (endret)
jeg må si meg enig. shamans er bedre fordi du er nummer 2/5 før lvl 60.

7318141[/snapback]

Grunnen til at jeg sa det, er at det har vært noen unntak hvor en og annen har gjort mere DPS enn meg.

Fleste boss fights i bwl kan ta langt over 5 minutter. Shamanen som du viser til på filmen vil ha bursta ut alt sin mana etter nesten 1 hvis han skal holde tritt med rogues og mages. Hva da med de neste 4 minuttene.

For ikke å nevne at siden shamanen selv med de nye talentene vil generere mye mer agro en en rogue/mage med samme dps.

Og å ta dw for å ha to +healing mace blir også dumt. Det finnes flotte sheild allerede med fin +healing og +mana pr 5 sec. Noe som sannsyligvis også vil finnes i tbc. Og nå vet jeg ikke med dere, men jeg føler meg selv mye tryggere i end game når jeg kan gjemme meg bak et skjold med 2500-3000 armor.

Shamaner får en fin bonus i tbc ved at de blir bedre som damge dealing klasser, men å si at de blir overpowered blir helt feil. Har selv prøvd dw på shaman i ptr, men må si jeg ble litt skuffet. Damagen ble ca den samme som den cat - fearal specca druiden min.

7319051[/snapback]

Jeg tenkte da ikke bare på bossfights i BWL, som filmen viste, tenkte jeg mest på normal grinding. Da kan du også ha hvor mye aggro du vil :thumbup:

Dessuten brukte han ikke alt av shocks hele tiden på filmen heller, noe man egentlig ikke skal i grinding, men ettersom man har stormstrike, kan Earth Shock være en fin ting for å få ekstra utbytte av Stormstrike.

Endret av BadBeer
Skrevet

7319051[/snapback]

joa, men du kan ikke enchante 55 + healing på skjold, men på den andre sia, alle IMBA healing våpen er main hand. Så du vil ende opp med grønn (eventuelt blå) of healing i offhand og du vil savne mana regen, diverse andre stats.

Skrevet

Jo men jeg vil påstå at du tjener mer "healing" på å specce purification som gir +10% to healing enn med å dual weilde.

Tror selv at main hand + eventuelt "book" offhand da vil gi mer enn en dw med 2 + healing weapon.

Og ja de fleste "One hand" healing/ spell weapons blir "Main Hand" i tbc. Har selv Aurastone Hammer som er one hand i dag og trodde jeg kunne få dw, med denne på ptr , men nei den er blitt omgjort til "Main Hand"

Tror også du vil ha problemer med å skaffed deg et dw par wåpen som gir mer + healing enn en healing stav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...