DukeRichelieu Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars Så en reklame for "Young Sherlock Holmes" på trikken (reklame fungerer visst) som nå er ute på Prime (som jeg heldigvis hadde fra før) og har nå slukt 2 episoder. Strålende så langt synes jeg. Ser NRK gir terningkast 4, men fra mitt lekmannsperspektiv og underholdningsverdi gir jeg den en sekser hittil.
DukeRichelieu Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars Grunnen til at jeg alt hadde Prime er fordi jeg så The Night Manager sesong 2. Fortsatt god underholdning for de som liker spion og agent-tematikken, men oppleves som svakere enn sesong 1. Lander på terningkast 4. Føler også at den tidvis sliter med troverdigheten. Blir litt for James Bond (som skal være urealistisk) uten at den helt er i den sjangeren slik jeg ser det.
DukeRichelieu Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars (endret) Siden Stranger Things ble diskutert. Denne var interessant. Synes det der var mer spennende enn originalen. Vilt å se hva som er mulig med AI. Sakset fra en tek.no artikkel. Endret 10. mars av DukeRichelieu 1
Dubious Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Starfleet Academy, første episode er bare tull, og nå har jeg kommet til episode 2 hvor det snakkes mye on The Burn", men ingen som forklarer hva det er/var, så det betyr at serien kun er for Star Trek fans. Nå skal jeg finne ut hva The Burn er for noe... Jeg har en anelse, da jeg har sett noe Star Trek, men ikke alt.
ilpostino Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Dubious skrev (1 minutt siden): Nå skal jeg finne ut hva The Burn er for noe... Jeg har på mange måter gitt opp Star trek etter Star Trek Discovery. det var vel serien hvor the burn ble introdusert. Jeg hadde håpet de ikke videreførte noe fra Discovery....
ilpostino Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Jotun skrev (17 minutter siden): Der alt det drivstoffet til hyperdrive eksploderte? Det er slik jeg også husker det.
skaftetryne32 Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars ilpostino skrev (36 minutter siden): Jeg har på mange måter gitt opp Star trek etter Star Trek Discovery. Strange new worlds er jo ganske ålreit. 1
ilpostino Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Jeg har hørt mye positivt om den. Kanskje jeg gir den en sjans
^fmj Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg hadde lenge ikke tilgang til annet enn NRK og TV2, hvilken 90s serie syns du var best som gikk på TV3, TVNorge etc.
Reg2000 Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars 8 hours ago, ^fmj said: Jeg hadde lenge ikke tilgang til annet enn NRK og TV2, hvilken 90s serie syns du var best som gikk på TV3, TVNorge etc. Twin peaks gikk vel på NRK om jeg husker rett. Ellers slår jeg et slag for Northern Exposure som vel gikk på TV3 i sin tid. Det er en serie som virkelig skiller seg ut i mengden, og er virkelig godt skrevet med en haug interessante karakterer. Ellers er det vel mye slikt som Buffy, serier som ikke treffer så godt når man har blitt voksen. 1
Wheeljack Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars (endret) Husker jeg likte Eerie, Indiana ("X-Files for barn" er vel en passende beskrivelse) og Paradise / Guns of Paradise veldig godt. Ethan Cord var beintøff mener jeg at jeg syntes. Har ikke sett noen av dem siden 90-tallet, tror kanskje jeg skal la vær å se dem igjen i voksen alder i frykt for å muligens ødelegge gode minner? Endret 13. mars av Wheeljack
skaftetryne32 Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars ^fmj skrev (10 timer siden): Jeg hadde lenge ikke tilgang til annet enn NRK og TV2, hvilken 90s serie syns du var best som gikk på TV3, TVNorge etc. Det var egentlig jævla mye ræl på de kanalene, mye 80 talls komedier med overlykkelige familier, det var jo star trek ny og gammel som jeg tror ble sendt tv3, det var ålreit. Jeg likte picket fences aka sheriffen, den var litt artig, men jeg lurer på om den ikke gikk på tv2? Keeping up appearances aka høy på pæra gikk vel på tvnorge? The simpsons gikk jo på tv3 det var bra greier. 1
^fmj Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Reg2000 skrev (2 timer siden): Ellers slår jeg et slag for Northern Exposure som vel gikk på TV3 i sin tid. Den gikk også på TV2, husker jeg så noen episoder. Har sett alt senere, sesong 5 var ikke noe for meg, men veldig bra overall. Wheeljack skrev (42 minutter siden): Husker jeg likte Eerie, Indiana ("X-Files for barn" er vel en passende beskrivelse) og Paradise / Guns of Paradise Disse har jeg ikke sett. skaftetryne32 skrev (26 minutter siden): Jeg likte picket fences aka sheriffen, den var litt artig, men jeg lurer på om den ikke gikk på tv2? Keeping up appearances aka høy på pæra gikk vel på tvnorge? Sheriffen husker jeg fra TV2, Høy på pæra har jeg sett sporadisk i senere tid. Mistet The Simpsons, det er vel kanskje det største tapet. Blir ikke helt det samme å se det som voksen.
Dubious Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Fikk sett ferdig "A Knight of Nine Kingdoms". Serien var helt grei når jeg kom igang, så da er det bare å vente på neste sesong.
Jotun Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Ja slutten gjorde at den ble interessant for videre titting. Men treg. Og ikke "god" treg syns eg.
Reg2000 Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Fikk sett sesong 1 av Scarpetta. Det var en grei nok krimserie som delvis ødelegges av noen få valg. Krimhistorien har for mange tråder i fortid og nåtid som ikke egentlig nøstes opp på et godt vis, men allikevel er det et ganske interessant seriemorderplot i serien. Det som virkelig ødelegger er at familiedramaet rundt hovedpersonen tar for mye oppmerksomhet. Spesielt i de første episodene. Jamie Lee Curtis sin karakter er spesielt irriterende i så måte, og kan minne om deler av familiedramaet man blir sliten av i The Bear. Jeg har ikke noe forhold til bøkene så vet ikke om bøkene likner på serien.
Duriello Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Var en tur innom tv2 play, og fant ut at det kom en sesong 3 av Dark Winds i 25'. Imens sitter jeg her og venter på sesong 4, uten å ha sett 3? 🤷♂️
Reg2000 Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars 53 minutes ago, Duriello said: Var en tur innom tv2 play, og fant ut at det kom en sesong 3 av Dark Winds i 25'. Imens sitter jeg her og venter på sesong 4, uten å ha sett 3? 🤷♂️ Meget bra serie.
Duriello Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Reg2000 skrev (3 minutter siden): Meget bra serie. Ja jeg liker'n godt iallefall. 👍😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå