Gå til innhold

Total War: M2:TW - Hvilken vanskelighetsgrad spiller du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå har jeg begynt på England igjen og jeg spiller på Hard/Very Hard, Milan presser meg veldig om dagen (og de har paven...), Milan utryddet forøvrig Frankrike som faktisk viste seg å være sanne venner å ha når jeg hadde dem. De holdt Milan i sjakk lenge og kom meg til unnsetning om jeg var beleiret av de :love: Slet lenge med å ta Skottene, men jeg fikk til slutt etterlengte vist dem hvem som var sjefen. Nå venter jeg bare på at Amerika skal bli oppdaget så jeg kan vinne kappløpet om å komme først bort dit med min 9-stjerners general.

Lenke til kommentar
Akkurat nå har jeg begynt på England igjen og jeg spiller på Hard/Very Hard, Milan presser meg veldig om dagen (og de har paven...), Milan utryddet forøvrig Frankrike som faktisk viste seg å være sanne venner å ha når jeg hadde dem. De holdt Milan i sjakk lenge og kom meg til unnsetning om jeg var beleiret av de :love: Slet lenge med å ta Skottene, men jeg fikk til slutt etterlengte vist dem hvem som var sjefen. Nå venter jeg bare på at Amerika skal bli oppdaget så jeg kan vinne kappløpet om å komme først bort dit med min 9-stjerners general.

7309649[/snapback]

 

 

Milan er sannelig noen tøffe jæveler, Genose Crossbow Militia er syke :whistle: + de har vanligvis 500+ av dem ;)

Lenke til kommentar

Ja, Milan er vanskelige, men i starten anså jeg faktisk Frankrike som en større fiende og bestemte meg for å holde med Milan, men for sent oppdaget jeg Frankrikes troskap og Milans sammensvergelser. Jeg har slitt VELDIG med å holde byene Bruges, Caen og Rennes og sender stadig forsterkninger fra England.

 

Og jeg må jo kjempe slagene selv og. Det nytter ikke å ta auto resolving for da ender det med tap.

Lenke til kommentar
Ja, Milan er vanskelige, men i starten anså jeg faktisk Frankrike som en større fiende og bestemte meg for å holde med Milan, men for sent oppdaget jeg Frankrikes troskap og Milans sammensvergelser. Jeg har slitt VELDIG med å holde byene Bruges, Caen og Rennes og sender stadig forsterkninger fra England.

 

Og jeg må jo kjempe slagene selv og. Det nytter ikke å ta auto resolving for da ender det med tap.

7309720[/snapback]

 

ja, men det er jo gøyest også :)

ta slagene selv.

 

sliter ikke med milan. kjører rett over dem med mine ryttere :)

Lenke til kommentar

Er ikke alltid like gøy når man vet man vinner (f.eks i slag som 500 vs 200) og særlig ikke for meg som sliter en del med at PCn fryser eller at spillet får CTD. Du er for eksempel i ferd med å vinne i en kamp du har holdt på med i i 10 minutter og... oi! CTD... Kos :love:

 

:ermm:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Er ikke alltid like gøy når man vet man vinner (f.eks i slag som 500 vs 200) og særlig ikke for meg som sliter en del med at PCn fryser eller at spillet får CTD. Du er for eksempel i ferd med å vinne i en kamp du har holdt på med i i 10 minutter og... oi! CTD... Kos :love:

 

:ermm:

7309746[/snapback]

 

hmm har du prøvd med lavere grafikk. fikk også slike under kamp men når jeg stilte grafikken litt ned så forsvant problemet

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Vel, jeg har alt på laveste, jeg hadde det dog mye værre før, men etter å ha valgt Pixel Shader version 2 (i steder for version 1) og skrudde litt ned på "brightness" har det ikke forekommet like ofte. Men oftest forekommer det likevel under beleiringer og det er jo det Milan stadig gjør mot meg og. :hm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde typisk flaks mot mongolerne ned i Acre: Etter att de gang på gang hadde sendt mellom 1800-6000 soldater mot byen, så fikk jeg endelig en general ned dit fra England etter at jeg hadde gruset mongolernes beleiring i over 100 år. Da generalen min endelig kom ned med forsterkninger, så sendte mongolerne alt de hadde, og det endte med at generalen min stod alene i castle plaza. Quit combat og voila, han overlevde! Gruste mongolerne etter dette og tok tilbake Acre ;)

 

Spiller på medium, men jeg kunne tatt very hard hvis det ikke hadde vært for turn limits/45 settlements. Tror jeg prøver på short campain(tok short med skottene og fikk victory på 15 turns hhahaha, spilte på medium da!),

Lenke til kommentar
Ja, Milan er vanskelige, men i starten anså jeg faktisk Frankrike som en større fiende og bestemte meg for å holde med Milan, men for sent oppdaget jeg Frankrikes troskap og Milans sammensvergelser. Jeg har slitt VELDIG med å holde byene Bruges, Caen og Rennes og sender stadig forsterkninger fra England.

 

Og jeg må jo kjempe slagene selv og. Det nytter ikke å ta auto resolving for da ender det med tap.

7309720[/snapback]

 

ja, men det er jo gøyest også :)

ta slagene selv.

 

sliter ikke med milan. kjører rett over dem med mine ryttere :)

7309735[/snapback]

 

 

 

Spear Militia kan være fæle hvis de har mange av dem da :cry:

Lenke til kommentar

Det blir fort litt utfordring viss du ikke styrer alle slagene selv, slik at kampene faktisk blir mer realistisk. Min pc er for svak til å spille store slag, og det var vanskelig å spille tyrkia. Egypt og det Bysantiske riket gikk straks i krig mot meg. Til slutt kom jo mongolerne også med flere tusen mann, auda.

Lenke til kommentar

Hard/Hard. Er nå spania og er i 1330. Jeg har tatt over spania, frankrike, sør-england, og jerusalem, alexandria og gaza, snart cairo. Så har jeg store deler av nord-afrika. Nå skal jeg gi sicily gitt juling med en gang jeg får sent noen tropper til alpene og så skal jeg sette Rome som hovedstat :).

 

Nå tar jeg øya Sicily for å starte en invasjon. Jeg tjener rundt 24.000 florins per turn og har en armee som trenger 24.000 til upkeep.

 

Jepp, :). Dette blir det nye romeriket og snart vil det også utbreede seg til den nye verden. Men noen tips til hva jeg burde gjøre etter at England, skottene, Sicily, Moors og Egypt er beseira?

 

Burde jeg gå til øst mot HRE og kanskje tape som romerne gjorde eller mot byztantiske riket og tyrkerne? Mange sier de er de sterkeste så det er vell det lureste?

 

 

Dite: Redigert noen Leif'er :p.

Endret av Articfare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...