Gå til innhold

IKT-Lærlingeplass i forsvaret


OddZen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Både jeg og akalla jobber på samme sted, dog forskjellige avdelinger:P

Er da også forsvars ansatt, men litt bedre lønn enn som lærling da:)

 

 

 

heisau: tja kommer ann på. Viktig at det er minst mulig fravær. Det er det i enhver bedrift. Men det du har av fravær er det en gyldig årsak.

Nå er jeg litt blank på tall karakterne (hadde bokstaver den gang jeg gikk på skole:P )

Men så lenge du holder deg jevnt og har lite fravær så er sjansene gode.

Det du også kan gjøre er å ta kontakt med lærlingkoordinatorene i forsvaret og vise din interesse.

 

Selv så begynte jeg i forsvaret på første gangstjenesten og fikk med med avdelingen i å få meg som lærling. Fikk da 50 %lønn i hele lærling tiden samt bolig i befalsrom.

For ikke å glemme gode attester fra førstegangstjenesten og lærlingtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 etasje hvor?

som hva?

 

heisau dere drar vell på utdannings messe eller noe vil jeg tro, da er det folk fra forsvaret der og da kan du registrere deg der. Tror du kan gjøre det på en av nettsidene deres også.

Angående karakter så tror jeg du får plass, forsvaret har ikke så store krav, annet enn at du ikke har for mye fravær.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

LeanFear:

sitter på kolsås leir...

 

jobber i 4 etasje jeg :p

7343410[/snapback]

 

jobber ganske mange i 4. egt, og de mange der jobber vel med support på en eller annen måte...

 

min tittel er konsulent :)

 

jeg sitter i 3.egt

 

til mods: beklager litt mye OT men...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er for tiden meget usikker på hva og hvor jeg skal søke lærling som, jeg har svært lyst til å få den best mulige læringa der hvor jeg skal ta lærlingetia.

Jeg har også veldig lyst til å kanskje komme meg til Tromsø, har 2 brødre der, og mange venner, og det er et veldig godt miljø der.

Men så har vi jo igjenn det med at jeg må ta førstegangstjenesten.

 

tror LDK har det ganske kjedelig, lite varierte oppgaver, og virker som om de blir dårlig læt opp i jobben...

jeg vil ikke anbefalle folk å bli LDK som lærling...

 

Hva ville du anbefale meg at jeg søkte som lærling på da?

Hva kan jeg søke lærling som?

Hadde vært fint om noene kunne ramse opp de plassene jeg kan få lærlingeplass, hva de gjør der etc, og med tanke etter jeg er ferdig med lærlingetia også.

Lenke til kommentar

Fikk nettop et slags lærlingetilbud fra Tromsø Høgskole.

De lurte på om jeg var interesert i å ta praksisplassen min der, og de var svært kean på å tillby meg lærlingeplass også.

 

De vil gjærne ha noen med den gamle skolereformen inn som lærling, og jeg er jo i det siste kullet som går på den gamle lærereformen.

Jeg godtok å ta praksis plassen der, så får jeg se videre hva som skjer :thumbup:

Har som sagt brødre og masse kjenninger der så er veldig fristende:D

Dessuten ligger det midt i byen ;)

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke lett å bestemme seg nei.

En fetter er lærling på L'Oreal i Oslo. Det innebærer drift av alt IT-relatert. Det spesielle er at jobben er ikke bare i Oslo, men hele norden - til unsettning med fly. ;)

 

Uansett, nevnte han at om han anbefalte meg som lærling, så ville jeg sansynligvis få jobben. Dette satte meg litt ut, da jeg tenker mest på pypygg før jeg finner meg en eller annen høyskole...

Tror dere er det lureste (ikke skolelei)?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

det tror jeg også, spess når man er lærling for noe så stort som forsvaret, det er ikke mye man faktisk får lov til gjøre her...

 

der jeg jobbet var jeg fungerende systemadministrator, og var den som holdt alt oppe, hjalp brukere, satte opp og konfigurerte servere osv...

 

OT: LGodess: har endelig funnet ut hvem du er :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

vil bare legge til enda en frynsegode ved utdanning i Forsvaret som jeg ikke ser er nevnt her enda; du kan ta kurs for mange tusen kroner helt gratis via voksenopplæringen! Det får du ikke mulighet til i en privat bedrift. De fleste avdelingene tilbyr et bredt spekter av kurs, hvis det er noen som mangler noe så er VO (voksenopplæringen) svært ofte behjelpelig med å "make it happen". Gjelder bare å prate med de riktige folka ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...