Gå til innhold

Wordpress - Ofte Spurte Spørsmål


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man endrer opplastingsgrensa for galleriet i WP? Hos meg står den på 2 MB.

http://wordpress.org/support/topic/increase-media-library-upload-file-size-limit#post-1406259

Add this code in .htaccess:

 

php_value upload_max_filesize 20M

php_value post_max_size 20M

php_value max_execution_time 200

php_value max_input_time 200

 

You can increase the file upload limit according to your requirement.

 

Slet med samme problemet, og å endre .htaccess fungerer ikke alltid.

For noen hjelper det å lage en php.ini (php5.ini for noen) i wp-include mappa og selve rootmappa der man skriver inn

 

memory_limit = 100M

upload_max_filesize = 192M

post_max_size = 100M

file_uploads = On

 

med egne størrelser selvfølgelig....

 

For meg hjalp ikke det heller.

Jeg måtte til slutt endre php.ini fila som ligger i /etc/php5/apache2/ på linux-serveren min for å få større upload.

Der måtte jeg endre linjene

 

upload_max_filesize = 2M

post_max_size = 8M

 

for å få det til å virke.

 

Håper dette hjelper, da jeg satt 2 timer å lette før jeg fant frem i virrvaret av forslag.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei godtfolk. Har en blogg hvor jeg poster gjerne 20 bilder i samme sak. Synes det tar veldig lang tid å sette inn ett og ett bilde. Kan dette gjøres på en lettere måte, så jeg slipper bruke så lang tid på dette?

 

Last opp bildene med flash uploaderen så kan du velge mange bilder samtidig. Klikk save changes og så velg Gallery tab'en i media uploader, og der kan du velge "insert gallery" nederst i bilde listen s¨kommer det en [gallery] shortcode som legge alle bildene inn i et galleri.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Hei. Jeg tenkte wordpress skulle være enkelt og greit. Jeg har xampp på servern installerer wordpress, installerer en galleri plugin, og det er ok. Men bildet fra banneren dukker ikke opp, eksternt. Da linkes den bare til fileserver/blablabla.

 

Jeg har google og prøvd diverse,,,men ikke fått det til.

Jeg trodde wordpress skulle være tut og kjør egentlig?

 

 

EDIT: Løste det likevell :p

 

måtte bare endre adressen under instillinger, men jeg var 100% sikker på at jeg hadde gjort det riktig før.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Etter en oppdatergin av Wordpress for en tid tilbake (i høsthalvåret en gang) blir ikke bilder lenger vist korrekt i artikler. Bildene blir venstrestilt uansett hva jeg velger i editoren, og det er 100% padding til høyre for bildet - teksten wrappes altså ikke rundt bildet slik det skal.

 

Jeg regner med temaet må oppdateres, er det noen som kan gi meg noen hint til hava som kan være feil og hvordan det kan fikses? Ikke helt sikker på om dette er en feil i editoren eller selve sidevisnings-php-en, og jeg er ikke heeelt stø i Php. Noen som har noen ideer?

 

red: style.css i fall det hjelper noen.

 

* {
margin: 0; padding: 0; list-style: none; outline: none; }
a {
color: #0066cc; }

a img {
border: 0; }
html {
background: #3f2a5d url("images/bg-repeat.jpg") repeat-x; height: 100%; }
body {
background: url("images/bg.jpg") no-repeat 50% 0; font: 12px "Trebuchet MS", sans-serif; line-height: 18px; min-height: 100%; }
#container {
width: 960px; margin: 0 auto; padding: 50px 0 0; }
#logo a {
	display: block; text-indent: -999px; overflow: hidden; width: 343px; height: 72px; background: url("images/logo.png"); }

#header ul {
	background: url("images/menu.png"); margin: -7px -17px 0; height: 38px; line-height: 38px; padding: 14px 0 0 112px; }

	#header li {
		display: inline; }

		#header li a {
			display: block; float: left; margin: 0 15px 0 0; text-decoration: none; text-transform: uppercase;
			font-size: 14px; color: #bebce5; text-shadow: #1c0c33 1px 1px; }

		#header li a:hover {
			color: #fff; }

		#header li.current_page_item a {
			background: #fff url("images/menu-active.png"); padding: 0 10px; color: #000; text-shadow: none; font-weight: bold; }

#main {
	background: #eee; margin: 0 -10px; }

	#content {
		float: left; background: #fff; border: 1px solid #ddd; margin: 15px 15px 10px; padding: 15px; width: 620px; }

		#content .feature {
			}

			#content .feature h2 {
				font-size: 170%;}

			#content .feature h2 a {
				display: block; line-height: 36px; position: absolute; margin: -41px 0 0; width: 610px;
				background: url("images/art-overlay.png"); padding: 0 0 0 10px; color: #fff;
				text-shadow: #444 1px 1px; text-decoration: none; text-transform: uppercase; }

		#content p, #content h3, #content .art p, #content .feature p {
			padding: 0 10px; }

		#content h3 {
			font-size: 150%; }

			#content h3 a {
				color: #000; text-decoration: none; line-height: 24px; }

		#content .art {
			padding: 0 0 10px; border: 1px solid #ddd; margin: 10px 0 0; background: #f0f0f0; width: 298px; }

		#content .art img {
			margin: -1px -1px 0; }

		#content .art.even {
			clear: both; float: left; }

		#content .art.odd {
			float: right; }

		/* pages */
		#content h1 {
			line-height: 36px; font-size: 200%; padding: 0 0 0 10px; }

		#content .single p {
			padding-bottom: 18px; }

		/* archive links */
		#content.archive a {
			margin-left: 10px; }

		#content.archive h3 {
			line-height: 36px; padding-top: 18px; }

		#content.archive h1 {
			margin-bottom: -9px; }

	#page-nav {
		float: left; width: 620px; padding: 0 15px 12px; margin: 0 0 0 15px;}
		#page-nav .next {
			float: right; }

	#bar {
		float: right; width: 296px; padding: 6px 0 0; margin: 0 4px 0 -4px; }

	/* våre sponsorer = linkcat-2 */
	#bar h2, #events h2, #linkcat-2 h2 {
		background: url("images/arrow-default.png"); padding: 10px 0 0 30px; line-height: 48px; margin: 0 -17px 0 0;
		font-size: 120%; text-transform: uppercase; color: #fff; text-shadow: #b97f0c 1px 1px; clear: both; }

		#events h2 {
			background-image: url("images/arrow-events.png"); text-shadow: #85207f 1px 1px; }
		#events li {
			margin: 5px -4px 0 14px; padding: 9px 9px 9px 15px; background: #f0f0f0 url("images/event.png") repeat-x; border: 1px solid #ddd; border-right: 0; }
			#events li img {
				float: right; margin: 4px 0 10px 10px; }
			#events li h5 {
				font-size: 110%; }
			#events li p {
				color: #555; font-size: 90%; }
			#events li strong {
				display: block; color: #000; }

			.facebook {
				display: block; float: right; width: 114px; height: 26px; line-height: 26px; background: url("images/facebook.png");
				margin: 8px 5px 0 12px; color: #fff; text-decoration: none; padding-left: 10px; text-shadow: #182032 1px 1px; }

		/* våre sponsorer = linkcat-2 */		  
		#linkcat-2 h2 {
			background: url("images/arrow-sponsors.png"); text-shadow: #013363 1px 1px; }

		.widget_links li {
			padding: 9px 0; text-align: center; }

 

 

Kan det være at # content .art -opplegget overstyrer det jeg velger i editoren?

 

Ser også at bildet, basert på de valgene jeg har gjort, har bildeelementet fått classene size-medium wp-image-206 alignright, og at bildeteksten har classen "wp-caption-text" - ingen av disse finnes jo i min.css-fil! Er dette noe som har kommet til i wordpress i det siste, eller har vi rett og slett fåt et dårlig produkt når vi har betalt for dette designet. Det er jo rimelig ubrukelig om ikke editoren til wordpress fungerer med css-temaet vårt?

 

Kopierte inn de manglende bilderelaterte classene fra et annet tema som en stygg fiks, og det fikset problemet greit nok... Men betyr at vi nå må få noen til å lage et nytt theme som fungerer slik det skal med editoren til WP. Stress.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Driver å starter opp en fotoblogg her og lurer da på om det er mulig å få bloggen sin på to språk?

 

Altså slik at brukeren kan velge oppe i et hjørne om han vil ha siden på norsk eller engelsk. Siden det er en fotoblogg vil det ikke være så mye tekst der så jeg kan leve med å skrive ting to ganger. Altså en gang på norsk og en gang på engelsk. Sånn autotranslate tror jeg bare blir tull og drive med.

Lenke til kommentar

Tja, en måte å gjøre det på, er jo å tagge alle de norske postene med "norsk" og de engelske med "engelsk". Så kan du sete inn to flagg i heaeren som viser alle postene tagget med henholdsvs norsk og engelsk. Merk at du da ikke kan ha samme tags på noen av de andre postene - dukan ikke vele å vis alle poster i en kaegori bortsett fra de med en betemt tag, så vidt jeg vet.

 

Du kan mekke til en tospråklig løsning også.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å oversette deler av min wordpress blogg til norsk og finner ikke ut helt hvordan jeg oversetter kommentar seksjonen.

 

Jeg har prøvd å oppdatere med den jeg fant på siden her: http://nb.wordpress.org/

men det funket ikke, så jeg driver da og leter etter den filen hvor dette ligger så jeg kan gjøre det manuelt.

 

Noen som vet hvilken fil jeg skal endre på?

Det er snakk om det som står forran skjemaet man fyller ut, navn og e-post osv.

Pluss den linken man trykker på for å vise alle kommentarer.

 

EDIT: Fant det. Trenger bare å oversette måneder nå. Noen ide?

 

EDIT: LØST

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Driver å starter opp en fotoblogg her og lurer da på om det er mulig å få bloggen sin på to språk?

 

Altså slik at brukeren kan velge oppe i et hjørne om han vil ha siden på norsk eller engelsk. Siden det er en fotoblogg vil det ikke være så mye tekst der så jeg kan leve med å skrive ting to ganger. Altså en gang på norsk og en gang på engelsk. Sånn autotranslate tror jeg bare blir tull og drive med.

Autotranslate er generellt en dårlig ide

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Noen som vet hvordan jeg enklest mulig kan legge inn en meny på toppen av en side sånn som det er på denne siden:

http://www.lillebergfoto.com/verden-rundt/

Menyen der det står Hele Verden / Afrika / Asia / Australia / Europa

 

Har lett litt etter diverse plugins, men fant ingen der jeg enkelt kan style menyen til slik jeg vil ha den.

 

Formålet i menyen er å ha den på toppen av alle galleriene mine så man enkelt kan bytte til et annet land mens man er inne i et galleri. Så slipper man å gå tilbake hele tiden. I og med at jeg legger ut bilder fra flere land etterhvert blir det for tungvindt å legge inn dette manuelt på hver side.
Så det beste hadde da vært å hatt en løsning der jeg legger inn innholdet med en shortcode for eksempel og så kan jeg redigere selve menyen en annen plass slik at jeg bare trenger å redigere en plass når jeg legger ut noe nytt.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...