Gå til innhold

Wordpress - Ofte Spurte Spørsmål


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ble en lite dobbelpost her nå, men men.

 

Har et lite spørsmål angående RSS på min wordpress blogg. Når jeg legger til RSS feed i sidebaren og for så å trykke på den knappen til høyre på listen over ting jeg har i sidebaren så får jeg opp en feilmelding. Se bildet:

 

post-87995-1205425120_thumb.jpg

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Og så lurer jeg på om det finnes en plugin som gjør at folk kan melde seg på newsletter slik at de får mail hver gang jeg legger ut et nytt innlegg?

Lenke til kommentar

Det er ikke en feilmelding sånn sett, bare en følge av at det ikke er en addresse lagt til fra før av.

 

Finnes det en plugin som gjør at du selv kan bestemme hvordan forsiden skal vise innleggene?

Hva mener du? En plugin som lar deg organisere artikklene i en annen rekkefølge enn den kronologiske sorteringen som er i de aller fleste blogger?

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Vel du har forskjellige plugins utviklet for å klistre en sak til toppen av siden, forskjellige "sticky-plugins". Jeg bruker WP-sticky.

 

Revolution Theme virker å løse hva du beskriver i oppsett ved å la topposten være i en egen "kategori", Recent Posts, for siden å havne i en underkategori når en nyere post dukker opp for å erstatte den, det kan være noe verdt å skjekke ut, vet ikke om noen ukommersielle themes gjør dette.

Lenke til kommentar

Som jeg hintet til, så var themet jeg lenket til kommersiellt ja, og om en er seriøs om å ha en velfungerende side men ikke vil/kan gjøre jobben selv så er det et alternativ med den lave dollarkursen ;)

 

Vel det finnes jo artikler der ute med forslag på forskjellige måter å tiltrekke seg lesere. Vedrørende Newsletter Plugin kom Google over denne som virker å være fint kompatibel og tilpassningsdyktig med de seneste utgivelsene av Wordpress. Men jeg har følelsen av at om folk først ønsker å følge opp videre poster fra en blog er de like om ikke mer glade i RSS, men et supplement er vel ikke å ta skade av.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

RSS skal fungere planke ut av boksa i Wordpress. Hva er det som ikke fungerer?

 

EDIT: For meg personlig så skal det endel til før jeg er villig til å abbonere på en epost-tjeneste. Kan jeg ikke abbonere på en nettside via en feed så glemmer jeg den veldig fort. Alle blogger og nettsider jeg leser leser jeg via RSS.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Ble en lite dobbelpost her nå, men men.

 

Har et lite spørsmål angående RSS på min wordpress blogg. Når jeg legger til RSS feed i sidebaren og for så å trykke på den knappen til høyre på listen over ting jeg har i sidebaren så får jeg opp en feilmelding. Se bildet:

 

post-87995-1205425120_thumb.jpg

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Og så lurer jeg på om det finnes en plugin som gjør at folk kan melde seg på newsletter slik at de får mail hver gang jeg legger ut et nytt innlegg?

 

Quoter meg selv her angående RSS feeden...

Lenke til kommentar

Jo. Mulig jeg blander sammen litt her. Fikk beskjed fra en som var innom bloggen min om at han ikke fikk RSS feeden til å funke. Jeg prøvde dermed RSS feeden selv og den funket helt fint til meg. Men så tenkte jeg at jeg kunne legge ut en RSS-widget i sidebaren slik at det ble fikset til han som spurte.

 

Jeg blander helt sikkert mye sammen her og når jeg tenker meg om så vil vell ikke RSS-widgeten fikse noe av det problemet.

 

Men det hadde vært fint om noen her kunne ha testet RSS feeden på siden min og sett om den funket eller ikke.

 

Link til siden

Lenke til kommentar
Ja. Men siden jeg ikke får RSS til å fungere så hadde det vært fint med et newsletter. Eventuelt kan jeg jo fikse RSS også, men har ikke peiling på hvordan jeg gjør det.

Jeg kommenterte RSS "problemet" ditt i en tidligere post, du får lime inn feeden fra Feedburner som blir opprettet med bloggen, så skal den fungere fint. Om du har mistet adressen til denne RSS-feeden kan du vel opprette en ny hos Feedburner.

 

Jeg ser ingen lenke til en RSS-feed på siden du lenker til...

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Ahh! Tusen takk for flott link!

 

Var mange fine themes der, men fikk de ikke helt til å fungere. Fant et som var veldig pent. Dette. Likte særlig den hovedposten hvor den skiftet mellom de siste innleggene. Men det virket ikke som om det var kompatibelt med plugins som jeg bruker. Da orker jeg ikke å bygge opp hele siden på nytt bare for å få til dette. Litt av vitsen å ha en hjemmeside er jo at den ikke skifter utseende hele tiden. Folk som besøker siden blir jo bare forvirret hele tiden.

 

EDIT: Er det slik at WordPress 2.5 har blitt sluppet offisielt nå? Eller er det bare noen som har fått tilgang til det og spredd det videre?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...