Gå til innhold

RÅ PC som skal kjøre spill på 1900*1200 ca 20000k

Anbefalte innlegg

Skrevet
om du skal ha en relativt stille pc bør du kjøpe deg ny CPU og skjermkortkjøler.

jeg har hørt at 8000gtx har et lite snev av helikopter i seg

7297695[/snapback]

Hvorfor skal alle uttale seg om ting de ikke har peiling på?

NEI, 8800GTX bråker ikke i det hele tatt. Jeg kjører SLI og synes faktisk det er helt kurant, faktisk ikke noe høyere enn 7900GTX som også er ett _STILLE_ skjermkort

Snakker du 7950GX2 derimot...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Sitter og tenker litt her og tror du må kaste i litt mere penger vis du vil oppfylle kravene dine: 2x8800GTX + E6700 koster 17k bare det.  Må nok ut med en 30k vis du vil ha Sli + E6700

Og til psu så vil du trenge en 700w vis du har planer om Sli med 8800GTX

7302340[/snapback]

I oppsettet har jeg en 700w, når det gjelder 2 8800gtx kort er ikke det noe jeg skal kjøpe med det første. Holder i massevis med en foreløpelig!

Ser at Alienware anbefaler 1000 w for sine SLI oppsett, og at de fleste referansepsuene som er godkjent av nvidia ligger over 700w. Noen som vet om 700w er litt snaut? Lurer fortsatt på om Kabinettet mitt vil kunne romme både 1 eller 2 8800gtx?

7305819[/snapback]

Plottet inn følgende på en psu kalkulator:

- 2 stk 8800GTX i Sli

- 1 stk Intel C2D E6700 Stock speed

- 2 stk DDR2 Ram brikker

- 3 stk S-ata disker

- 2 stk Dvd/cd Brenner

- 1 stk Lydkort

- 6 stk 120mm Vifter

- 2 Stk Usb device + 1 stk Firewire

- Viftestyring

= 660W

Personlig synes jeg da en 700w er litt knapt, med tanke på at du muligens skal clocke, flere disker, mere ram, flere vifter og evt Vannkjøling.

Sett litt på en 1000w Galaxy med modulære kabler. Det burde holde i massevis.

Endret av EggMan88
Skrevet
Sitter og tenker litt her og tror du må kaste i litt mere penger vis du vil oppfylle kravene dine: 2x8800GTX + E6700 koster 17k bare det.  Må nok ut med en 30k vis du vil ha Sli + E6700

7302340[/snapback]

I oppsettet har jeg en 700w, når det gjelder 2 8800gtx kort er ikke det noe jeg skal kjøpe med det første. Holder i massevis med en foreløpelig!

Ser at Alienware anbefaler 1000 w for sine SLI oppsett, og at de fleste referansepsuene som er godkjent av nvidia ligger over 700w. Noen som vet om 700w er litt snaut? Lurer fortsatt på om Kabinettet mitt vil kunne romme både 1 eller 2 8800gtx?

7305819[/snapback]

Plottet inn følgende på en psu kalkulator:

- 2 stk 8800GTX i Sli

- 1 stk Intel C2D E6700 Stock speed

- 2 stk DDR2 Ram brikker

- 3 stk S-ata disker

- 2 stk Dvd/cd Brenner

- 1 stk Lydkort

- 6 stk 120mm Vifter

- 2 Stk Usb device + 1 stk Firewire

- Viftestyring

= 660W

Personlig synes jeg da en 700w er litt knapt, med tanke på at du muligens skal clocke, flere disker, mere ram, flere vifter og evt Vannkjøling.

Sett litt på en 1000w Galaxy med modulære kabler. Det burde holde i massevis.

7306011[/snapback]

3000 kroner er litt brutalt for en psu... :hmm: går jo an å starte med den jeg har satt opp og eventuelt se på prisene etc den dagen jeg eventuelt kliner in en 8800gtx til. Modulære kabler er et must?

Skrevet
Hvorfor i alle dager er det brutalt for en PSU? Du får det du betaler for, noe du ikke gjør med jallaPSUer.

7306076[/snapback]

Jeg har no clue, sikkert bare en tilvennings sak å svelge noen kameler når man skal bygge seg en rå PC :D men antar at prisene på PSUer i den klassen faller i pris over nyttår...nok en stund til jeg trenger 2 8800gtx, eventuelt det øyeblikket jeg står face 2 face med crysis og taper...

bortsett fra endelig psu valg, kan pcen blir mer porr i oppsett basert på prisrammen som er satt?

Skrevet

Hvis du skal bruke denne til å spille Crysis (som har blitt utsatt til våren) på 1900x1200 bør du vurdere å vente til R600 kommer ut (ca. februar...?) og på Nvidias eventuelle motreaksjon. Det er greit å ha så mye kraft som mulig til et såpass tungt spill.

Når det gjelder strømforsyning så er 850/1000 W Galaxy fra Enermax et bra tips.

Skrevet
Hvorfor i alle dager er det brutalt for en PSU? Du får det du betaler for, noe du ikke gjør med jallaPSUer.

7306076[/snapback]

Jeg har no clue, sikkert bare en tilvennings sak å svelge noen kameler når man skal bygge seg en rå PC :D men antar at prisene på PSUer i den klassen faller i pris over nyttår...nok en stund til jeg trenger 2 8800gtx, eventuelt det øyeblikket jeg står face 2 face med crysis og taper...

bortsett fra endelig psu valg, kan pcen blir mer porr i oppsett basert på prisrammen som er satt?

7306115[/snapback]

Jeg kan aldri i livet tenke meg at de kommer til å synke i pris etter nyttår. De har vært på det prisnivået så lenge jeg kan huske iallefall.

Skrevet
Er det ikke litt unødvendig med en E6700? En E6600 er som sagt mye billigere, og ytelsen er et knappenålshode under. Klokk den til himmelen og du har en rå CPU.

7302375[/snapback]

Da ble jeg overtalt,bytter til E6600 la med en ekstra kjøler for klokkingen av CPUen, regner med at den er blant de beste? Da må jeg lære meg å klokke gitt :hmm:

Oppsettet er nå oppdatert : snart i mål oppsett!

Noen som har noe mere å tilføye dette oppsettet, eller ser det bra ut? Hadde vært nice om noen kunne fortelle meg om kabinettet er stort nok og bra til formålet....

Skrevet

Husk nå på at eVGA-kortene ikke gjør mer enn ~450MHz FSB da... og med en E6600 kan du da uansett MAKS klare 4050Mhz, hvor du med en E6700 klarer 4500MHz... Bare for å ha sagt det.

Skrevet
Husk nå på at eVGA-kortene ikke gjør mer enn ~450MHz FSB da... og med en E6600 kan du da uansett MAKS klare 4050Mhz, hvor du med en E6700 klarer 4500MHz... Bare for å ha sagt det.

7307805[/snapback]

i praksis for en nybegynner klokker som jeg blir(gusjehvit belte) så spiller det liten rolle hva en med 9 dan svartbelte i klokking kan tyne ut av kortet :roll: ?

Skrevet

Et lite tips, nyere spill som Crysis, Alan Wake etc kjøres best med en Quad Core (4 kjernet cpu) Det er ikke noe tvil om at du vil kjøre det fint med en E6600 / E6700, men for optimal ytelse så anbefales Quad Core.

Grunnen til dette kan du høre mer om i denne videoen. Slik jeg forstår det så må cpu'en være uhyre rask for og kunne Streame data, og for og forberede data som Gpu'en skal rendre. Mulig jeg er helt på jordet men dette er slik jeg oppfatter det fra utviklere av Alan Wake.

Vet ikke helt hvordan det er, men mulig det vil bli bedre ytelse med en QX6700 og 1x8800GTX istedet for 2. Prisen vil da bli det samme fordi diferansen mellom E6700 og QX6700 er like mye som du må gi for et 8800GTX.

Mulig noen andre med mere peil kan ta en titt på videoen og gi litt mere info.

Skrevet
Et lite tips, nyere spill som Crysis, Alan Wake etc kjøres best med en Quad Core (4 kjernet cpu) Det er ikke noe tvil om at du vil kjøre det fint med en E6600 / E6700, men for optimal ytelse så anbefales Quad Core.

Grunnen til dette kan du høre mer om i denne videoen. Slik jeg forstår det så må cpu'en være uhyre rask for og kunne Streame data, og for og forberede data som Gpu'en skal rendre. Mulig jeg er helt på jordet men dette er slik jeg oppfatter det fra utviklere av Alan Wake.

Vet ikke helt hvordan det er, men mulig det vil bli bedre ytelse med en QX6700 og 1x8800GTX istedet for 2. Prisen vil da bli det samme fordi diferansen mellom E6700 og QX6700 er like mye som du må gi for et 8800GTX.

Mulig noen andre med mere peil kan ta en titt på videoen og gi litt mere info.

7307944[/snapback]

Etter å ha lest litt rundt om det så tror jeg det kommer til å ta lang tid før utviklerne får til de store forskjellene med quad core og at det vil kunne forsvare prisen: link

Skrevet

7302340[/snapback]

7305819[/snapback]

2 GTX-kort og en CPU bruker kanskje 450 watt fra 12V tilsammen, sålenge PSUen klarer å levere det den skryter av, skal det gå helt fint med 680 watt på 12V. som denne PSUen har(?). Vil du gå får et enda litt saftigere merke kan du prøve en Seasonic M700.

AtW

Skrevet

7302340[/snapback]

7305819[/snapback]

2 GTX-kort og en CPU bruker kanskje 450 watt fra 12V tilsammen, sålenge PSUen klarer å levere det den skryter av, skal det gå helt fint med 680 watt på 12V. som denne PSUen har(?). Vil du gå får et enda litt saftigere merke kan du prøve en Seasonic M700.

AtW

7308659[/snapback]

Takk for tipset! Har du erfaring med den psuen og mener at den vil forsvare en prisøkning på nesten 800 kr? m700

Skrevet
Takk for tipset! Har du erfaring med den psuen og mener at den vil forsvare en prisøkning på nesten 800 kr? m700

7308720[/snapback]

Jeg har ikke noe erfaring med akkurat den modellen, men seasonic lager veldig stille forskyninger med høy kvalitet. For meg framstår de i topp5 når det gjelder PSU-produsenter og kvalitet, det er et meget solid merke. Om den forsvarer oppgangen i pris er jeg litt mer usikker på, spørs hvor viktig det er for deg, har ikke hatt noen spesielle problemer med FSP selv, virker som et relativt solid merke på meg. Om forskyningen du ser på også er ganske solid vil du vel hovedsaklig merke at Seasonicen er stillere og modulær.

Tagen som oysfaerg anbefalte er også et solid merke.

AtW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...