Gå til innhold

Total War: Hjelp en stakkars romer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte såvidt på Rome TW igjen for ett par dager siden og digger det, er lenge siden og tenkte jeg skulle varme opp litt til jeg skaffer meg M2:TW. Og selv om det meste går bra er det ett problem som har begynt å vokse seg ganske så stort i det siste

Squalor, og mer Squalor, flere rotter bortover hele rekka som herper Happiness ratingen min og ikke pokkern om jeg vet å bli kvitt de, eller iallefall holde befolkningen glad. Det skjer til og med i de gamle romerske byene mine som har oppgradert tempel, bad og det som er uten at det hjelper stort siden det begynner å svømme over i ett par byer.

Så, er det noen som har noen tips til å holde befolkningen min glad? Eller squalor nede for den del. Alle tips er velkomne og takker på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ett lite problem der, min hær nådde akkurat ikke byen som har den statuen og like etterpå kom scipii svina og beleiret byen og tok den.

Soldater? Greit, sånn ca hvor mange per innbygger er å anbefale? Og har det noe å si på kvalitet/antall battaljoner?

Skrevet (endret)

jo, det står hvor mye upkeep hver units har når du leser av statsene dems : )

Er det ufornøyde byer pleier jeg å ha det fullt med soldater

Endret av FelaroN_
Skrevet

Er vandt med å ha ganske store tropper i nye byer osv men det skjer til og med i den gode gamle penge byen min i italia. Får vel fylle den opp med town watch og se hvordan det går :p

Syns faktisk Town Watch o.l. skulle gitt mer orden i en by enn vanlige tropper, men men.

Forresten, hvordan blir man populær blandt massene i Roma?

Skrevet

Hvis du får en del peng så kan du bestikke den byen til deg ;)

Tror det bare er antallet soldater i en by som teller og da er på mange måter bønder det billigste og beste.

Du blir populær av å ha mange byer.

Skrevet

Quote FAQ:

Hva er squalor, og hvordan bekjemper jeg det?

Squalor er dritt og lort, bokstavlig talt. Squalor vil forekomme om byen er overbefolket, eller har få bygninger som gir health bonuser. I tillegg til å skape uro i byen, vil også høy squalor gi dårliger befolkningsvekst, samt være en katalysator for en mulig pestplage.

For å forhindre squalor, kan du bygge helserelaterte bygninger som kloakk, bad, aquveducter osv. Noen tempel gir også bonus til helse.

Hvordan forbedrer jeg dette "glad-nivået" ditt?

Det er mange måter å gjøre dette på. Den enkleste er en større garrison av soldater. Fler soldater opprettholder bedre orden. Husk at de 240 soldatene som holdt orden på byen når den hadde 2000 innbyggere, kommer til å slite litt når befolkningen har nådd f.eks. 10000.

En mer langsiktig løsning er å forbedre det kulturelle innslaget i byen, ved bygging av f.eks. templer, teater, veddeløpsbaner eller henrettingspodier (Egypt bl.a)

En borgemester med høy innflytelse, vil også blidgjøre befolkningen.

Skrevet

Inflytelse hjelper altså? Hjelper f.eks. library osv med å få opp den og?

Og ja, bygger som oftest helse eller underholdnings relaterte bygninger på spreng foruten ett par "militær" byer som får det etter behov. Men hva slags tropper jeg har spiller altså ingen rolle? Eller er noen bedre til å holde ro og orden enn andre?

Skrevet

Ehm, nei, jeg fant bare fram igjen det gamle spillet og la det inn. Tenkte ikke helt over patching osv. Vil de ødelegge det gamle save gamet mitt? Vil nødig måtte ta meg vei gjennom hellas igjen (pokkers kavaleri)

Er det ett sted hvor alle patch changes står?

Skrevet

Oooo, mye nyttig der. Som mindre suicidal general hos AI'n, selv har jeg måtte ta auto combat og håpe på det beste hver gang noe slik kunne skje i redsel for att en god general skulle stryke med. Plus endel andre ting jeg likte.

Men fant ikke om det ødela mitt gamle savegame, vil det gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...