Gå til innhold

Hva jobber id Software med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste fra Carmack og gjengen er Doom 3: Resurrection of Evil, de utviklet ikke Quake 4, og Splash Damage er utviklerne av Enemy Territory: Quake Wars - så hva jobber de med for tiden? Noen som vet noe konkret, eller har hørt noen rykter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..

Det er litt for mange ansatte hos Id til at de bare "hjelper" til med den puslete ulven til 360.

Ettersom andre tør tippe: Doom 4 med den nye motoren for dette. Mye lenger kommet enn vi aner.

Id er et spennende firma, selv om akkurat Doom 3 er noe tungrodd..

Skrevet

id har selv sagt at de ikke vil lage en ny Doom eller Quake, men heller fokusere på noe nytt. Så en ny Doom tviler jeg vi kommer til å se i en nær fremtid iallefall.

Skrevet
id har selv sagt at de ikke vil lage en ny Doom eller Quake, men heller fokusere på noe nytt. Så en ny Doom tviler jeg vi kommer til å se i en nær fremtid iallefall.

7289881[/snapback]

Ja det er sant. Minnes noe om dette. At de vil prøve å lage et nytt spill denne gang. Håper de konsentrerer seg om innholdet istedet for teknologien denne gang.

Skrevet

7289881[/snapback]

Det er en lignende uttalelse jeg også husker, og det er nettopp derfor jeg er så interessert i å finne ut hva de holder på med nå...

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

De brukte jo nærmere 5 år på Doom 3, så de vet å bruke god tid... Men så har det jo gått 2 år siden doom 3 så en annonsering er kanskje like rundt hjørnet.

Skrevet

Etter Doom 3 fiaskoen så orker jeg ikke å bry meg om ID og John Carmack lenger. Husker hvor lenge han skrøt over innovasjonen med Doom 3 og så er det kun en standard shooter >_<

Skrevet
Etter Doom 3 fiaskoen så orker jeg ikke å bry meg om ID og John Carmack lenger. Husker hvor lenge han skrøt over innovasjonen med Doom 3 og så er det kun en standard shooter >_<

7292296[/snapback]

Well, - det finnes vel mellomting mellom sakene ;)

Du har desverre noe rett, så fy skamme seg John..

Selv om du ikke bryr deg mer så gjør nok jeg det litt, da jeg inbiller meg at den siste geniale hjernecellen til Carmack nok ikke er død ennå.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok lyttet til det gamle ordet: Du skal aldri si aldri..

See ye'!

Skrevet

Tror det er en del her som har misforstått, hele poenget med Doom 3 var bare en slags remake, få gode gamle Doom gameplayet tilbake igjen, bare enkle skremselstaktikker, monster closets og skyt-det-som-rører-seg-stilen i bedre og ny grafikk.

Kom gjerne med quotes fra Carmack om at Doom 3 skulle bli noe annet enn det.

Og fiasko? Please. Med 87% score på Gamerankings? Yeah, right.

Skrevet

7292296[/snapback]

Vil ikke kalle D3 en fiasko da spillet egentlig bare var ment som en remake av gode gamle Doom, og som Doom fan følte jeg at spillet var som fra gamle 93 klassikeren. Bare det at det ble en liten anelse for mye av nyansen svart.

Men i det minste, Doom 3 brakte med seg en fin motor som jeg håper vi får se i en utgave av Soldier of Fortune 3. Hadde bare Raven fått fingeren ut av stumpen og begynt på det da. Eller kanskje de har? Who knows.

Når det gjelder ID så får vi se hva tiden vil bringe. Tviler på at Carmack sitter på stumpen og ikke gjør noe, men ting tar tid. Og plutselig en dag kommer det nyheter fra ID. Slik skjer bare.

Skrevet

7292296[/snapback]

ID har vel strengt tatt altid laget standard shooters med høy kvalitet.

Doom 3 er intet untak. hvis du ikke liker spillet er det greit, men synes det er litt snevert dømme en spillutvikler nor og ned på det grunnlaget.

teknisk sett var Doom 3 en kjempesuksess. og spillmotren dens har blit brukt i en haug spill de siste 2 årene (quake 4, prey, riddicks osv)

akkurat for tiden tror jeg ID er veldig opptat med å hjelpe Splash Damage med å finpusse Quake Wars før det kommer ut.

Skrevet

Faktisk så ble ikke Doom 3-motoren så stor suksess, det er bare to andre spill som har brukt den hittil, og det er ganske lite, Quake 4 og Prey.

Til sammenligning så er det allerede 11 annonserte UE3-titler.

Skrevet (endret)
Faktisk så ble ikke Doom 3-motoren så stor suksess, det er bare to andre spill som har brukt den hittil, og det er ganske lite, Quake 4 og Prey.

Til sammenligning så er det allerede 11 annonserte UE3-titler.

7296556[/snapback]

Er vel temmelig tidlig å si at D3/Q4 motoren ikke er noe suksess.

Det siste spillet jeg kommer på i farta med Q3-motoren kom vel ut i 2004 eller 2005, altså 5-6år etter at Q3 ble sluppet.

Så jeg tror det er greit å vente litt før man dømmer den nord og ned.

Men på den andre siden så er sannsynligheten for at Q4 blir like godt omsatt som Q3 kanskje mindre siden det finnes flere og muligens bedre alternativer på markedet i dag. Men det vil tiden vise.

Og ser vi på hvilke spill disse to motorene har satt til livs, så ser vi også at Unreal har en temmelig lang kundeliste. Så Epic ligger nok forran Id når det kommer til salg av deres teknologi.

Endret av GeCcO
Skrevet

Quake Wars viser no at Doom3-motoren ikkje er død heil enda. Så eg trur vi kjem til å få sjå fleire spel basert på denne motoren i åra som kjem.

Ser fram til kva iD kan trekkje ut av ermet i tida som kjem. Håper at dei jobbar med eit heilt nytt spel, og ikkje ein oppfølgjar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...