Gå til innhold

Zalman Reserator2 bra?


Anbefalte innlegg

Hei, har litt lyst til å kjøle CPU og GPU med vann. Så jeg lurte på om Zalman Reserator2 er noe bra for en som aldri har sett eller brukt vannkjøling før?

Følger alt jeg trenger med? (Utenom riktig GPU kjøler da)

Kjølingen skal brukes på en E6600 og to 7900GTX (Vmoddet) og mulig NorthBridge!

 

Klikk på bilde for specc

img_1929192706_0_Big.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vits i å bytte blokker, da. De er faktisk ganske gode! Det du kanskje etter hvert kan bytte er pumpen og kjøpe en radiator med vifter for de gangene du kjører hardt og originaloppsetningen ikke funker.

 

Et tips til passive radiatorer er en helt vanlig bordvifte blåsende mot ved høy belastning ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Hvis du vannkjøle alt det der, så ville jeg ikke kjøpt reserator! Det blir vel fort nærmere 350-400w varme å bli kvitt, avhengig av overklokken selvsagt. Samtidig vil flowen bli temmelig brutalt drept med 4 såpass restriktive blokker. Med ditt oppsett ville jeg helt klart satt sammen noe custom med trippel radiator, noen andre blokker og en kraftigere pumpe.

Lenke til kommentar
Hvis du vannkjøle alt det der, så ville jeg ikke kjøpt reserator! Det blir vel fort nærmere 350-400w varme å bli kvitt, avhengig av overklokken selvsagt. Samtidig vil flowen bli temmelig brutalt drept med 4 såpass restriktive blokker. Med ditt oppsett ville jeg helt klart satt sammen noe custom med trippel radiator, noen andre blokker og en kraftigere pumpe.

7314576[/snapback]

 

Det høres jo "litt" optimistisk ut ja, med en stakkars Zalman i det oppsettet!

Ville nok fulgt forslaget til Herr Brun...

Lenke til kommentar
Hmm, kan vel ikke annet enn å bøye meg! Her har nok ikke jeg så mye jeg skulle sagt :p

Hva med om jeg kjøper reseratoren, en "skikkelig" pumpe og en radiator som jeg putter ned i en bøtte med vann og kjøleelementer oppi?

7320315[/snapback]

Nei.

Sats på konvensjonell vannkjøling, med en x*120mm radiator med x vifter på, montert inni eller utfor kabinettet alt etter din preferanse. Drit i reserator, kjøp ordentlige deler.

cooltek eller mist-radiator (eller thermochill hvis du tør å bestille fra danmark), swiftech-blokker, swiftech microres tank, mcp655 pumpe og primoflex-slanger.

Sleng 3 papst-vifter på en rheobus, og voilà.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg har lyst på Reserator2 er fordi jeg syns den er fin :p

Har forresten ikke så mye plass i kabinettet etter jeg fikk inn det 2. GTX kortet, så har ikke plass inni. Har heller ikke så veldig lyst til å ha alt utenfor, det støyer vel litt og blåser kaninene rundt i rommet :p

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jeg har lyst på Reserator2 er fordi jeg syns den er fin :p

Har forresten ikke så mye plass i kabinettet etter jeg fikk inn det 2. GTX kortet, så har ikke plass inni. Har heller ikke så veldig lyst til å ha alt utenfor, det støyer vel litt og blåser kaninene rundt i rommet :p

7320390[/snapback]

Du vil ha en reserator utfor, men ikke en standard radiator?

Du kommer til å gå lei av reseratoren, tro meg.

Hvis du kjøper en thermochill pa120.3 + shroud fra http://www.vcore.dk, http://www.thermochill.com eller http://www.over-clock.com og kjører eksternt, kan du legge den ned der du vanligvis ville plassert reseratoren og kjøre ordentlig stillegående vifter på 5 eller 7 volt. Du vil garantert ikke høre viftene, og kjølingen vil være uendelig mye bedre enn reseratoren noensinne kunne klart, sannsynligvis selv med en bordvifte blåsende på den. En bordvifte vil også bråke mer enn 3 stillegående 120mm vifter.

Lenke til kommentar

Den ser rimelig bra ut da! Noen norske butikker som selger den?

Har absolutt ikke plass til den inni kabinettet :p Den er altfor stor! (Se bilde!)

Har forresten aldri sagt jeg skulle ha noen bordvifte som blåser på reseratoren. Skulle jeg hatt den hadde den vært 100% passiv!

 

Har 2 GTX kort nå, så det er sagt...

 

 

Det er et gammelt bilde! Har ryddet opp inni der etter at bildet ble tatt, så ingen trenger å mase på hvor rotete det er inni kabinettet!

Tar nytt bilde på onsdag, så dere kan se hvordan det ser ut som den står nå :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...