Gå til innhold

er det en flaskehals?


Anbefalte innlegg

Har just kjøpt meg wow, men det hakker noe fælt, og måtte skru ned nesten alt på laveste kvalitet. lurer på om maskinen min har en eller annen flaskehals.

 

specs:

p4 2,8 GHz

768 mb ram

nvidia GeForce4 MX 420 (har hørt det er dårlig, men er det her problemet er?)

 

er det noe der som burde oppgraderes? det er forresten andre spill som hakker, unreal tournament, det første, har også en tendens til det iblant. Og cs 1.5 og.

Endret av kennteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva slags grafikkort anbefaler dere? har lest om det nye et eller annet 8800. men det blir vel overkill...

7276569[/snapback]

 

Med sånne specs går jeg ut fra du har et agp hovedkort. Det er en fordel å finne ut før du kjøper grafikkort. GF8800 er et pci-ekspress kort.

7276608[/snapback]

 

Som alle andre her har sagt til nå, systemet ditt er utdatert.

Skjermkortet ditt er flaskehalsen i ditt system når det kommer til spill, men vil du spille World of Warcraft (og muligens andre spill) med en god spillopplevelse så foreslår jeg at du kjøper en ny datamaskin eller oppgraderer omtrent all innmaten i din nåværende datamaskin.

 

Om du vil kjøpe et nytt skjermkort, så må du tenke på at de helt nyeste kortene stort sett støtter PCI-E, svært få støtter AGP. Derfor ville kanskje det enkleste, kanskje ikke det billigste, bli å kjøpe en ny data.

 

For å gi et nytt og dyrt skjermkort mest ytelse, så må du ha en kraftig CPU som gir den luft under vingene, og RAM selvfølgelig. Dagens systemkrav er langt høyere enn for 3-4 år siden da spill som Red Alert 2 var nytt.

 

Edit: Å kjøpe det aller nyeste og beste blir ikke "overkill" i det hele tatt. Dagens spill er svært krevende med alle grafiske innstillinger satt på fullt. Husk bare at alle de andre delene i datamaskinen skal klare å utlikne ytelsen til hverandre godt nok til å unngå en flaskehals.

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Et så mye sprekere kort enn 6600-6800GT er vel liten vits i å invistere i på en maskin som sannsynligvis ikke har båndbredde nok til å gjøre et slikt kort til en flaskehals. Når det gjelder RAM hadde jeg gått for store brikker, konsulter med din hovedkortmanual med hvilken brikker og som passer. (noen HK har feks problemer med 1gigsbrikker, andre kan ha kompabilitetsproblemer med enkelte timings, samt merker.) På Intel systemer vil du ha en fin liten gevinst av å kjøre minnet i dual, så to matchede brikker på hver 1 gig tror jeg ville gjort stor forskjell :yes:

Lenke til kommentar

hovedkortet ja :p

 

men sjekket litt.

cpuen står at er socket 478mPGA, går det da ann med 479?

ramen er 166MHz, hva skjer om en putter inn f.eks 266MHz ram?

hva slags skjermkort er å anbefale til AGP (version 2.0)?

står at det er 4x, har det noe å si?

Endret av kennteh
Lenke til kommentar
cpuen står at er socket 478mPGA, går det da ann med 479?

ramen er 166MHz, hva skjer om en putter inn f.eks 266MHz ram?

hva slags skjermkort er å anbefale til AGP (version 2.0)?

står at det er 4x, har det noe å si?

7280263[/snapback]

Du fikk ikke med hva slags type chipset ditt hovedkort har. Skal spare deg for en haug detaljer..nei, du får ikke en 478mPGA på en 479 :)

Det du trenger er sannsynligvis DDR-minne, som feks. noen slike eller disse som er hakket bedre. Din FSB er 166(x2=333MHz på RAM) disse brikkene er DDR400(eller PC3200) og har med andre ord ingen problemer med hastigheten på din maskin. PC2100 brikker er tregere en de du har. (PC2100=266MHz) Om du "bare" har AGP 4x så tror jeg ikke du skal bekymre deg noe over det, alle AGP8x kort er kompatible med din AGP4x slot. Men har sett ATI 8x kort som ved default vil kjøre 1 eller 2x hastighet mot en 4x port.

Lenke til kommentar

bare å fått tak i ett geforce 4 titanium kort hadde gjort bra sus til deg ;)

Mange av de mx korta i geforce 4 serien er dårligere enn i geforce 2 serien. Det var tider :)

Husker selv jeg bytta bort geforce 4 mx440se med ett geforce 2 kort. Langt bedre :)

Men prøv å få deg ett godt kort på bruktmarkedet ;)

det vill løfte maskinen din ett stykke :)

*da blir det levbart og bruke den også*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...