Gå til innhold

Hva er rett av Størrelse og diskforbruk?


Thor.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Størelsen er hvor stort filene/filen er. Mens diskforbruk er hvor mye plass dette tar på disken din.

F.eks på temp mappa mi står det Størelse 224byte og diskforbruk 4,00kb

Den nederste forteller deg hvor mye av disken din som går bort til lagring av filene dine :)

 

Begge.Størrelse er harddisken størrelse mens diskforbruk er brukt plass.

Har ikke noe med størelsen på disken å gjøre nei!

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at du merker at du får noen ekstra mb(+25%?) å gå på om du reverserer til fat32, siden partisjonstabellen er litt mindre. Men da er det mer å tjene på å komprimere disken

7273977[/snapback]

Kan jo si da at de diskene i huset som går på FAT32 er MUVO mp3 spillern, SE minnekort og psp minnekort. De støtter jo ikke NTFS. Og komprimere disken, Kan jeg det på fat? Alle mine 232X2 NTFS er allerede komprimert

Lenke til kommentar
Størelsen er hvor stort filene/filen er. Mens diskforbruk er hvor mye plass dette tar på disken din.

F.eks på temp mappa mi står det Størelse 224byte og diskforbruk 4,00kb

Den nederste forteller deg hvor mye av disken din som går bort til lagring av filene dine :)

 

Begge.Størrelse er harddisken størrelse mens diskforbruk er brukt plass.

Har ikke noe med størelsen på disken å gjøre nei!

7274020[/snapback]

 

Årsaken for dette er at det er 4096 byte i hver tildelingsenhet. Dette betyr at dersom du har ei fil på 1 byte så tar denne 4K (4096 byte). Dersom du har ei fil på 4100 byte så tar denne 8K (8192) osv....

 

Håper dette var til hjelp :)

 

Edit: NTFS vs FAT: http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

Endret av smh
Lenke til kommentar
Men som i mitt tilfelle er det en stor fil, er det derfor den kan ta større plass på et minnekort? må prøve ut dette når jeg kommer hjem

7274122[/snapback]

Å formatere ett minnekort eller mp3 spiller er ikke bare og bare. For en del spillere bruker andre formater. Min brukte fat12 og da måtte jeg bruke creativ sitt program til formatering. Så en dag tenkte jeg ikke på det og formaterte i fat 32... for å si det slik. Den har ikke funka sia da :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...