Scullyy Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 (endret) [Oppdatert på grunn av misforståelser. Spillet KUNNE være fantasy også, bare ikke for overdrevet ] Jeg leter etter et strategi spill: IKKE historisk (Medieval spillene=historiske, Warcraft spillene=Ikke historiske) Naturlig størrelser (Ikke som I warcraft der heltene er drit store, og bygningene små) Ikke ALTFOR gammelt, må være 3D Fantasy eller fremtiden (Starcraft=fremtiden, Spellcraft=Fantasy) REAL TIME Personivisering (F.eks at du lage eget flagg til "nasjonen" din) Trenger ikke å oppfølge ALLE kravene men helst så mange som mulig Takker! Endret 19. november 2006 av Scullyy
Rampage Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Altså, det er ikke historisk. Tror du dropper bort 80% av strategispillene her. Eller hva mener du med historisk? Total War Serien er jo klassespill. Men dette er blanding av Real-time og turn-based. Og det er et historiespill og lite modifiseringer. Ehm. Empire Earth? Dog er vel det et slags historiespill og tviler på modifiseringsmulighetene. Jeg tror nok heller jeg får slenge ut noen rts-spill. Cossacks Age of Empires Empire Earth Empire of the new world Cossacks er vel det beste du kommer til her i følge dine kriterier?
Scullyy Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Altså, det er ikke historisk.Tror du dropper bort 80% av strategispillene her. Eller hva mener du med historisk? Ikke historisk mener jeg at det aldri ahr skjedd i virkeligheten, og at det ikke er noen ordentlige nasjoner som England og Frankrike. Som f.eks Warcraft 3
Rampage Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 (endret) Alright, men da kan du glemme alle spillene jeg nevnte. Men hvordan kan du ha null/lite fantasy og ikke har noe relatert til virkeligheten? Du stiller beinharde krav. Warcraft 3 er jo pure fantasy liksom =P Civilization kan du redigere navnet ditt, navnet på folket ditt og navnet på allt relatert til din nasjon og du velger navn på byene. Derimot møter du andre historiske nasjoner og det er turn-based. (Det kan du kanskje bytte på, altså lage egne navn på de andre nasjonene. Men de vil fortsatt ha de særtrekkene til den nasjonen det egentlig er) Endret 12. november 2006 av Rampage
SWAT dude... Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 starcraft Kjøpe medieval 2 og vente til det kommer en fantasy mod.
Gjest Slettet+130498 Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 alle command & conquer spillene er kanskje noe?
ekwathne Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Dette er historisk men følte jeg måtte nevne det ettersom det er det beste strategi spillet jeg noen gang har spilt. Age of Empires 2.
Mala Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Homeworld serien. Sci-fi med 360 graders frihet i rommet. Meget bra. Kansje ikkje i din gate, men likevel
Scullyy Skrevet 15. november 2006 Forfatter Skrevet 15. november 2006 starcraft Kjøpe medieval 2 og vente til det kommer en fantasy mod. 7279157[/snapback] drit bra, men har allerede spilt d
TwiiK Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 (endret) Total Annihilation eller Supreme Commander Beta. Selv synes jeg Total Annihilation er mye, mye bedre enn Supreme Commander i beta stadiet, men er tydelig at Supreme Commander er helt likt, bare med bedre grafikk, AI, pathfinding, ja alt som trengs, og kommer til å bli bedre når det faktisk kommer. Men det er mer enn spillbart i beta også. Total Annihilation er det beste strategispillet du får tak i. Er kanskje litt gammelt og vanskelig å få tak i, men det er verd anstrengelsene dersom du ikke har prøvd det før. Expansionen Core Contingency er også helt genial. En kan også laste ned flere tusen nye units, mods og maps til spillet. Edit: Noen linkas slik at du kommer i gang. Wikipedia - Totala Review - Totala Review - Totala CC Endret 15. november 2006 av TwiiK
The Stig Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Anno 1701 kan være verdt en titt, jeg ble absolutt overrasket over hvilken perle dette er.
-Mr.T- Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Homeworld serien. Sci-fi med 360 graders frihet i rommet. Meget bra. Kansje ikkje i din gate, men likevel 7286812[/snapback] Slenger meg på den Mala. Homeworld serien er veldig bra. Har faktisk en litt fengende historie også.
Mala Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Historien minne ein del om Battlestar: Galactica faktisk. Meiner den har lånt noen elementer fra den serien Forresten ein glimrende serie!
iNeo Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Perimeter, Company of Heroes, Star Craft, Age of Empires (skirmishmode) etc. det er masse bra spill der ute. Perimeter er det beste i min mening. Vent en måned med å kjøpe det for da kommer 2'ern!
Tå. Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 (endret) Du har jo warhammer 40k hvor du kan modifisere enhetene dine. Er også kommet et nytt warhammer spill tror jeg. Noen som foresten husker navnet på fps/strategi spillet hvor man flyr rundt i forskjellige "kjøretøy" og man kan bygge baser og alt foregikk i 3D. Selve storyen handlet om Russland/Vesten som kjempet om kontroll på forskjellige planeter. Kan sverge på at det var utgitt av activision men finner ikke navnet på spillet. Irriterende Edit: Battlezone er navnet, men går vel ikke akkurat under "fantasy" da og er kanskje 10år gammelt Endret 15. november 2006 av toeblast
radivx Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Om alder/grafikk ikke setter en direkte stopper er jo Warcraft II, StarCraft, Command & Conquer-serien, Emperor: Battle for Dune, Dune 2000 og Total Annihilation noen spill jeg synes har vært artige å fordrive tiden med. Mer moderne "2006-våpen" strategispill tror jeg som regel benytter seg av navn som likner på eksisterende nasjoner, eller militære allianser fra det virkelige liv. Red Alert 1 og 2 er jo noe av det beste man kan spille, men disse har jo Soviet og Allied (om det kan kalles "historisk" da).
mortenmm Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 (endret) Ringenes Herre: Kampen om Midgard 1 og 2 faller vel godt under denne kategorien... Edit: Eller kanskje Star Wars: Empire at Wars kan vurderes, selv om jeg ikke syntes det var så bra Endret 15. november 2006 av mortenmm
Sodd Ball Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Historien minne ein del om Battlestar: Galactica faktisk. Meiner den har lånt noen elementer fra den serien Forresten ein glimrende serie! 7289296[/snapback] Posta dette i BSG tråden, men kan vel passe her også. Battlestarmod Ser så herlig bra ut
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 company of heroes kan anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå