Gå til innhold

DX10 markedet våren/sommeren 07


Oz370

Anbefalte innlegg

Sitter å planlegger innkjøp av nytt skjermkort og cpu (evt strømforsyning). Når det kommer til skjermkortet så har jeg ett krav, at det skal være dx10 kompitabelt. Ser at nvidia 8 serien er ute, så jeg lurer på om de første kortene i serien har noen barnesykdommer med tanke på dx10 kompibalitet? :hmm:

 

Men over til det jeg egentlig vil spørre dere om.. Hvordan vil egentlig dx10 skjermkortmarkedet være om et halvt år fra nå? Er det sannsynlig at 8900 serien er ute da, eller kanskje 9800 serien? Har egentlig bare satt meg inn i nvidia kortene, men jeg vet at r600 brikken også kommer snart, er denne noe å satse på?

 

Skal ikke kjøpe nytt kort før sen vår/tidlig sommer neste år, men jeg liker å planlegge litt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at DirectX 10 er kun for Windows Vista som slippes i januar 2007, og at DirectX10 visstnok skal slippes senere enn Vista, så er det ingen vits å haste med å kjøpe GF8800 nå. Om du venter til februar har det helt sikkert kommet en ny revisjon av GF8800, samtidig som prisene har falt litt.

 

Forøvrig er det umulig å spå framtiden, med mindre man har en fot innenfor nVidia og ATI. Tror du vil få helt andre anbefalinger om du lager denne tråden på nytt i februar/mars 2007 :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke argumentet for å vente på Vista (som kommer med DX10). Akkurat som dette i samme øyeblikk plutselig vil bringe 8800 til en ny verden. Disse kortene vil nok se desidert mest DX9 kode, så det er den ekstra ytelsen og de nye out of the box IQ funksjonene som man først og fremst vil ha glede av.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner virkelig ikke argumentet for å vente på Vista (som kommer med DX10). Akkurat som dette i samme øyeblikk plutselig vil bringe 8800 til en ny verden. Disse kortene vil nok se desidert mest DX9 kode, så det er den ekstra ytelsen og de nye out of the box IQ funksjonene som man først og fremst vil ha glede av.

7267819[/snapback]

Enig. Man kan sammenligne det med overgangen fra Sokkel A til Athlon 64. Man kjøpte ikke Athlon 64 først og fremst pga. av 64 bit. Men for den suverene ytelsen den ga i 32 bit pga. av et suverent design.

 

8800 serien gir jo fantastisk ytelse i DX9 sammenlignet med dagens kort. Og DX10 argumentet er ikke hva man bør tenke på nå. Den kommer når den kommer. Men det er iallefall kjekt å vite at 8800 serien har DX10 støtte. :)

Lenke til kommentar
I og med at DirectX 10 er kun for Windows Vista som slippes i januar 2007, og at DirectX10 visstnok skal slippes senere enn Vista, så er det ingen vits å haste med å kjøpe GF8800 nå. Om du venter til februar har det helt sikkert kommet en ny revisjon av GF8800, samtidig som prisene har falt litt.

 

Forøvrig er det umulig å spå framtiden, med mindre man har en fot innenfor nVidia og ATI. Tror du vil få helt andre anbefalinger om du lager denne tråden på nytt i februar/mars 2007 :)

7267321[/snapback]

 

Vista kommer jo med Dx10 innebygget, kjørte akkurat dxdiag som sier at Directx versjoen er dx10.

Slik MistaPi sier.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...