Gå til innhold

Total War: vassalage? hva er vitsen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du blir en nasjons vassal, underkaster du deg selv til dem, og oppgir din egen selvstendighet. Du blir alliert med dem, og havner under deres beskyttelse. Om noen angriper deg, vil de du er vassal hos gå til krig mot den som angriper deg.

 

Om det er du som har fått en vassal, så vil den nasjonens provinser telle med i din provins-count.

Lenke til kommentar

høres ut som det er ganske greit å bli vassal da. Får jo masse penger og en hyggelig alliert på kjøpet. Ble vassal for franskmennene. Fikk 10.000 cash som passet fattige meg bra. De angrep meg selvfølgelig 10 runder senere, men da hadde jo jeg bygget meg stor og stærk i fredstiden som var. (kanskje derfor de angrep meg). Er nå vassal av spania (er portugal) og det funker også glimdrende. Penger og hjelp mot den arrogante og blå trussel fra nord. Franskmennene tok alikevel 2 av byene mine, men ikke etter at jeg brente alle bygninger til grunnen og gav dem en real dose spyd i magen :) Må jo elske dette spillet.

Lenke til kommentar

I alle andre spill jeg har spilt er det bra og ha en vassal, altså din vassall betaler en viss prosent av sin intekter til deg, virker jo idiotisk viss du ikke tjener noe på det. Og at du i tillegg betaler din vassal. Joda det kan hjelpe viss du vil ha en rask seier viss din vassals land teller som dine i victory conditionen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...